۱۳۸۸/۰۷/۳۰

فریب خورده کیست؟

فریب خورده کیست؟


ارس: "کسانی كه امروز دم از دموکراسی کامل می‌زنند حتی در خانه خود نیز نمی‌توانند دموکراسی را اعمال کنند. همان ها كه می‌گویند ما تقلب نکرده‌ایم،امروز با زن و بچه خود با تقلب بر خورد می‌کنند."


آیا واقعا کسی كه نمی‌‌تواند خانه خود را اداره کند توانایی مشاوره در امور کشور را دارد؟ کسی كه امروز از زن و بچه خود بی‌خبر است از آنچه در کشورش می‌گذرد چه می‌داند؟ آن‌ها كه خود را صاحب ایران می‌دانند همان‌ها هستند كه دختر خود را فریب خورده می‌دانند.
ولی فریب خورده کیست؟ چه کسی می‌تواند لقب فریب خورده را به دیگران بدهد؟ آیا همان کسی كه فریب کودتاچیان را خورده و ناموس خود را رها کرده تا بتواند به مردمش ظلم کند فریب نخورده است؟

آیا قبل از ساخت وطن نباید خانواده را ساخت تا نسل من كه سوخته جنگ است بتوانیم آینده کشور را به دست بگیریم؟ چرا ما را فریب خورده می‌نامند؟ آیا ترس از آن دارند كه ببینیم بر کاشانه ما چه ظلم‌ها کرده‌اند، چگونه میراث این خاک را یکی یکی از بین می‌برند؟

این‌ها كه ما را فریب خورده می‌دانند چه انتظاری از ما دارند؟ آیا واقعا انتظار دارند كه چشم بسته و کورکورانه راه غلط آنها را ادامه دهیم؟ دادستانی كه خود نمی‌تواند جلوی رفتار خود را بگیرد و بر اعصاب خود مسلط باشد و قندان پرت می‌کند و مخالفانش را گاز می‌گیرد از ما انتظار دارد كه به او گوش فرا دهیم و از او درس زندگی بیاموزیم؟ کسانی كه نمی‌توانند در یک گفتگوی ساده با زبان نظرشان را به کسی بفهمانند چطور می‌توانند دیگران را اغتشاش‌گر بنامند این است كه «سنگ‌ها را بسته‌اند و سگ‌ها را گشاده.»

چگونه است كه ۲ میلیون نفر را دشمن محسوب می‌کنید و می‌خواهید چشم بسته و کور کورانه به دنبال کسی باشیم كه سکوی نماز را به سکوی جنگ تبدیل می‌کند و دستور حمله به مردم را می‌دهد؟ آیا واقعا شما خود را اینقدر صاحب کشور می‌دانید كه حق به مخالف نمی‌دهید كه کوچکترین اعتراضی داشته باشد؟

حالا كه در روز ایران(قدس) مردم ترس وجودتان را برداشت و دیدید كه این مردم هستند كه کنار نمی‌روند به خود اجازه می‌دهید كه همه را خارجی محسوب کنید. به غیر از شخص شما هیچ کس بیگانگان را اجازه نمی‌دهد به مردم ایران بی‌احترامی کنند. شما کودتاگران كه ثابت کردید کشور و مردم خود را می‌فروشید خود را در بن بست می‌بینید و ترس تمام وجودتان را فراگرفته؛ ترسی كه صدای شما را به لرزه در می‌آورد.

در نماز جمعه اعتراف می‌کنید كه شب‌ها خواب ندارید چون جان مردم را کوچک شمردید. همان‌هایی هستید كه راه را کج رفتید و اینک به ته خط رسیدید. کسانی كه از رنگ سبز می‌ترسند، از مردم وحشت دارند. چرا که مردم راه را از بیراهه شناختند.

دروغ و ترس دو خاصیت شماست. بعد از ۴ ماه می‌ترسید و ما را فریب خورده و دشمن می‌نامید. این را بدانید كه دشمن و فریب خورده شمائید؛ شما كه غرور و خودبینی جلوی چشم و گوش شما را گرفته است، زودتر بیدار شوید و تا نفسی باقیست صدای مردم را كه با هم هستند بشنوید كه همه می‌دانند سرنوشت همه دروغ گویان سقوط است.

مهدی سحرخیز

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator