۱۳۸۸/۰۷/۳۰

عقب‌نشینی یکی از حامیان اصلی کودتا در برابر موج سبز تظاهرات‌کنندگان سیزدهم آبان

روح الله حسینیان:
من خوشحال می شوم که این جریان روز ۱۳ آبان هم به میدان بیاید!

عقب‌نشینی یکی از حامیان اصلی کودتا در برابر موج سبز تظاهرات‌کنندگان سیزدهم آبان


ادامه راه سبز«ارس»: رئیس فراکسیون حامیان دولت در مجلس ایران گفته است که از حضور مخالفان دولت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان استقبال می‌کند.

روح‌الله حسینیان، رئیس فراکسیون "انقلاب اسلامی" در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر) به خبرگزاری رسمی دولت ایران گفت: "برای راهپیمایی روز قدس هم تمام رادیوهای خارجی و ضد انقلاب و رسانه‌های داخلی همسو با این جریان تلاش خود را به کار بردند، اما نتوانستند بیش از چند هزار نفر را جمع کنند و این افراد در مقابل سیل جمعیت حزب اللهی به حساب نیامدند".

او گفت: "من خوشحال می شوم که این جریان روز ۱۳ آبان هم به میدان بیاید و در مقابل جریان انقلابی که امام آن را انقلاب دوم نامید شعار سر دهد تا معلوم شود که چه کسانی دنبال آشوب هستند".

این اظهارات آقای حسینیان در حالی بیان شده است که پیش تر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از پرنفوذترین روحانیان حامی دولت آقای احمدی نژاد، نسبت به احتمال حضور مخالفان دولت و حامیان جنبش اعتراضی موسوم به "جنبش سبز" در راهپیمایی روز ۱۳ آبان هشدار داده بود.

حضور گسترده مخالفان دولت در راهپیمایی روز قدس که خبرگزاری های بین المللی جمعیت آنها را "ده ها هزار" تن تخمین زده بودند، در حالی که سه ماه از آخرین اعتراض گسترده خیابانی آنها می گذشت، نشان داد که معترضان بر خواسته های خود پافشاری می کنند.

میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان دولت، پس از راهپیمایی روز قدس با صدور بیانیه ای آن را "نقطه عطف" خواند و نوشت که آیت الله خمینی در هر سال چند سنت و میعاد برای حضور مردم در خیابان ها گذاشت و تأکید کرد که "با چنین سنتی نمی توان مردم را از صحنه دور کرد".

به این ترتیب، هواداران جنبش اعتراضی ایران که مجوز گردهمایی مستقل به آنها داده نمی شود، استفاده از مناسبت ها و تظاهرات رسمی را برای حضور در خیابان ها و اعلام نظراتشان به عنوان یک تاکتیک انتخاب کرده اند.

سرنوشت دانشجویان پیرو خط امام

اکنون رئیس فراکسیون حامیان دولت در مجلس می گوید: "از خدا می خواهیم که آنها هم (در راهپیمایی ۱۳ آبان) بیایند و افکار و عقاید خود را اعلام کنند".

او گفته است: "این روز متعلق به جریان یا گروه خاصی نیست، بلکه برآیندی از فرایند انقلابی ملت ایران است".

۱۳ آبان سالروز اشغال سفارتخانه آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ توسط "دانشجویان پیرو خط امام" است که به بحران گروگانگیری و قطع رابطه رسمی ایران و آمریکا انجامید.

محسن میردامادی یکی از رهبران گروه "دانشجویان پیرو خط امام" بود که در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد و اکنون در زندان به سر می برد.

او دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، یکی از تشکل های اصلی جناح اصلاح طلب ایران و حامی نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات بود.

روح الله حسینیان در گفت و گو با خبرگزاری دولت ایران در مورد سرنوشت "دانشجویان پیرو خط امام" گفته است: "امروز تعداد زیادی از آنها شهید شده‌اند، عده ای در خط امام و رهبری باقی مانده اند و تعداد کم دیگری به دریوزگی آمریکا رفته‌اند".

===========
پیوندهای مرتبط:
» درباره روح الله حسینیان (ویکیپدیا)

11 نظرات:

حسین گفت...

این یارو میدونه شما هاهیچ عرضه ای ندارین میگه شما چها تا سوسول هم بیاین تا سوژه خنده 13 آبان هم جور بشه

یا حسین گفت...

حسین آقا،

آخه مشکل اینجاست که حکومت ضد اسلامی کودتا از همین به قول شما چهارتا سوسول سبز وحشت داره!

الله اکبر گفت...

کودتاچیان از همین چهار تا سوسول، ۴۰ الی ۴۰۰ نفرشون را میکشه!، ۴۰۰۰ تاشون را زندانی میکنه!، اما با این حال ۴ میلیون میان راهپیمایی! عجیبه هااااا

Anonymous گفت...

الله اکبر اینو یادت رفت بگی که ۴۰ میلون راس شون را هم می دزده!

توی این ۴ ماه هم معلوم نشدکه این ۶۳ درصدش کجاست که ما بغیر از ۴ الی ۴۰ تا قمه کش اراذل و اوباش کسه دیگه ای را ندیدیم!

حسین گفت...

نمی دونم شما ها تو توهم زندگی می کنین
والا ما که چیزی غیر از چهار تو سوسول نمی بینیم

شهید گمنام گفت...

آقا حسین، با اینهمه نشونی که دوستان به شما دادند، فکر کنم بهتر باشه بروید چشم پزشکی!

Anonymous گفت...

بابا وقتی تمام دنیا دیده، حالا یک نفر پیدا میشه و دلش نمیخواد ببینه دیگه خورده ای بهش نیست! و دوستان زیاد توجه نکنند

حسین گفت...

شما این چهار میلیون نفر رو توی کدوم راهپیمایی دیدین نمی دونم

حسین گفت...

سلام من 13 آبان

حسین گفت...

فقط فتوشاپ رو نیارین تو راهپیمایی

Anonymous گفت...

عاقلان دانند!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator