۱۳۸۸/۱۰/۱۵

موج جدید برخورد با سایتهای فیلترشده و فیلترشكن ها در راه است

موج جدید برخورد با سایتهای فیلترشده و فیلترشكن ها در راه است

. ادامه راه سبز«ارس»: دبیر كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قانون جرایم رایانه‌ای گفت: با ناامن كنندگان فضای مجازی برخورد قاطع می‌كنیم و اقدامات دستگاه قضایی به فیلتر كردن و مسدودسازی محدود نمی‌شود، تا جایی كه امكان داشته باشد با مجرمان در فضای سایبر برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی در گفتگو با ایسنا گفت: مصمم هستیم علاوه بر فیلتر و مسدودسازی آدرس‌ سایت‌ها، وبلاگ‌ها و گروه‌های غیرقانونی اینترنتی از طریق دادسراهای عمومی و انقلاب سراسر كشور، برخورد قاطعی با كسانی كه فضای سایبر را ناامن می‌كنند، كنیم.

وی فراهم كردن ادامه دسترسی به سایت‌های فیلتر شده از سوی میزبانان داخلی را جرم دانست و اظهار كرد: اگر ارایه دهندگان خدمات میزبانی داخلی، بعد از فیلتر كردن سایت‌ها و وبلاگ‌ها آنها را مسدود نكنند و ادامه دسترسی به این سایت‌ها را برای كسانی كه از فیلترشكن استفاده می‌كنند فراهم كنند، عمل آنها جرم محسوب می‌شود و طبق ماده 23 قانون جرایم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.

(پيشنهاد ارس: با توجه به دستورات جديد و فشار بي اماني كه به مسئولان سرويس دهنده ايراني وارد شده، لذا به آن دسته از دوستاني كه تا كنون وبلاگهاي خود را در اينگونه سرويس دهنده ها ايجاد كرده اند پيشنهاد ميشود كه هر چه سريعتر وبلاگهاي خود را به يك سرويس دهنده وبلاگ خارجي مانند بلاگر و ووردپرس و ... انتقال داده تا اطلاعاتشان در يك چشم بهم زدن نابود نگردد. دليل آن هم اين است كه مسئولين سرويس دهنده وبلاگهاي ايراني موظف شده اند پس از فيلتر شدن هر وبلاگي بلافاصه ، آنها نيز افدام به مسدود كردن و بستن آن وبلاگ نمايند كه بدين ترتيب تمامي زحمات شما در جمع آوري اطلاعات از دسترس عموم خارج و از بين خواهد رفت ولي اگر بر روي يك بلاگر خارجي باشيد فقط ميتوانند شما را فيلتر كنند و امكان نابودي اطلاعات وجود ندارد و براحتي وبلاگ شما مجددا با فيلتر شكن قابل دسترسي خواهد بود)

1 نظرات:

Anonymous گفت...

در رابطه با پيشنهاد ارس :

به نظز حتي سرويس دهنده هاي وبلاگ افغاني سگشان به ايرانيها مي ارزد و هم اينكه آنها هم از زبان فارسي پشتيباني ميكنند مانند www.blog.af

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator