۱۳۸۸/۰۸/۱۳

سیزدهم آبان ۸۸ برای همیشه بر جریده تاریخ به نام «روز سبز دانش‌اموز» حک شد

سیزدهم آبان ۸۸ برای همیشه در تاریخ به نام «روز سبز دانش‌اموز» حک شد


ادامه راه سبز«ارس»: امروز بار دیگر موج سبز ملت ایران همزمان با روز بزرگداشت مقام دانش‌آموز خروشان شد. بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی موج سبز آزادی از ساعات اولیه امروز، راهپیمایان سبزپوش به خیابان‌های تهران و شهرستان‌ها آمدند تا یک بار دیگر با آرمان‌های شهدای جنبش سبز و زندانیان سیاسی دربند تجدیدمیثاق کنند.

امروز بار دیگر کودتاگران ثابت کردند که برای فرو نشاندن موج گسترده راهپیمایان سبز از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند. در محدوده میدان هفت تیر و دانشگاه تهران و هم‌چنین خیابان ولی‌عصر نیروهای ضدشورش تیراندازی کردند و بارها صدای تیراندازی توسط شاهدان عینی در راهپیمایی شنیده شد.

نیروهای لباس شخصی بارها به سوی مردم و دانشجویان با باتوم و چماق حمله‌ور شدند و برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌اور استفاده کردند. اما تنها چند دقیقه کافی بود تا دوباه موج سبز از خیابان‌های فرعی به سمت خیابان‌ اصلی سرازیر می‌شدند. همچنین در محدوده خیابان کارگر شمالی- امیرآباد- نیروهای لباس شخصی به سمت مردم حمله کردند. در حدود ساعت ۱۱ صبح شیخ مهدی کروبی به صفوف راهپیمایی مردم پیوست و با شعار کروبی کروبی حمایتت می‌کنیم مورد استقبال قرار گرفت. پس از دقایقی همراهی با مردم، رهبر شجاع جنبش مورد ضرب و شتم نیروهای کودتاگر قرار گرفت و صحنه راهپیمایی را ترک کرد.

در محدوده خیابان‌های مفتح، پل کریم خان، مقابل درب اصلی دانشگاه تهران و نیز خیابان ولی‌عصر تا همین لحظه درگیری‌ها همچنان ادامه دارد. مردم با شعارهایی نظیر تا احمدی‌نژاده، هر روز همین بساطه و مرگ بر دیکتاتور در مسیر راهپیمایی روان بودند. در لحظاتی که به سمت مردم گاز اشک‌آور شلیک می‌شد هم با سر دادن شعار نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم یکدیگر را به حضور تشویق می‌کردند. گزارش گزارش‌گران موج سبز آزادی از مسیر راهپیمایی از خشونت عریان نیروهای لباس‌شخصی برای متفرق کردن مردم حکایت دارد. لباس‌شخصی‌ها مثل همیشه برای سرکوب مردم از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده کردند. تعدادی از هم‌وطنانمان نیز در جریان راهپیمایی امروز بازداشت شده‌اند. هنوز از آمار بازداشت‌شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است اکثر خیابان‌های منتهی به سفارت آمریکا و روسیه و همچنین میدان فردوسی تهران مسدود شده است و جمع زیادی از نیروهای بسیجی از ساعت‌ها پیش با اونیفورم‌های مخصوص در مقابل سفارت حضور یافته اند. حداد عادل نیز در مراسم امروز به سخنرانی ۴۰ دقیقه ای پرداخت که در هنگام پخش این گزارش از رادیو، صدای مرگ بر دیکتاتور به وضوح شنیده می‌شد.

از حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح امروز نیز سیستم تلفن همراه در مسیرهای راهپیمایی اعلام شده در تهران دچار اختلال شده بود. اما مردم همچنان با موبایل‌های خود از صحنه‌های راهپیمایی فیلم و عکس تهیه می‌کردند که برخی از این گزارش‌ها تا به این لحظه در سایت منتشر شده است و گزارش‌های دریافتی تا ساعات آتی نیز از همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

موج سبز تنها در تهران به صحنه راهپیمایی نیامد. در شهرستان‌ها نیز گزارش‌ها حاکی از آن است که سبزها با پوشش و مچ‌بند سبز در صحنه راهپیمایی حاضر شدند گزارش‌های رسیده از شیرازخبر از حضور گسترده جمعیت سبزپوش در حرم حضرت شاهچراغ و تجمع در فلکه دانشجوی این شهر و سردادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و یاحسین میرحسین می‌دهند. گزارش‌های دریافتی موج سبز آزادی از اراک نیز خبر از حضور گسترده راهپیمایان سبزپوش و سر دادن شعارمرگ بر دیکتاتور می‌دهد. از تبریز هم خبر می‌رسد که در آغازین دقایق شروع راهپیمایی در این شهر، نیروهای لباس شخصی و یگان ویژه به شکل وحشیانه ای به مردم حمله کردند. در این حمله بازداشت شدگان به صورت فله‌ای به هتل تبریز در نزدیکی فلکه دانشگاه منتقل شدند

نیروهای لباس شخصی به شدت از گاز فلفل استفاده کردند به طوری که در اطراف میدان فلکه دانشگاه تبریز نفس کشدین به سختی ممکن است. همچنان درگیرهای پراکنده در تبریز ادامه دارد. هنوز از تعداد مجروحان و دستگیر شدگان شهرستان‌ها آمار دقیقی در دست نیست. دانشگاه‌های سراسر کشور هم صحنه حضور باشکوه دانشجویان سبز بود. بر اساس اخبار دریافتی از کرمان، دانشجویان ازساعت 9 صبح راهپیمایی را آغاز کردند و تا ساعت 12 ظهر اجتماع سبز دانشجویان در مقابل تالار وحدت این دانشگاه ادامه داشت این تجمع با شعار هایی همچون موسوی کروبی حمایتت می‌کنیم، و دولت کودتا استعفا استعفا ادامه یافت.

سبزهای تهرانی و شهرستانی با در دست داشتن پلاکاردها و شعارهایی در حمایت از رهبران جنبش سبز تا به این لحظه از روز سیزده آبانی فراموش نشدنی و متفاوت را رقم زده‌اند و این حماسه سبز همچنان ادامه دارد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator