۱۳۸۸/۰۸/۱۵

گزارشات حکومتی از اسرای روز ۱۳ آبان

گزارشات حکومتی از اسرای روز ۱۳ آبان

اشتباه نکنید اینجا اسرائیل نیست! اینان دو اسیر شده به دست کودتاچیان در روز ۱۳ آبان هستند!
ادامه راه سبز «ارس»



رييس ‌پليس امنيت تهران: چند نفر در تجمعات ۱۳ آبان دستگير شدند، آمار دقيقی ندارم!

رييس ‌پليس امنيت عمومی تهران بزرگ خبر از دستگيری چند نفر در جريان تجمعات روز ۱۳ آبان در تهران داد.

سردار عليپور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: چند نفر در روز ۱۳ آبان دستگير شدند که اين افراد با اغتشاش اقدام به تخريب اموال عمومی کرده بودند. هنوز آمار دقيقی از تعداد دستگيرشدگان ندارم اما تعدادی در خيابان‌های تهران دستگير شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران: تعداد دستگيرشدگان ۱۳ آبان فردا اعلام می‌شود، حدود ۳۵۰۰ نفر در اين مراسم قصد تجمع غيرقانونی داشتند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بيان اينکه بايد جمع‌بندی از تعداد دستگير شدگان در بخش‌های مختلف داشته باشيم گفت: جمع‌بندی نهايی تعداد دستگيرشدگان تجمع‌های غيرقانونی ۱۳آبان فردا اعلام می‌شود.

سردار عزيزالله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا افزود: اين افراد در ميدان هفت تير، خيابان‌های کريم خان و مطهری و برخی از خيابان‌های آن محدوده دستگير شده‌اند.

وی با بيان اينکه عليرغم فراخوان‌های رسانه‌های ضد انقلاب و خارجی و بعضا داخلی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت پراکنده در محدوده‌های فوق حاضر شدند و قصد ايجاد تجمع‌های غيرقانونی را داشتند!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصريح کرد: افراد زيادی در اين محل‌ها حاضر نشده بودند و اگر هم در جايی تجمعی صورت گرفته به دليل آمادگی پليس امکان اقدامی داده نشد و در همان مراحل اوليه با هسته‌های آنها برخورد شده است.

دادستان تهران: از تعداد بازداشت شدگان روز ۱۳آبان هنوز بی اطلاعيم!

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بيان اينکه تعداد بازداشت شدگان روز ۱۳آبان هنوز مشخص نيست، گفت: تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات روز چهارشنبه آزاد شدند و مابقی آنها به زودی تعيين تکليف می شوند.
دکتر عباس جعفری دولت آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين خبر افزود: تعداد دقيق افرادی که آزاد شده اند را متعاقباً اعلام خواهيم کرد.

اين مقام ارشد در قوه قضائيه درباره دادگاه بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات اظهار کرد: فردا ۱۶ آبان ماه دادگاه علی تاجرنيا ، ‌سعيد شريعتی و ابراهيم امينی به صورت جداگانه برگزار می شود. همچنين روز يکشنبه ۱۷ آبان نيز اولين جلسه محاکمه احمد زيدآبادی برگزار خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: در ادامه دادگاه زيدآبادی، جلسه محاکمه بهزاد نبوی نيز برگزار می شود و روز دوشنبه ۱۸ آبان اولين جلسه محاکمه محمد عطريانفر برگزار می شود.

جعفری دولت آبادی با اشاره به آزادی تعدادی از متهمان حوادث انتخابات از جمله محمد قوچانی و سعيد حجاريان گفت: دادگاه اين افراد پس از متهمان زندانی برگزار می شود و هم اکنون اولويت ما متهمان داخل زندان و رسيدگی هر چه سريعتر به وضعيت آنها است.

كميته گزارشگران حقوق بشر:
انتقال ۳۰ تن از زنان بازداشت ‌شده در روز ۱۳ آبان، به بند متادون

۳۰ تن از زنان بازداشت‌شده در تجمع‌هاى اعتراضى روز ۱۳ آبان، به بند متادون زندان اوين انتقال يافته‌اند.

روز گذشته و در جريان تظاهرات گسترده مردم تهران، شمار زيادى از افراد شركت‌كننده در اين تجمع دستگير شده و به زندان اوين منتقل شدند. طبق اخبار رسيده بازداشت‌شدگان براساس نهاد بازداشت كننده و نوع اتهام به بندهاى مختلف زندان اوين انتقال يافته‌اند. تعدادى از اين افراد نيز روز گذشته به بندهاى امنيتى منتقل شدند.

بند متادون،كه پيش از اين براى زندانيان معتاد استفاده مى‌شده است، در جريان اعتراضات گسترده مردمى در تهران پس از انتخابات، به محل نگهدارى بازداشت‌شدگان اعتراض‌هاى خيابانى مبدل شده است. اين سالن، بصورت يك سوئيت در بند زنان زندان اوين واقع شده است و زندانيان نگه‌دارى شده در اين بند با ديگر زندانيان هيچ‌گونه ارتباطى نداشته و در حالت قرنطينه به سر مى‌برند.

پيش‌تر نيز تعدادى از فعالان سياسى بازداشت‌شده، مدتى را در اين بند نگهدارى شدند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator