۱۳۸۸/۰۸/۱۲

وعده ما، فردا در زنجیره انسانی از هفت تیر تا سفارت سابق آمریکا

وعده ما، فردا در زنجیره انسانی از هفت تیر تا سفارت سابق آمریکا
امشب ساعت ۹:۰۰ الله اکبر "غریو همبستگی"


سیزدهم آبان امسال از اهمیت دوچندانی برای ما سبزها برخوردار است. از یک سو احیای یک میراث تاریخی ارزشمند بر دوشمان سنگینی می‌کند که همانا مبارزه با ظلم در هر شکلی از آن است و از سوی دیگر بار امانتی که شهدا و اسرای جنبش به یادگار گذاشته‌اند بر دوشمان سنگینی می‌کند. شهدایی که با خونشان نهال این جنبش را به ثمر رساندند و اسرایی که بسیاری‌شان در آفریدن حماسه ۱۳ آبان دخیل بودند و اینک اسیر بند کودتا هستند. موج سبز آزادی نیز در کنار مردم سبز ایران در موج‌آفرینی‌های مخصوص شب و روز سیزدهم آبان حضور خواهد داشت. هر کدام از ما رسانه‌ای مستقل و آگاهیم و در آفریدن هر یک از این موج‌ها سهیم و دخیل. پس نقش تاریخ‌ساز خودمان را جدی بگیریم و با اطلاع‌رسانی به دوستان و آشنایان و خویشاوندان در گستراندن موج سبز آزادی در سراسر ایران همراه شویم.


موج آفرینی اول - الله‌اکبر سبز، ساعت ۲۱:۰۰

نوای سبز الله‌اکبر، شعار اصلی جنبش سبز بوده است که از روزهای آغازین حیات خود با تک تک حامیان این جنبش عجین شده است. این بار نیز، ساعت ۹ امشب(دوازده آبان) و نیز غروب روز سیزدهم آبان، هم‌نوا با یکدیگر بر پشت‌بام‌ منازلمان در سراسر کشور شعار الله‌اکبر را سر خواهیم داد و اخبار دروغ صداوسیمای غیرملی و دیگر رسانه‌های حامی کودتا در مورد سیزدهم آبان را خنثی خواهیم کرد.


موج آفرینی دوم - مچ‌بند سبز، پرچم سبز

چندی‌ است که کودتاگران به صرافت مصادره جنبش سبز افتاده‌اند و با تولید اصطلاحاتی نظیر «جنبش سبز علوی» در صدد لوث کردن، مصادره و پراکنده کردن این حرکت ملی هستند. البته فراموش کرده‌اند که جنبش سبز از اردیبهشت‌ ماه امسال رنگ سبز را با توجه به جایگاه ویژه آن در اذهان ملت خداجوی ایران برگزید و تا به امروز نیز از آن استفاده کرده است و هویتش با این رنگ شکل گرفته است. جای شکرش باقیست که بعد از نزدیک به نه ماه، کوررنگی کودتاگران برطرف شده و حداقل قادر به تشخیص رنگ سبز شده‌اند.

ما از این تشخیص به جا استقبال می‌کنیم و این فراخوان «جنبش سبز علوی» مبنی بر سبزپوشیدن را همان‌طور که تاکنون مشی‌مان بوده و چیزی تغییر نکرده لبیک می گویم و با پرچم، بادکنک، مچ‌بند، روسری و لباس‌های سبزی که این پنج ماه به تن داشته‌ایم باز هم به خیابان خواهیم آمد تا به این نظریه پردازان باهوش یادآوری کنیم رنگ سبز و توجه عاقلانه به باورهای مردم کشور را چه کسانی مطرح نمودند. این بار سبزها با خیال راحت و امن می‌توانند به برکت این دوستان سبزپوش به خیابان‌ها بیایند، پس موج سبز را با رنگ سبز بر تن و دست و سربندهای خود خروشان‌تر از هر زمان دیگری خروشان می‌کنیم.

موج آفرینی سوم - شعارهای سبز

شعارهای سیزدهم آبان نیز مثل قبل باید مبتنی بر نفی دخالت‌های روسیه و حمایت‌های پشت پرده آن از دولت کودتا، نامشروع بودن دولت کودتا، یادآوری شهدا و اسرای جنبش، حمایت از رهبران جنبش سبز، نفی خشونت و تکیه بر حقوق مسلم جنبش سبز باشد. برخی شعارهایی که تا به حال پیشنهاد شده است از این قرارند:

روسیه روسیه - مرگ به نیرنگ تو - خون جوانان ما - می‌چکد از چنگ تو
روسیه فریبکار - دست از سر ما بردار
کروبی افشاء کن - دیکتاتور رسوا کن
ما همه هم‌صداییم - ما همه یک ندائیم
آزادی تجمع - حق مسلم ماست
13 آبان ما حامل این پیام است - جنبش سبز ایران آماده قیام است
یا حجة بن الحسن - ریشۀ ظلمو بکن
کروبی زنده باد - موسوی پاینده باد
محمود احمدی نژاد - مردود علم اقتصاد
ایران شده بازداشتگاه - اوین شده دانشگاه
زندانی سیاسی، آزاد باید گردد
شکنجه، تجاوز - دیگر اثر ندارد
تجاوز به ملت - شده مرام دولت
ملت ما بیدار است - از استبداد بیزار است

موج آفرینی چهارم - راهپیمایی سبز

حضور منسجم و گسترده در راهپیمایی سبز شاید بیش از موج آفرینی‌های مذکور حائز اهمیت است. از ساعت‌های اولیه روز سیزدهم آبان در خیابان‌ها حضور خواهیم یافت. مسیر راهپیمایی مهدی کروبی اعلام شده است. وی ساعت ۱۰:۳۰ در میدان هفت تیر حضور خواهد یافت. ما سبزها باید قبل از حضور وی در میدان هفت تیر باشیم و مقدمات حضور شیخ شجاع را فراهم کنیم و گوش به زنگ حملات احتمالی کودتاچیان نیز باشیم.

حضور اولیه در میدان هفت تیر و مسیر‌های منتهی به سفارت آمریکا ضروری است. خوب است این حضور در ابتدا پراکنده باشد تا در صورت وارد عمل شدن پلیس ضد شورش و یا نیروهای لباس شخصی به یک بخش از صفوف راهپیمایی در بخش دیگری مردم دوباره به هم بپیوندند و با همبستگی به راه خود ادامه دهند. این حضور در نقاطی که سه رهبر جنبش سبز، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی حضور می‌یابند حیاتی و ضروری است.

موج آفرینی پنجم - زنجیر انسانی سبز

مسیر خیابان هفت تیر تا خیابان مفتح و از خیابان مفتح تا مقابل سفارت سابق آمریکا مسیر زنجیره انسانی سبز خواهد بود که همزمان با سیزدهم آبان برگزار خواهد شد. این زنجیره انسانی سبز در اعلام همبستگی با خانواده‌های زندانیان سیاسی و به پاسداشت یاد و خاطره شهدای جنبش سبز تشکیل خواهد شد. مدت‌هاست پس از روزهای پرشور قبل از انتخابات، شهر فضایی زنده و بانشاط به خود ندیده است. پس با همان حضور پرنشاط و زنده خود، با همان پوسترها و عکس‌هایی که از روزهای قبل از انتخابات به یادگار داریم و پوسترهای جدیدی که فراهم کرده‌ایم به خیابان خواهیم آمد و دست‌هایمان را در دستان خواهران و برادران سبزپوشمان در این مسیرها زنجیر خواهیم کرد.

کودتاگران همه تلاش خود را به کار خواهند بست تا این زنجیره شکل نگیرد. شعار این زنجیره انسانی قبل از هر چیز نفی خشونت و صلح‌طلبی است. پس از خشونت بر حذر خواهیم ماند و در هر کجا که حضورمان ممکن است منجر به درگیری شود با صبر و بزرگواری برخورد خواهیم کرد و در صورت پافشاری و احتمال درگیری جای دیگری خواهیم رفت. این زنجیره را در مقابل سفارت آمریکا فشرده تر تشکیل خواهیم داد تا به یاد بیاوریم که دیگر زمان، زمان ادبیات پرخاشگرانه و جنگ‌جویانه نیست و این پیام مهم ۱۳ آبان سبز است.

موج‌آفرینی ششم - عکس و فیلم سبز

بی‌شک خبرنگاری شهروندی، انقلابی رسانه‌ای در دل جنبش سبز به وجود آورده است. مردم ما بودند که با عکس‌ها و فیلم‌های خود از اعتراضات مردمی، صدای اعتراض ملت ایران را به گوش جهانیان رساندند. این بار هم عکس و فیلم‌های سبزپوشان تصویرگر وقایع ۱۳ آبان خواهد بود. موج سبز آزادی هم از تمامی هم‌وطنان دعوت می‌کند که عکس‌ها و فیلم‌های مرتبط با راهپیمایی ۱۳ آبان را در اولین فرصت ممکن برای ما نیز ارسال نمایند تا از طریق موج سبز آزادی در کنار گزارش‌های خبرنگاران ما در دسترس عموم مردم قرار گیرد. در این زمینه، به خصوص از هم‌وطنان شهرستانی دعوت می‌‌کنیم که با ارسال فیلم‌ها و عکس‌های خود ما را در پوشش خبری راهپیمایی شهرستان‌ها کمک کنند.

پس وعده ما امشب، ساعت ۹:۰۰ بر پشت‌بام‌ها و فردا سیزدهم آبان در خیابان‌های سراسر کشور

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator