۱۳۸۸/۱۰/۱۹

گزارش تصویری و ويدئويي از حمله تروریستی به خودروی مهدی کروبی

گزارش تصویری و ويدئويي كاملتر از حمله تروریستی به خودروی مهدی کروبی

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی که خودروی حامل مهدی کروبی دو شب پیش در جریان خروج از قزوین مورد اصابت گلوله قرار گرفت، فرمانده انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن تکذیب این خبر گفته است که که از زمان انتشار خبر حضورمهدی کروبی، تهمیدات لازم برای حضور ایشان فراهم شد و مأموران انتظامی از ابتدای حضور مردم معترض به حضور کروبی در محل مربوطه مستقر و با اتخاذ تدابیر لازم سعی در کنترل اوضاع داشتند.



به گزارش جرس، به رغم تکذیب این مطلب از سوی پلیس تصاویر زیر نشان از حقیقت ماجرا و دروغگویی مقامات پلیس دارد. گفتنی است در تجمع دو شب پیش اعضای بسیج و سپاه در برابر منزل سید ناصر قوامی، جرس در گزارش به نقل از شاهدان عینی نوشته بود:" حضورمسوولان استانداری وفرماندهان ارشد سپاه ازنکات قابل توجه بود و ازهمه جالب تر اینکه تظاهرات و شعارهای توهین آمیز با هدایت این افراد صورت می گرفت تا جایی که طاهرخانی فرمانده سپاه قزوین در موردی به چند بسیجی توصیه می کرد که در صورت ممانعت پلیس شیشه ی خودروی پلیس را بشکنند."

گفتنی است مهدي كروبي شب گذشته با حضور در منزل عمادالدین باقی، حادثه تروريستي دو شب پیش را اقدامي جاهلانه ناميد و گفت اين نوع اقدامات نه تنها در اراده وي خللي ايجاد نمي كند بلكه عزمش را در احقاق حقوق معطل مانده مردم جدي تر مي كند و به گردانندگان جريان تماميت خواه اعلام کرد كه تا آخرين قطره خون ازاين راه و هدف مقدس برنخواهد گشت.

لازم به توضيح است در پي وقايع دو شب پیش و عدم اقدام جدي تيم حفاظت مهدي كروبي در حفاظت جان وي؛ كروبي محافظانش را مرخص کرد.

از سوی دیگر سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره اين سوء قصد گفت:" مشاهدات نشان می دهند که شخصيت های مخالف دولت در خطر حذف فيزيکی توسط سپاه پاسداران و شبه نظاميان بسيجی هستند که بصورت ناشناس عمل می کنند و به گونه ای وانمود می کنند که اين جنايات توسط مردم خشمگين انجام می شود."

هادی قائمی تاکيد کرد که "ما از مقامات ايرانی می خواهيم که عاملين اين جنايت را مشخص و محاکمه کنند و امنيت جانی افراد مخالف حکومت را تامين کنند."

کروبی محافظانش را مرخص کرد

پایگاه رسمی حزب اعتماد ملی، روز شنبه (۱۹ دی ۱۳۸۸) خبر داد که مهدی کروبی، دبیرکل حزب و از رهبران مخالف دولت ایران، محافظان خود را مرخص کرده است.

به گزارش سهام نیوز علت این اقدام “وقایع دو روز گذشته و عدم اقدام جدی تیم حفاظت مهدی کروبی در حفاظت از جان وی” عنوان شده است.

سایت حزب اعتماد ملی پیش تر گزارش داده بود که شامگاه پنج شنبه، ۱۷ دی، در تجمع هواداران دولت علیه حضور مهدی کروبی در قزوین، خودروی آقای کروبی “هدف اصابت گلوله قرار گرفته است.”

این حادثه هنگام خروج مهدی کروبی از منزل محل اقامت او در قزوین روی داد، اما به آقای کروبی آسیبی نرسید. مشخص نیست که عامل “تیراندازی” چه کسی بوده و آیا ماموران امنیتی که در محل حضور داشتند اقدامی برای دستگیری این شخص به عمل آورده اند یا نه.

مهدی کروبی با اشاره به این حوادث و در توضیح دلایل مرخص کردن محافظین خود به سحام نیوز گفت: “محافظینی که رسالت شان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنین حوادثی اختیار لازم را ندارند، عملا کارایی موثری نخواهند داشت.”

گفتنی است فرمانده نیروی انتظامی قزوین تیراندازی به خودرو کروبی را تکذیب کرده است!





==========
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب
» اتومبیل مهدی کروبی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفت +ویدئو

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator