۱۳۸۸/۰۸/۱۰

به خیابان رفتن مجوز نمی خواهد!

به خیابان رفتن مجوز نمی خواهد!

ادامه راه سبز«ارس»: فرمانده نیروی انتظامی تهران پس از چند گانه گویی و سبک و سنگین کردن موضوع راهپیمائی روز 13 آبان، بالاخره توصیه کرد: «هر كس می خواهد تجمعی داشته باشد مجوزهای لازم را بگيرد تا از حمايت نيروی انتظامی برخوردار باشد.»

شما از کجا چنین قانونی آوردید؟

بر اساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی؛ تشکیل اجتماعات و راهپیمائی بدون حمل سلاح آزاد است و به هیچگونه مجوزی نیاز نیست. اکنون سوال اینست که چرا فرمانده نیروی انتظامی از خود قانون وضع می کند؟!

آقای فرمانده نیروی انتظامی شما مسئول اجرای قوانین هستید نه قانون گذار! اگر شما که مسئول اجرای قانون هستید، خود در شکستن آن پیشقدم شوید، پس چگونه انتظار دارید مردم قانون را رعایت کنند؟

نمیدانم روزی که قانون اساسی را می نوشتند شما چه می کردید، ولی ما کاملن حواسمان بود که این اصل را بویژه در قانون اساسی گنجاندند تا تکلیف مردم روشن باشد و شما نمی توانید متمم به آن بیفزائید.

شما اجازه ندارید حتا بدلیل اینکه مردم با دستگاه حاکمه مخالفند چنین دستوری صادر نمائید. در اصل بیست و سوم قانون اساسی مخصوصن در همین مورد به صراحت تأکید شده که: «تفتیش عقاید ممنوع است و هیچکس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ای مورد تعرض قرار داد.» هیچکس شامل شما هم می شود آقای فرمانده نیروی انتظامی تهران!

شما اجازه ندارید به مردم در خیابان ها تعرض کنید به صرف اینکه آنها عقیده ای مخالف جناح حاکم دارند! این اصل قانون اساسی دقیقن برای همین امروز نوشته شده که اگر عده ای رای مردم را دزدیدند، به آنها ظلم کردند، عزیزانشان را بیدلیل ماه ها در سلول های انفرادی نگهداشتند و حتی عده ای را کـُشند و شبانه کالبدهای پاکشان را در قبرهای بی نام و نشان دفن کردند، و پول و قدرت ملت را نیز بین خود تقسیم نمودند، آنگاه مردم به خیابان ها بیایند و همانطور که در بهمن 57 مطالبات خود را فریاد زدند 13 آبان نیز چنین کنند!

و شما مسئول اجرای قانون هستید آقای فرمانده نیروی انتظامی، باین معنا که شما موظفید از مردم در مقابل سوء قصدهای احتمالی دشمنان مردم حفاظت کنید. شما برای همین حقوق می گیرید نه چیز دیگری! بودجه ای که از آن حقوق شما و کلیه افراد نیروی انتظامی پرداخت می شود، متعلق به این ملت است، نه گروه خاصی. بدانید که مردم هرگز حاضر نیستند به کسی پول بدهند که بر علیه آنها با نیروهای لباس شخصی همدستی و همداستانی کند!

اگر چه در ماه های گذشته با تأسف بسیار شاهد عملکرد زشت و خصمانه نیروی انتظامی نسبت به توده مردم بودیم، اما به شما هشدار میدهیم که هر اتفاقی برای مردم در روز 13 آبان رخ دهد، ما شما را در درجه اول مسئول آن میدانیم و همانطور که قبلن از مقام های دیگر به سازمان های بین المللی شکایت کردیم از شما نیز شکایت خواهیم کرد. چه اصرای دارید که خود و ارگان تحت فرماندهی خویش را بیش از این نزد مردم ستم دیده ایران، سیاهرو و سنگدل نشان دهید؟!

مسئول حفظ جان و مال و ناموس مردم یک کشور با پلیس آن کشور است، حال هر جای دنیا که باشد. وقتی ملیون ها انسان به خیابان می آیند، شما و سازمان زیر دست شما موظفید جوی ایجاد کنید تا به کسی آسیبی نرسد، نه اینکه افراد خود را با چماق و باتوم های ساخت آلمان غربی برای ضرب و شتم مردم به مأموریت بفرستید.

من با اطمینان می گویم که بسیاری از افراد نیروی انتظامی از اینکه مجبورشان کردید تا به برادران، خواهران و هموطنان خود زخم بزنند متنفرند و اگر تا امروز چنین کردند حتمن نزد وجدان خویش آسوده نیستند. اینرا مردم از همسایه های خود که مردانشان در نیروی انتظامی کار می کنند شنیده اند.

گویی در جناح حاکم، مردم ستیزی از خصوصیات نیکوست که هر مدیر و فرمانده ای سعی دارد گوی سبقت را در این زمینه از دیگری برباید.

من پیشنهاد می کنم همین امشب بروید یک جزوه قانون اساسی تهیه کنید تا به مفاد آن و وظایف خود بیشتر آشنا شوید. بروید کمی اندیشه کنید آقای فرمانده نیروی انتظامی، خِرَد پیشه کنید و نگذارید صورتحسابتان بیش از این در پیشگاه ملت بزرگ ایران سیاه شود. اگر به خدا باور دارید، منتظر شب قدر نباشید، بروید دو رکعت نماز بخوانید و به اعمال خود بیندیشید. ماهی را هر زمان از آب بگیرید تازه است و ملت شجاع و آزاده ایران نیز بخشنده.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator