۱۳۸۸/۱۱/۰۶

روایت ایلنا از دم خروسی که بیرون زد؛ دروغ‌پردازی بزرگ كیهان

روایت ایلنا از دم خروسی که بیرون زد؛
دروغ‌ پردازی بزرگ كیهان


. ادامه راه سبز«ارس»: روزنامه كیهان در شماره امروز خود در ستون اخبار ویژه در خبری تحت عنوان ”ناشی‌گری ایلنا برنامه اراذل و اوباش را لو داد“ با انتشار یك "دروغ" بزرگ تلاش كرده تا تنها خبرگزاری مستقل را متهم به اتهامات واهی کند. این روزنامه كه بنا به رویه ساری و جاری خود بدون سند و مدرك متقن در متهم‌سازی دیگران ید طولایی دارد حتی به خود اجازه نداده تا با یك جست‌وجوی ساده اینترنتی منبع خبر را مشخص كرده و آنگاه تحلیل‌های ”كیهانی“ خود را منتشر كند.

”ایلنا“ ضمن ابراز تاسف از رویه غیرحرفه‌ای همكاران روزنامه‌نگار در كیهان حق خود را در پیگیری قضایی موضوع محفوظ داشته و جهت تنویر افكار عمومی و مخاطبان اصل واقعیت را با توجه به اخبار منتشر شده به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند.

1- در تاریخ 3/11/88 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران یك كنفرانس خبری برگزار می‌كند و با دعوت از خبرنگاران رسانه‌های مختلف به تشریح عملكرد خود می‌پردازد. اتفاقا در این كنفرانس خبری از خبرنگار ”ایلنا“ دعوتی به عمل نیامد و به همین دلیل سرویس اجتماعی ایلنا خبر مربوط به كنفرانس خبری مدیرعامل آتش‌نشانی را از روی سایت آتش‌نشانی و بدون كم و كاست بر روی خروجی ایلنا با كد خبر 103665 قرار می‌دهد. در خبر منتشره بر روی خروجی ایلنا به هیچ عنوان جملات به كار رفته در خبر منتشر شده در كیهان دیده نمی‌شود و مقایسه ساده این دو خبر (ایلنا و كیهان) كاملا مشخص می‌كند كه خبر كیهان سراسر كذب است و از منبع دیگری استخراج شده است.

2- در یك جست‌وجوی ساده اینترنتی، كذب بودن و البته هدفدار بودن خبر منتشره توسط روزنامه كیهان برای هر كاربر ساده‌ای مشخص می‌شود. بدین‌ترتیب كه خبرگزاری ایسنا در خبری به شماره 00834-811 مورخ 3/11/88 از قول مدیرعامل آتش‌نشانی تهران خبر مربوط به كنفرانس خبری را منتشر كرده با این تیتر كه "ساختمان‌های نا ایمن معرفی می‌شوند، چهارشنبه‌سوری امسال قطعا مشكل خواهیم داشت/ انبارداری چندماه آینده از بازار تهران حذف می‌شود". در صورتی كه خبر ایلنا با این تیتر روی خروجی قرار گرفته: ”زمان رسیدن آتش‌نشانان به 4 دقیقه می‌رسد”. ملاحظه می‌شود كه اساسا خبر مورد استناد كیهان خبر ”ایسنا” بوده است و نه خبر ایلنا.

3- در متن خبر مورد استناد كیهان آمده است: ”به نظر می‌رسد با توجه به موج نارضایتی موجود در جامعه كه در ماه‌های پس از انتخابات از هر مناسبتی برای حضور در خیابان‌ها و اعتراض مسالمت آمیز خود استفاده كرده‌اند، مسوولان امسال بیش از همیشه نگران چهارشنبه‌سوری هستند”!

واقعا دوستان كیهانی انصافشان كجا رفته؟! اگر آقایان كمی حرفه‌ای‌گری و انصاف داشتند خبر منتشره از سوی ایلنا را یكبار می‌خواندند و آنگاه متوجه می‌شدند كه چنین توضیحی در هیچ‌جای خبر ایلنا وجود ندارد. البته گویا سایت‌های ضدانقلابی این تفسیر را پس از انتشار خبر مدیرعامل آتش‌نشانی به نقل از خبرگزاری ”ایسنا” و نه ”ایلنا” آورده‌اند. البته دیدن این تفسیر در فضای ”وب” با یك جست‌وجو امكان‌پذیر بود كه برادران كیهانی یا نخواسته‌اند و یا نمی‌توانند از اینترنت به خوبی و درستی استفاده كنند!

4- بسار متاسفیم كه اهالی كیهان كه خود از طیف افراطیون و مخالف آرامش هستند و بر این شهرت نیز فخر می‌كنند تلاش دارند دیگران را به سادگی و با اتهام ”افراطی‌گری” و ”نزدیكی به سران فتنه” از صحنه رسانه‌ای كشور حذف كنند. به راستی مردم در مورد همین خبر خود قضاوت كنند كه اهالی فتنه و افراط چه كسانی هستند.

مجددا تاكید می‌كنیم كه از این اتهام كیهان به نزد مقامات قضایی شكایت می‌بریم و از خداوند بزرگ می‌خواهیم تا دشمنان این مرز و بوم و مخالفان توسعه و آزادگی را به سزای اعمالشان برساند. آمین

1 نظرات:

رستم گفت...

وقتي يك مشت يابوي بيسواد را به اسم مدير مسئول و سردبير و خبرنگار در طويله داني كيهان جمع كني!، خوب خروجي آن از اين بهتر نميشه!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator