۱۳۸۸/۰۹/۱۷

بازداشت و ضرب و شتم؛ هدیه روز دانشجو به دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد

بازداشت و ضرب و شتم؛ هدیه روز دانشجو به دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد

. تجمع اعتراضی و بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان مواجه شد.


دانشجویان معترض به عملکرد حکومت و مسوولان دانشگاه آزاد نجف آباد از ساعت 12 ظهر امروز با حضور در محوطه این دانشگاه شعارهایی علیه مسوولان دولت و حکومت سر دادند و خواهان پایان دادن فضای امنیتی حاکم بر این واحد دانشگاهی شدند.

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که این تجمع که تا یک ساعت پس از آغاز به گونه ای مسالمت آمیز تنها خواست های صنفی دانشجویان را در غالب شعارهایی چون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و "دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد" مطرح می نمود، با ورود نیروهای بسیجی از خارج دانشگاه به داخل این واحد آموزشی به زد و خورد منجر شد و همین امر شعارها را متوجه شخصیت های ارشد حکومت و رهبری نمود.

عوامل بسیج که با همکاری حراست وارد این دانشگاه شده بودند، به باتوم، باتوم برقی، زنجیر و اسپری فلفل مجهز بودند. برخی از این افراد نیز بر خلاف قوانین موجود، سوار بر موتور سیکلت در محوطه دانشگاه به برخورد با دانشجویان پرداختند.

گفتنی است، پس از آرام تر شدن فضای دانشگاه و در هنگام مراجعت دانشجویان به پارکینگ، جهت سوار شدن به سرویس ها، نیروی های شناخته شده اداره اطلاعات اصفهان در این مکان مستقر بوده و دانشجویان بازداشت شده توسط عوامل بسیج را با اتومبیل های این نهاد امنیتی به خارج از دانشگاه منتقل نمودند. گزارش های رسیده از دانشگاه نجف آباد تعداد تقریبی بازداشت شده ها را در حدود 20 تن تخمین زده است.

شایان ذکر است، که با توجه به فراخواندن بیش از 60 نفر از دانشجویان این واحد دانشگاهی در هفته های گذشته به کمیته انظباطی و صدور احکام تعلیقی برای حدود 10 تن از این افراد، چنین انتظار می رفت که در روز دانشجو، این دانشگاه شاهد فضای آرام تری نسبت به روز 13 آبان باشد ولی اخبار رسیده خلاف این پیش بینی ها را گزارش نموده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator