۱۳۸۸/۱۱/۰۵

نامه جمعی از روزنامه نگاران به سید حسن نصرالله

نامه جمعی از روزنامه نگاران به سید حسن نصرالله

. ادامه راه سبز«ارس»: اگر دست شیعیان لبنان به خون شیعیان ایرانی آلوده نشده اعلام کنید و از این اتهام برائت جویید.

جمعی از روزنامه نگاران ، نویسندگان ، پژوهشگران و فعالان سیاسی ایران علاقه مند به مسائل لبنان و فلسطین در نامه ای سرگشاده خطاب به سیدحسن نصرالله از مواضع و گفتارهای وی در خصوص جنبش سبز مردم ایران انتقاد کردند.

به گزارش ندای سبز آزادی نویسندگان نامه که بنا بر ملاحظات امنیتی ترجیح داده اند از ذکر نام خود خودداری کنند اذعان کرده اند که رهبران و عناصر مرکزی جنبش سبز همگی از یاران و همراهان امام خمینی بوده اند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سید حسن نصرالله
دبیر کل محترم حزب الله لبنان

با سلام

همانگونه که استحضاردارید جامعه ایران درچند ماه گذشته وبویژه پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با تنش ها و التهابات مختلفی روبرو شده است .

نویسندگان این نامه جمعی از روزنامه نگاران ، نویسندگان ، پژوهشگران وفعالان سیاسی ایران و از وفاداران به اندیشه های بلند امام خمینی (ره) ومعتقدان به آرمان مقاومت اسلامی لبنان وفلسطین هستندکه جنابعالی وهمکارانتان با برخی از آنها آشناییدو بنا بر ملاحظات امنیتی از ذکر نام خود پرهیز دارند اما مایلند نکات گلایه آمیزی را با شما در میان گذارند.


سید عزیز!

شما می دانیدکه رهبران و عناصر مرکزی جنبش سبز، همگی از یاران و همراهان امام (س) واز مبارزان درراه انقلاب و از مسئولان عالی رتبه نظام هستند که درتثبیت جمهوری اسلامی، اثرگذار بوده اند. متاسفانه این جمع و میلیونها نفر از مردم مسلمان ایران، امروز از سوی گروهی افراطی با اتهامات ناروا و کذب مواجه اند و از هر وسیله ای برای حذف آنان استفاده می شود .
از شما که خود را پیرو امام خمینی (س) وپرورش یافته مکتب امام موسی صدر می دانید می پرسیم که چگونه می توانید در برابر این رفتار غیر اسلامی و غیر انسانی سکوت کنید ؟آیا به حدیث" من اصبح ولم یهتم بامورالمسلمین" اینگونه عمل می شود ؟آیا تنها بر تن کردن لباس روحانیت، روحانیت شیعه را در طول تاریخ به محل اعتماد و احترام مومنان تبدیل کرده یا دفاع آزادمردانه آنان از حق و حقیقت؟ مطابق آموزه های ائمه معصومین (ع) تکلیف آنان که ردای پیامبر مکرم اسلام (ص) را به تن کردند در قبال ظلم ظالم به عده ای مسلمان بی دفاع چیست؟ مگر نه این که مطابق همین منطق، سالهاست که ایرانیان به حمایت مظلومان لبنان و فلسطین برخاسته اند؟ آیا تعالیم اسلام حذف رقیب به هر قیمتی را مجاز می داند؟آیا به صرف اینکه حکومتی نام خود را اسلامی نهاد می تواند در سرکوب مخالفان هرگونه که خواست رفتار کند؟ اگر چنین است چرا امام علی (ع) حاضر نشد به هر قیمتی در قدرت بماند ویا برای کسب قدرت تلاش کند ؟ آیا آن حضرت نفرمود:" حکومت نزد من از آب بینی یک بز کمتر است، مگر آنکه حقی را بپا دارم و از ظلمی ممانعت بعمل آورم."


آقای نصرالله

این چگونه اسلام نوظهوری است که هر کار خلاف اخلاقی را مباح می داند ؟ انواع بی قانونی ،دروغ، بی عدالتی، تقلب وفساد سازمان یافته دولتی اعمال می شود و باز هم از اسلامی بودن نظام دم زده می شود! وافسوس که هر تذکر و انتقاد دلسوزانه بنام مخالفت با نظام اسلامی به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می شود!

آیا مردمی که بدون سلاح در روز عاشورا به شیوه مولای خود اباعبدالله برای طلب اصلاح و مقابله با بدعت در دین خدا، به خیابانها آمدند و پیش از هر اقدام غیر قانونی سرکوب شدند متجاوز و خارجی بودند؟ به راستی حرمت عاشورا توسط مردم بی پناهی که امام آنها را" ولی نعمت خود" می خواند شکسته شد یا کسانی که بنام دفاع از ولایت با اسلحه سرد و گرم به جان مردم مسلمان افتادند؟ جنایتی که حکومتهای غیر دینی پیشین جرات ارتکاب آن را نداشتند !
شما که خود یک عالم دینی هستید آیا مجاز می دارید که به نام اسلام به در خواستهای قانونی مردم مسلمان توجه نکرد، حریم خصوصی مومنان معترض را شکست، به منازل، مساجد، مدارس و حسینیه ها یورش برد، خانواده و بیت امام راحل و خانواده شهدای بزرگ انقلاب را هتک حرمت کرد، مطبوعات را بست، جمع کثیری از انسانهای پاک و خدمتگزار را به زندان برد و امنیت جسمی و روانی آنان را با مخاطره مواجه ساخت و به روی مسلمین آتش گلوله گشود؟ هیهات که ما چنین حکومتی را اسلامی نمی دانیم.


روحانی گرامی

شاید از ما بپرسید چرا این مطالب را با شما در میان می گذاریم . واقعیت آن است که تا چند ماه پیش شما را پیرو راه ائمه معصوم (ع) و امام راحل می دانستیم. همان امامی که در پیروی از امام علی (ع) که فرمود : "کونوا للظالم خصما وللمظلوم عونا "تاکید داشت:" ما از مظلوم دفاع می کنیم و بر ظالم می تازیم" و بر اساس همین منطق بود که از مردم لبنان و فلسطین دفاع می کرد .
اما همه دیدیم که جنابعالی بر ظلمی که در ماههای اخیر بر ملت مسلمان ایران رفت چشم فرو بستید و از کنار خون های به ناحق ریخته شده گذشتید! از شما انتظار تاختن به مقامات جمهوری اسلامی را نداریم، اما به عنوان یک عالم شیعه انتظار سکوت هم نداشتیم .مگر امام خمینی نمی فرمود:" ما شریک غم همه مظلومان جهان هستیم." آیا نباید حداقل شریک غم مردم مظلوم ایران می شدید؟
آیا ارزش ملاحظات سیاسی تا این اندازه است که چشم بر حقیقت دین، یعنی عدالت ببندید و بی اعتنا به ارزشها و آرمانهای مورد ادعا شوید ؟

آیا پاسخ مردمی که در طول تاریخ به واسطه اشتراکات عمیق فرهنگی و دینی همدل و همراه مردم لبنان بوده و هزینه های مادی ومعنوی بسیاری هم پرداخته این است ؟

لابد می پرسید چرا عده ای از معترضان شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر داده اند؟با آنکه رهبران جنبش سبز پیشتر در این باره اظهار نظر کرده اند اما در این زمینه هم نکاتی را یادآوری می کنیم:

1)در حالیکه شایعه حضور عناصری از جنبش حزب الله در میان عوامل سرکوب خونین مردم مسلمان و حق جوی ایران شنیده می شود، چگونه انتظار دارید مردم چنین شعارهایی ندهند ؟ حقیقتا چرا تا به حال درباره این اتهام که به حزب الله لبنان وارد شده موضع گیری نکرده اید؟ اگر دست شیعیان لبنان به خون شیعیان ایرانی آلوده نشده که سرافرازانه آن را اعلام کنید و از این اتهام برائت جویید و اگر شایعات با واقعیت مطابقت دارد که وای بر اسلام و مسلمانی.

2) در سالهای اخیر برخی مسئولان دولتی از موضوع فلسطین در مناقشات بین المللی بعنوان پوششی بر مشکلات داخلی استفاده کرده اند و به بهانه آن به دنبال توجیه نا کارآمدی هایشان هستند.بدون شک کشوری که خود گرفتار انواع مشکلات و نارساییها است نمی تواند مدافع خوبی برای سایر ملتها باشد.

3) برخی مسئولان ایرانی که خود را مدافع سرسخت ملت لبنان و فلسطین معرفی کرده اند در داخل کشور با بیشترین مخالفت ها مواجهند. به همین دلیل مخالفت با مسئله لبنان و فلسطین نوعی مخالفت با آنان به شمار می آید.


جناب نصرالله

اجازه دهید صراحتا به شما بگوییم که امروز ملت ایران توسط دولتمردانی نالایق و بی تدبیر به گروگان گرفته شده است. آنها برای سر پوش نهادن بر رفتارهای ظالمانه ،غیر انسانی، و ضد دینی خود، دفاع از مردم لبنان و فلسطین ومخالفت با صهیونیسم را بهانه قرارداده اند ومتاسفانه از سکوت و همراهی شما هم برخوردارند .ما ضمن اعتراض به شما، مشفقانه عرض می کنیم که سرنوشت خود را به سرنوشت این جماعت دین فروش گره نزنید و حساب خود را از آنان جدا سازید. مطمئن باشید که ملت بزرگ ایران به راه سبزی که برگزیده ایمان دارد وبه مدد الهی حاکمیت مردم را دراین کشور احیا خواهد ساخت. به روابط دیرینه دو ملت هم کیش نظر انداخته و آینده نگر باشید که بی تدبیری امروز ممکن است چنان کام مردم بزرگوار ایران را تلخ کند که تبعات تاریخی آن از کنترل و احصاء خارج باشد.

والسلام علی من یخدم الحق لذات الحق
جمعی از روزنامه نگاران ، نویسندگان ، پژوهشگران و فعالان سیاسی ایران

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator