۱۳۸۸/۱۰/۱۳

علي مطهري نماينده اصولگر: برخی از حامیان دولت دوست دارند بحران ادامه پیدا کند

علي مطهري نماينده اصولگراي مجلس:
برخی از حامیان دولت دوست دارند بحران ادامه پیدا کند!


. ادامه راه سبز«ارس»: "اگر وزارت اطلاعات و کشور با حمله‌کنندگان به حسینیه جماران برخورد می‌کرند شاهد اهانت‌های روز عاشورا نبودیم". چهره شاخص اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:«به نظر می‌رسد گروهی از حامیان دولت تمایلی به پایان دادن به بحران فعلی ندارند و دوست دارند این بحران ادامه داشته باشد. احتمالاً ادامه این بحران منافعی برای آنها دارد چون هر طرحی که مطرح می شود سریعاً به آن حمله می کنند و تلاش می کنند آن را ناکام و عقیم بگذارند.»

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، علی مطهری در گفتگویی که از او امروز در روزنامه اعتماد منتشر شده درباره پیشنهادات اخیر خود اظهار داشت:«به عقیده من اگر عده یی از نخبگان معتدل مذهبی و سیاسی از این طرح حمایت کنند و هیاتی را مشخص کنند که با دو طرف گفت وگو کنند ان شاء الله این بحران به راحتی حل خواهد شد. قطعاً با بیانیه یی که آقای موسوی صادر کردند راه برای حل این بحران هموارتر شده است.»

وی با بیان اینکه «افرادی در فضای نامتعادل و آشوب و بحران بهتر به اهداف شان می‌رسند»، افزود:«اینکه مثلاً برخی از شخصیت ها را از انقلاب حذف کنند به خصوص کسانی که مانع رسیدن آنها به اهداف شان هستند. به همین خاطر از فضای آشوب و بحران و عوام فریبی استفاده می کنند و کارشان را پیش می برند.»

مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«اصولگرایان از تندروی‌های هر دو جناح نگران هستند و معتقدند این مشکل را باید از طریق عقل و تدبیر حل کنیم. مثلاً حمله به حسینیه جماران کار اشتباهی بود. اگر در همان شب عاشورا وزارت اطلاعات و وزارت کشور با این افراد برخورد می کردند شاید آن اهانت‌های روز عاشورا هم صورت نمی گرفت.»

وی افزود:« این حادثه قطعاً عده یی را تحریک کرد. طبیعی است عده یی که در آن مکان کتک می خورند به فکر انتقام و پاسخ دادن برآیند. در روز عاشورا هم که تجمع آزاد بود و زمینه برای برگزاری چنین تجمعاتی فراهم بود. البته در این میان افرادی که اساساً اسلام و دو طرف ماجرا را قبول ندارند از این شرایط سوء استفاده کردند و علیه اصل انقلاب و اسلام شعار دادند و دست به تخریب زدند.»

فرزند شهید مطهری همچنین تاکید کرد:«حمله به حسینیه جماران کمتر از پاره کردن عکس امام نیست.»

نماینده مردم تهران همچنین گفت:«من معتقدم حساب معترضان قانونی از افراد مخالف اسلام جداست . حرف و خواسته معترضان قانونی با خواسته های این افراد متفاوت است. معترضان قانونی به بازداشت های گسترده، تعطیلی مطبوعات و نبودن آزادی بیان اعتراض دارند. آنها با اصل نظام مخالف نیستند بلکه به دنبال اجرا شدن اصول بر زمین مانده قانون اساسی هستند ولی طرف مقابل از این نقاط ضعف جنبش سبز استفاده می کند و آنها را مخالف اسلام و مقدسات جلوه می دهد.البته حواس مان باشد که یک گروه غربگرای مخالف اسلام وارد این جنبش شده و در صدد به دست گرفتن رهبری آن است. بنابراین رهبران این جنبش باید زودتر حساب خودشان را از این افراد جدا می کردند.»

وی خطاب به جنبش سبز اظهار داشت:«من معتقدم جنبش سبز باید راه، هدف و شعارهایش را کاملاً روشن و مشخص کند تا از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری کند. و اگر کسانی شعار انحرافی می دهند بلافاصله اعلام موضع کنند و سکوت نکنند تا متهم به مبارزه با اصل انقلاب و مقدسات نشوند.»

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator