۱۳۸۸/۰۸/۰۲

فاطمه سمسارپور، زنی که با اصابت گلوله نظامیان به شهادت رسید


در پی تحقیقات «موج سبز آزادی» هویت یکی دیگر از شهدای جنبش سبز آشکار شد:
فاطمه سمسارپور، زنی که با اصابت گلوله نظامیان به شهادت رسید.

هويت يكي ديگر از شهداي حوادث خرداد ماه خونين گذشته در ايران مشخص شد. پيش از اين يكي از سايت‌هاي وابسته به سركوبگران، با ادعاي آمار 36 كشته در حوادث ايران، اسامي برخي از آنها را اعلام كرده بود كه در آن ميان برخي نام‌ها در ليست سايت‌هاي اصلاح‌طلب وجود نداشت. از جمله؛ شهيد فاطمه سمسارپور كه اطلاع چنداني از وي در دست نبود. اخيرا با گزارش‌هاي مردمي اطلاعات بيشتري از اين شهيد بدست آمده است.

به گزارش خبرنگار موج سبز آزادي در روز سي‌ام خرداد ماه 1388، خانم فاطمه سمسارپور به همراه فرزندش كاوه ميراسدالهي با گلوله‌هاي تك‌تيراندازهاي وابسته به سپاه پاسداران و بسيج به شدت زخمي شد. فاطمه كه با پسر خردسالش و در نزديكي خانه‌ي خود ايستاده بود به گفته‌ي همسايه‌ها براي كسب اطلاع از وضعيت خيابان‌هاي اطراف و كمك به مردمي كه در آن حوالي بودند به كوچه آمده و به هنگام تيراندازي خود را سپر فرزند كوچكش كرده بود. منزل او در كوچه‌ي سينا واقع در خيابان خوش شمالي قرار داشت كه چند متر با خيابان آزادي فاصله دارد. در ورودي اين كوچه نيز ساختماني متعلق به نيروي انتظامي قرار دارد. (تصوير1و2) گفته مي‌شود كه در روز خونين سي‌ام خرداد از اين ساختمان وابسته به نيروي انتظامي براي سازماندهي تك‌تيراندازها و سركوب‌گران بسيج استفاده شده و مركزي براي تجمع و هدايت آنها بوده است. آيا شهيد سمسارپور از همين ساختمان مورد هدف قرار گرفته است؟

فاطمه كه به همراه پسرش به شدت زخمي شده بود، توسط مردم به بيمارستان انتقال يافت اما پزشكان تنها موفق شدند فرزند او كاوه را نجات دهند و فاطمه به شهادت رسيد. پيكر فاطمه (فرزند محمد اسماعيل) با پيگيريهاي بسيار به خانواده او تحويل شد اما اجازه‌ي برگزاري مراسم در تهران داده نشد و خانواده به ناچار در يكي از شهرستانهاي شمالي مراسمي كوچك برگزار كرده و او را به خاك سپردند. گفته مي‌‌شود چندي بعد از طرف نهادهاي امنيتي گروهي به خانه‌ي اين شهيد مراجعه كرده و توصيه مي‌كنند كه عليه كانديداهاي معترض انتخابات شكايت كنند، اما خانواده‌ي او حاضر به اين كار نشده‌اند. اين رويه در مورد اكثر خانواده شهدا صورت گرفته است و در حالي كه اجازه هيچ گونه خبررساني و اعتراض و برگزاري مراسم از داغ‌ديدگان سلب شده؛ آنها را تحت فشار قرار داده‌اند كه از موسوي و كروبي شكايت كنند.

متاسفانه بدليل فضاي امنيتي حاكم امكان ارتباط با خانواده اين شهيد ممكن نبود و هيچ‌گونه تصويري از او و فرزندش نيز بدست نيامد.موج سبزآزادي بار ديگر از هم‌وطنان درخواست مي‌كند هرگونه خبري از آسيب‌ديدگان و شهداي اين حوادث دارند براي ما ارسال كنند تا حداقل نام شهدا و آسيب‌ديدگان ثبت شود.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator