۱۳۸۸/۱۱/۰۸

هراس یزدی و یارانش از افشای واقعیت توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

درخواست احمدخاتمی ازهاشمی: منتشرنکنید

. ادامه راه سبز«ارس»: سیداحمد خاتمی تلاش برای منصزف کردن هاشمی رفسنجانی از انتشار اطلاعات ناگفته در مورد آیت الله محمد یزدی را آغاز کرد.

به گزارش وب سایت سفیر وابسته به اصولگرایان ،بعد از ادامه یافتن و اوج گرفتن سخنان تند آیت‌الله محمد یزدی علیه هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که تا پیش از این جوابی جز سلام و آرزو برای بازیابی سلامت یزدی نداده بود، گفت که به صورت مکتوب در مورد برخی مسائل رئیس جامعه مدرسین در زمان امام، انتخاب رهبری و قوه قضائیه توضیحاتی خواهد داد.

در خبری که صبح امروز منتشر شد، آمده است:

بعد از ادامه یافتن و اوج گرفتن سخنان تند آیت‌الله محمد یزدی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که تا پیش از این جوابی جز سلام و آرزو برای بازیابی سلامت یزدی نداده بود، گفت که به صورت مکتوب در مورد برخی مسائل رئیس جامعه مدرسین در زمان امام، انتخاب رهبری و قوه قضائیه توضیحاتی خواهد داد.

منابع پارلمانی به خبرنگار پایگاه خبری سفیر خبر دادند که بعد از انتشار این سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که رابطه نزدیکی با محمد یزدی دارد با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای عدم انتشار این نامه رایزنی کرده است.

خاتمی در این تماس به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که مطالبی که آقای یزدی مطرح کرده است، مطالب صحیح و درستی نبوده و این کار اشتباه بوده است.

او افزوده است که با توجه به این‌که آقای یزدی هم اشتباه خود را پذیرفته است و تاکید کرده است که دیگر این موارد را تکرار نمی‌کند و همچنین با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و اینکه در آستانه دهه فجر هستیم از شما می‌خواهیم که این نامه را منتشر نکنید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در پاسخ به احمد خاتمی گفته است که او این نامه را نوشته و آماده انتشار است و این نامه نه برای مسائل شخصی که برای مصحلت نظام نوشته شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به احمد خاتمی نگفت که این نامه را قطعا منتشر می‌کند یا نمی‌کند.

به نظر می‌رسد پاسخ این سئوال در روزهای پیش‌رو مشخص می‌شود.

ساعتی بعد از انتشار این خبر که بازتاب گسترده‌ای نیز داشت، خبرگزاری حامی دولت، فارس با سیداحمد خاتمی مصاحبه‌ای بدین ترتیب انجام داد:

آیت‌الله سید احمد خاتمی اعلام كرد كه در پی تماس او با هاشمی رفسنجانی و یزدی، طرفین پذیرفتند كه مشاجرات به مصلحت اسلام، نظام، روحانیت و مجلس خبرگان نیست.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار اخباری به نقل از وی در برخی رسانه‌ها گفت: در بعضی از سایت‌های خبری از تماس اینجانب با رئیس مجلس خبرگان رهبری نقل شده و چون در این رابطه درست و نادرست در هم آمیخته است توضیحاتی را پیرامون آن ارائه می‌كنم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه درست است این است كه شرایط كشور به گونه‌ای است كه باید همگان به سمت وحدت و همدلی حركت كنند و این ضرورت همیشه انقلاب است.

وی با بیان اینكه بنده وقتی مصاحبه آیت‌الله یزدی و نیز واكنش آیت‌الله هاشمی را دیدم تلاش كردم در جهت بستن پرونده این مشاجرات حركتی كنم، افزود: به مسئول دفتر آیت‌الله یزدی پیغام دادم كه از ایشان می‌خواهم كه به این مشاجرات ادامه ندهند و پاسخی به نامه آیت‌الله هاشمی ندهند.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: از سوی دیگر روز گذشته تماسی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفتم و عین این درخواست را نیز از ایشان داشتم و محضرشان عرض كردم كه ادامه این مشاجرات به مصلحت اسلام، نظام، روحانیت و نه به مصلحت مجلس خبرگان رهبری نیست.

احمد خاتمی با اشاره به اینكه از هاشمی رفسنجانی تقاضا كردم به واكنش خود ادامه ندهند تصریح كرد: آیت‌الله هاشمی فرمود "من از خدا می‌خواهم در جامعه تشاجری نباشد " و با بزرگواری پذیرفتند كه به واكنش خود ادامه ندهند.

وی تاكید كرد: این تمام آن چیزی بود كه بنده دلسوزانه به این دو بزرگوار گفتم و هر دو نیز پذیرفتند اما متاسفانه كسانی كه در پی اختلاف در جامعه هستند این خبر را با سخنان نادرست درآمیختند زیرا من هرگز در این مكالمه تلفنی نگفتم كه آیت‌الله یزدی پذیرفته‌اند كه اشتباه كرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنچه در ذیل خبر دروغ آمده كه آیت‌الله هاشمی نپذیرفته‌اند نیز دروغ است زیرا هر دو بزرگوار پذیرفته‌اند كه به این نزاع ادامه ندهند.

وی با دعوت آحاد مردم به وحدت و پرهیز از اختلاف گفت: وقتی گامی دلسوزانه در مسیر وحدت برداشته می‌شود نباید آنرا تخریب كرد.

واقعیتی که یزدی از آن فرار می‌کند


به گزارش پارلمان‌نیوز، احمد خاتمی در حالی این خبر را تائید کرده که در چند خط بعد آن را دروغ خوانده و تلاش کرده رایزنی خود را گامی برای وحدت(؟!) نشان دهد در حالی که به گواه بسیاری از کارشناسان و بخصوص مردم، سخنان تحریک‌آمیز احمد خاتمی در تریبون‌های رسمی از موانع جدی وحدت در ماه‌های اخیر بوده است و در این خبر هم نیامده است که آیت‌الله هاشمی درخواست خاتمی را نپذیرفته است.

علی‌رغم آنکه هدف احمد خاتمی برای این رایزنی کاملا مشخص است و بیشتر از آنکه در راستای به اصطلاح وحدت باشد در جهت روشن شدن کارنامه محمد یزدی است و انتشار این خبر به نظر می‌رسد از اجرای برخی سناریوهای آن‌ها جلوگیری کرد، اما پیگیری‌های خبرنگار پارلمان‌نیوز نیز نشان می‌دهد که انتشار نامه آیت‌الله هاشمی درباره برخی مسائل محمد یزدی از جمله تلاش وافر او برای معرفی و انتخاب آیت‌الله گلپایگانی به رهبری و مخالفت با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و موارد مهم دیگری که تناقض در گفتار و عمل رئیس جامعه مدرسین را در سالیان گذشته به خوبی عیان می‌کند هنوز صد در صد منتفی نشده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator