۱۳۸۸/۱۰/۱۶

رنجنامه دختر شهيد بهشتي خطاب به برادر: تو تاوان راست قامتی پدر را می پردازی

رنجنامه دختر شهيد آیت الله بهشتی خطاب به برادر دربندش:
تو تاوان راست قامتی پدر را می پردازی


. ادامه راه سبز«ارس»: محبوبه حسینی بهشتی، فرزند آیت الله بهشتی با انتشار رنجنامه ای خطاب به برادر دربندش نوشت: تو در این راه تاوان راست قامتی او (آیت الله بهشتی) را می پردازی، و نه تنها تو که همه ما!... من و تو و ما بیگانه نیستیم با سیلاب تهمت ها. اما چقدر دردناک است تکرار این زشت گویی های ظالمانه بعد از گذشت سالها: فاین تذهبون!

فرزند آیت الله بهشتی سپس پرسیده است: براستی چرا عبرت سالهای نه چندان دور این قدر زود به فراموشی سپرده می شود؟


متن کامل رنجنامه محبوبه حسینی بهشتی خطاب به دکتر عليرضا بهشتی بدین شرح است:

بسم اله الرحمن الرحیم

آنقدر کوچک بودم که نمی دانستم چرا ولی آنقدر بزرگ بودم که بدانم که آن قامت بلند و مهربان از من دریغ می شود. برادر عزیزتر از جانم آن روزها را می گویم که پدر را بردند و من نمیدانستم که این طلیعه، تجربه جدائی من است از او و سالهای جدایی در راه است. نمی دانستم که در آغاز راهی ایستاده ام که ابرهای تیره میان من و خورشید فروزان زندگیم را فرا می گیرند و بعد آنچه می ماند مشتی یاد است و حسرت است و آه.

حالا که به فرزندانت می نگرم با خود می گویم چقدر برای تجربه دردناک دوری از تو کوچک اند و تعجب می کنم که چقدر بزرگند وقتی که می دانند و می فهمند چرا. چیزی که من سالها بعد آهسته آهسته در مورد او پی بردم. دانستم که چرا به او راست قامت جاودانه تاریخ گویند. و چرا تو آنقدر عاشقانه به دنبال گرفتن غبار از سر و روی اندیشه های بلندش بودی و هستی. به راستی تو در این راه تاوان راست قامتی او را می پردازی، و نه تنها تو که همه ما! و مگر همیشه این گونه نبوده در طول این سالهای دوری از او و نداشتن سایه پر مهرش بر سرمان! ومن باز می شناسم عزم راسخ پدرم را و آرامش دریای بیکران روحش را در تو. و تو چقدر به او می مانی: آسمانی، آرام، روشن، عاشق، حق جو و حق مدار. و تو در گذر زمان گام بر می داری برتر و بالاتر از همه هیاهوهای این زمانه بدمدار و پرچم حق جویی پدرم را بر دوش می کشی و الحق آزاده ای هستی دربند. آزاد از تعلق دنیا و قدرت و ثروت. آزاد از هر چیز و همه چیز، الا حق.

آری برادر من و تو و ما بیگانه نیستیم با سیلاب تهمت ها. اما چقدر دردناک است تکرار این زشت گویی های ظالمانه بعد از گذشت سالها: فاین تذهبون!

براستی چرا عبرت سالهای نه چندان دور این قدر زود به فراموشی سپرده می شود؟ چقدر خاطره پدر همچنان بیدار است هنگامی که عاشقانه، بالا، و بلندتر از همه این زشتیها حق را می جست و حق را می گفت.

سایه بلندت همیشه مستدام.
محبوبه حسینی بهشتی

3 نظرات:

Anonymous گفت...

جايگاه از دست رفته ولايت فقيهي كه بخواهد با زور و افتراي محارب و كشتار و تهديد و شكنجه و تجاوز و اعدام و چماق و باتوم و بگير و ببند و زندان و تبعيد برگردد! خيلي عذر ميخواهم، بايد به آن ر...د!

رضا گفت...

به نظر من وزارت اطلاعات بعد از انتشار لیست سازمانها و سایتهای برانداز یه زحمت دیگه هم بکشه اسم و فامیل یه 40 ، 50 میلیون مردم معاند و منافقو بده تکلیف یه سره شه ما هم یه فکر عاجلی واسه ادامه زندگانیمون بکنیم
بابا اگه بعد 30 سال زحمات شما و سربازای بی نامو نشونتون نتیجه این شده که میبینیم پس واقعا خاک بر سرتون
این کاره نیستید، حسابای بانکیتون که پره ، هر کاریم خواستید کردید ، لطفا گورتونو گم کنید برید بذارید با بد بختیامون خودمون سر کنیم

Anonymous گفت...

تا حالا پول نداشتن، حالا یادشون افتاده به جز اون هیچی دیکه ام نداشتن، واقعا ازاین خاک که دیکه چیزی نمونده،تو رو به همون خدا چنگالاتونو بکنید برید دیگه، بلکه خودمون یه فکری به حال این ویرانه و عمر از دست رفتمون کنیم

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator