۱۳۸۸/۰۸/۱۳

یکی از محافظان مهدی کروبی به بیمارستان منتقل شد

یکی از محافظان مهدی کروبی به بیمارستان منتقل شد

محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، در گفت‌وگو با رادیوفردا از حمله نیروهای انتظامی و حکومتی و شلیک مستقیم گلوله گاز اشک‌آور به پدرش در راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد و مسئولیت هرگونه اتفاق برای این نامزد معترض انتخابات را به عهده مقامات کشوری دانست.
محمد تقی کروبی گفت: «آقای کروبی مطابق با وعده‌ای که به مردم داده بود، در راهپیمایی روز ۱۳ آبان حضور یافت و به سمت میدان هفت تیر حرکت کرد، اما متاسفانه نیروی انتظامی و بخش‌هایی از نیروهایی که در آنجا حضور داشتند مانع رفتن وی به میدان هفت تیر شدند و درگیری‌هایی نیز صورت گرفت.» محمد تقی کروبی اظهار داشت در نتیجه هجوم نیروهای حکومتی «دو محافظ آقای کروبی و شماری از مردم نیز زخمی شده‌اند».

فرزند مهدی کروبی همچنین گفت که نیروی انتظامی «به صورت مستقیم به سوی آقای کروبی و اطرافیان وی گلوله گاز اشک‌آور شلیک کرده است» که یکی از محافظان وی بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد.» محمدتقی کروبی اظهار داشت که شورای امنیت کشور به آقای کروبی اطلاع داده بود که ممکن است در روز ۱۳ آبان علیه وی «عملیات انتحاری» صورت بگیرد و این شورا خواسته بود که در روز چهارشنبه مهدی کروبی در راهپیمایی شرکت نکند.

به گفته فرزند مهدی کروبی، بر اثر تماس با گاز اشک‌آور، مهدی کروبی «تاحدودی» دچار ناراحتی پوستی شده است. محمدتقی کروبی تاکید کرد که علی‌رغم این برخوردها آقای کروبی در میدان‌های دیگر به معترضان پیوست و حضور خود را در کنار مردم اعلام کرد. فرزند این نامزد معترض انتخابات همچنین تاکید کرد که آقای کروبی همچنان به «عهد» خود برای دفاع از حقوق مردم پای‌بند است. محمدتقی کروبی اعلام کرد که آقای کروبی آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای است و ابائی از دستگیری و موارد دیگر خواهد داشت.

محمدتقی کروبی تصریح کرد: «به نظر می‌رسد این بحث انتحاری از سوی نیروهای معاند و مخالف سیستم نباشد، بلکه از درون خود حکومت است که مردم را به دو دسته تقسیم کرده است، دسته‌ای که کاملا امنیت دارند و دسته‌ای که در مقابل آنها نیروی انتظامی و بخش‌های از حاکمیت قرار دارند.» محمدتقی کروبی درباره حمله امروز به مهدی کروبی گفت: «حادثه امروز از نظر ما تلاش از جهت ترور آقای کروبی بود و هر گونه مسئولیت این امر به عهده مقامات حکومتی است.»

مهدی کروبی به تازگی نیز در جريان بازديد از نمايشگاه مطبوعات در تهران مورد حمله «حاميان محمود احمدی‌نژاد» قرار گرفت و «مهاجمان عمامه او را بر زمين انداختند».

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator