۱۳۸۸/۱۱/۰۸

احتمال کناره گیری مرتضوی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

احتمال کناره گیری مرتضوی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

. ادامه راه سبز«ارس»: گمرکات ایران همواره محور بسیاری گمانه زنی ها و شایعات بوده و بسیاری ناظران کنترل مبادی ورودی کالا به کشور و همچنین واردات بسیاری کالاها به کشور را جزو امتیازات گروهی سیاسی-نظامی خاص دانسته اند.

کلمه:برخی گزارش ها حاکی از آن است که احتمال کناره گیری سعید مرتضوی از ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزایش یافته است.

سایت تابناک گزارش داده که مرتضوی، دادستان سابق تهران، پیشتر شرط گذاشته بوده که تنها در صورتی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را می پذیرد که ریاست گمرک هم به وی واگذار شود.

ظاهرا احمدی نژاد با این شرط موافقت کرده بوده اما انتشار گزارش مجلس که در آن از سعید مرتضوی به عنوان متهم اول در جنابات بازداشتگاه کهریزک نام برده شده بود، عملی شدن این وعده را ناممکن ساخته است.

به این ترتیب مرتضوی که به دلیل نقش اساسی اش در بستن روزنامه ها به او لقب «سلاخ مطبوعات ایران» هم داده بودند، بدون کنترل بر واردات و صادرات کشور، اشتیاق خود به مبارزه در جبهه قاچاق نیز از دست داده است.

گمرکات ایران همواره محور بسیاری گمانه زنی ها و شایعات بوده و بسیاری ناظران کنترل مبادی ورودی کالا به کشور و همچنین واردات بسیاری کالاها به کشور را جزو امتیازات گروهی سیاسی-نظامی خاص دانسته اند.

آنطور که تابناک نوشته با توجه به احتمال کناره گیری مرتضوی، بحث رفتن میراحمدی، فرمانده سابق اطلاعات سپاه، به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با قاچاق نیز منتفی می نماید.

ظاهرا آقای میر احمدی که در حال حاضر سمت جانشین حفاظت اطلاعات وزرات دفاع را بر عهده دارد، به سعید مرتضوی نزدیک بوده و قرار بوده همراه وی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برود، اما با تحولات اخیر مراسم معارفه اش به تعویق افتاده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator