۱۳۸۸/۰۸/۱۴

گزارش مردمی از راهپیمایی ۱۳ آبان در دانشگاه تهران همراه با ویدئو و تصویر

گزارش مردمی از راهپیمایی ۱۳ آبان در دانشگاه تهران همراه با ویدئو و تصویر

1ـ تجمع طولانی بود و از قبل از ساعت ۱۰ تا بعد از ساعت ۱۶ ادامه داشت.

2ـ امروز تمام درها باز بودند اما دم درها در بیرون از دانشگاه یک ردیف پلیس یا گارد ویژه چیده بودند و پشت سر آنها نیز نیروی پشتیبیانی بود.

3ـ ابتدا دانشجویان سعی کردند که از در قدس بروند بیرون اما جو به شدت نظامی خیابان قدس مانع از عبور آنان به بیرون از دانشگاه شد.

4ـ دانشجویان به سمت سردر اصلی رفتند و تا آخر وقت آنجا ماندند.

5ـ دانشجویان با شعارهایشان مشخصاً از مرز نظام گذشتند و تندترین شعارها را علیه رهبری دادند. این میتواند نقطه عطفی در جنبش باشد. در کمال تعجب گارد ویژه هیچ واکنشی نشان نداد جز یکبار که با کمی پیش روی دانشجویان را مجبور کرد که همان چند قدمی را که از سردر بیرون آمده بودند به داخل بازگردند.

6ـ دانشجویان پرچم کنار سردر را پایین کشیدند و به آن نماد سبز وصل کردند و دوباره بالا بردند. در آخر وقت یکبار دیگر آن را پیایین کشیدند و به آن بادکنک و یک پارچه سبز اضافه کردند کردند و دوباره بالاکشیدند.


7ـ در بیرون از دانشگاه عده ای از لباس شخصی ها از دانشجویان فیلمبرداری میکردند. حتی در ساختمان روبروی دانشگاه یک دوربین حرفه ای نسب کرده بودند و فیلم گرفتند. دانشجویان در جواب شعارهایی دادند مانند «مزدور چقدر گرفتی، دوربین رو دست گرفتی» و ...

8ـ دانشجویان جلوی پای ماموران یگان ویژه و فیلمبرداران پول خرد و اسکناس ریختند

9ـ برخی از شعارها چنین بود:
«پول نفت گم شده، خرج بسیجی شده»، «حسین حسین شعارشه، تجاوز افتخارشه»، «سفارت روسیه، لانه جاسوسیه»، «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران»، «جنتی لعنتی، تو دشمن ملتی»، «بسیجی حیا کن، مفت خوری رو رها کن»، «بسیجی واقعی، همت بود و باکری»، «ستاره دانشجو، مدال افتخاره»، «دانشجو میمیرد، ذلت نمیپذیرد» و شعارهایی نیز در حمایت از موسوی، کروبی، خاتمی، صانعی و منتظری داده شد.


دانلود ویدئو "اینجا"

10ـ برخی از شعارهای امروز که خط نظام را رد کرد چنین بود:
«ای رهبر آزاده، خمینی چشم براته»، «معاویه حیا کن، سلطنت رو رها کن»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «نه هاشمی نه احمدی، لعنت به بیت رهبری»، «رهبر ما جوعلقه، ولایتش معلقه»، «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما»، «محمود جنایت میکنه رهبر حمایت میکنه»، «شعار ملت ما، دین از سیاست جدا»، «رهبری، رهبری، ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما میچکه از چنگ تو»، «سید علی پینوشه، ایران شیلی نمیشه» و ...

11ـ حدود ساعت ۱۴، دو عدد اتوبوس آمد و جلوی دانشگاه طوری پارک کرد که دید مردم از دانشگاه کور شود. هر چند که صدا هنوز به گوش مردم میرسید


دانلود ویدئو "اینجا"

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator