۱۳۸۸/۱۱/۰۸

قطع روابط تجاری شرکت زيمنس با دولت ايران

قطع روابط تجاری شرکت زيمنس با دولت ايران

. ادامه راه سبز«ارس»: يک روز پس از اين که يک شرکت ساخت و ساز آلمانی قرارداد بازسازی بندرگاهی در بندرعباس را فسخ کرد، شرکت آلمانی زيمنس نيز اعلام کردکه از ماه اکتبر و پس از پايان سفارشات قبلی ديگر هيچ سفارشی را از سوی ايران نخواهد پذيرفت.


پيتر لوشِر، مدير اجرايی شرکت زيمنس در نشست سهامداران زيمنس اعلام کرده است که به جهت حساسيت بالای تجارت با ايران، اين شرکت تصميم به قطع روابط تجاری خود با ايران گرفته است. وی همچنين تاکيد کرد که تجارت زيمنس با ايران همواره غير نظامی بوده است.

زيمنس از تجارت با ايران سالانه حدود ۷۰۴.۵ ميليون دلار درآمد کسب می کند که در سال گذشته اين مبلغ برابر بود با ۰.۷درصد از کل فروش اين شرکت.

آلمان از يک سو به عنوان يکی از اعضای ۱+۵ به دنبال متوقف ساختن برنامه‌های حساس اتمی ايران است و از سويی ديگر يکی از بزرگترين همتاهای تجاری تهران.

با اين حال، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز سه شنبه در يک کنفرانس خبری اظهار داشت که خودداری ايران از دادن پاسخی شفاف در مورد برنامه ی اتمی به زودی منجر به اعمال تحريم های شديدترعليه ايران خواهد شد.

وی همچنين گفت: «آلمان سابقه همکاری اقتصادی طولانی مدتی با ايران دارد، با وجود اين ما سطح تجارت با ايران را تا حد چشمگيری کاهش داده‌ايم و از تحريم‌های تاثيرگذار استقبال خواهيم کرد.»

پيش از اين باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی تا پايان سال گذشته ميلادی فرصت دارد تا در مورد فعاليت‌های هسته‌ای پاسخی قانع‌کننده بدهد.

کشورهای غربی بر اين باورند که جمهوری اسلامی در تلاش برای ساخت سلاح اتمی است ولی دولت ايران تاکيد دارد که برنامه هسته‌ای ايران، اهدافی صلح‌آميز دارد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator