۱۳۸۸/۱۱/۰۵

آری، بازداشت علیرضا بهشتی خبر از حادثه های سهمگین داد !

آری، بازداشت علیرضا بهشتی خبر از حادثه های سهمگین داد !


. ادامه راه سبز«ارس»: دکتر علیرضا بهشتی شخصیتی که هنوز یک سال از حضور پررنگش در صحنه سیاسی کشور نمی گذرد تاکنون دوبار به محبس رفته تا شاید بدینوسیله آنان که سالهاست با کینه شهید بهشتی روز را شب می کنند، اندکی التیام یابند. همانگونه که علیرضا بهشتی در نامه ای به پدرش درد دل گفته بود: " امروز تحجر، اندیشه‌هاي شهيد بهشتي را بر نمی‌تابد و تجلی سبز آن را تحمل نمی‌کند. " و او را که چهره معصومش یادآورپدرشهیدش است در بند می کنند تا شاید با به گروگان گرفتن جوانه ای بتوانند، "اندیشه سبز" را به زنجیر کشند.

بازداشت دکتر علیرضا بهشتی در کنار صدها تن دیگر از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران و دانشجویان ماههاست ادامه دارد و هر چه بر تعداد بازداشت شدگان افزوده می شود، عطش بازداشت کنندگان پایان نمی یابد و هر روز قربانی جدید می طلبند. سردرگم و مستاصل بدنبال یافتن سران و سرنخها به خانه ها هجوم می برند، ماحصل سالها پژوهش را در طرفه العینی به یغما می برند. هر چه بدستشان می آید توقیف می کنند و بعنوان ادوات جرم ! صورتجلسه تا شاید بتوانند این خیزش سبزی را که هر روز در اقصی نقاط ایران زمین گسترده تر می شود، مهار کنند...


نشانه حوادثی سهمگین

آن روز که موسوی " بازداشت بهشتی را یک نشانه خواند شاید خیلی ها عمق گردابی را که اینان در آن فرو می روند درک نکرده بودند " دستگيری کسانی چون دکتر بهشتی يک نشانه است که از حوادثی سهمگين‌تر خبر می‌دهد. اما باطل رفتنی است و آن چيزی که به مردم سود می‌رساند باقی می‌ماند. و اما ما ينفع الناس فيمکث فی الارض. آرامش و هوشياری خود را حفظ کنيد. سلسله حوادث جديدی که آغاز شده است به مانند ديگر تحرکات کور اين ايام برای مخالفان شما جز خسارت باقی نخواهد گذاشت. مراقب باشيد که آنها شما را تحريک نکنند و به هنگام نابود کردن خود به کاشانه و کشورتان لطمه نزنند.

امروز تلاش پیگیر افرادی چون رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر دلسوزان انقلاب برای آزادی مومنان به جایی نمی رسد و چه متقن می گوید کروبی که" در شرائط عجیبی بسر می بریم و باید شاهد دستگیری یاران انقلاب، زندان رفته های قبل از انقلاب، رزمنده های دوران دفاع مقدس ، فرزندان شهدای بزرگ این نظام و فرزندان غیور این سرزمین باشیم.در شرایطی قرار گرفته ایم که برای اولین بار بعد از انقلاب پل ارتباطی مان با سیستم برای حل مشکل زندانیان قطع و راه رایزنی در این باب بسته است".

این همان " حادثه سهمگینی " است که میر حسین پیشتر خبرش را داده بود. یاران انقلاب همه در حبس، حریم بیت و فرزندان امام در معرض تهاجم پی درپی، کشتار مردم بی دفاع در ماه حرام، یورش به مساجد و حسینیه و بیت علما.... براستی چه کسی گمان می کرد که در حکومتی که با نام " خدا" بر پا شده چنین کنند؟! چه کسی گمان می کرد که کسانی در کرسی های قدرت جا گیرند که برای فرزندان واقعی انقلاب شاخ و شانه بکشند؟ !

چه زیبا گفت علیرضا بهشتی در درد نامه ای که به پدرش نگاشته بود :" اما پدر دیدی که همان کسانی که پس از شهادت تو زیر لب زمزمه کردند که بهشتی عاقبت بخیر شد و تداوم حیات او به سلطه اسلام لیبرالی می‌انجامید، چه کردند؟ ...خواست مردمی نجیب که با بالاترین درجات آگاهی، حق به سرقت برده خود را مطالبه می‌کردند آشوب‌طلبی نامیدند، ...و به نام دین، دینداران را بی‌دین نامیدند، به دنبال سرانگشتان بیگانه گشتند و یافته و نایافته، سکوت تلخ، بلند و رسای حق‌خواهان را با شادکامی دشمنان قسم خورده انقلاب همانند کردند تا مجوزی برای مشروعیت‌بخشی به ... دست و پا کنند."


یک اتهام و دو حبس

علیرضا بهشتی اولین بار در ‍ 18 شهریور ۱۳۸۸ به دنبال بسته شدن دفتر کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ایران بازداشت شد و چهار روز بعد 22 شهریور همان سال به قید وثیقه دویست میلیون تومانی که از سوی دوستانشان جمع آوری شده بود، آزاد شد. اآزادیش آنقدر مهم بود که بیت حضرت امام سحرگاهان به دیدارش شتافتند و نماز صبح را در خانه ایشان برگزار کردند.

در مورد درخواست عجیب وثیفه نقدی غلامعلی رجایی نوشته بود : آن دوست سپاهی می گفت وقتی این خبر به ما رسید دست به كار شدیم وبرای اینكه فرزند شهید بهشتی درآن ماه مبارك رمضان بیشتر درزندان نماند شبانه به درب منزل یكایك دوستان مراجعه كردیم تا بتوانیم این پول را تهیه كرده وبه محضر دادگاه! جمهوری اسلامی ای بپردازیم كه شهیدبهشتی پدر او، برای برپایی آن نظام، كه آن دادگاه مشروعیتش را از آن گرفته بود،نزدیك به سه دهه مبارزه كرده وسرانجام در راه حفظ وتداوم آن نظام با شدیدترین انفجاری كه در نزدیكی او رخ داد و درسه دهه نظیر آن را نمی توان یافت قربانی شده بود!


محبوس در زندانی بزرگ

وقتی هم که فرزند شهید بهشتی در چاردیواری اوین نبود در زندان بزرگ تری محصور بود و مرتب مورد بازجویی و مزاحمت قرار می گرفت. اما این آزادی صوری هم دیری نپایید و فردای عاشورای خونین از کلاس درس به زندان منتقل شد و بدون تفهیم اتهام هفته هاست که در زندان اوین بسر می برد. وکیل دکتر بهشتی گفته است: قرار بازداشت موقت موكل از سوي شعبه 28 دادگاه انقلاب تاييد شده است و ظاهرا اتهامات همان اتهاماتي است كه پيش از اين موكل با قرار وثيقه آزاد شده بود، ولي به علتي كه هنوز براي اينجانب مشخص نيست قرار وثيقه مجددا تشديد شده و قرار بازداشت از سوي بازپرس شعبه 4 دادگاه انقلاب صادر و به تاييد دادستان عمومي و انقلاب تهران رسيده كه با اعتراض موكل، پرونده به شعبه 28 دادگاه انقلاب، ارجاع شد و در نهايت قرار بازداشت از سوي شعبه 28 دادگاه انقلاب تاييد شد. وی طی مدت بازداشت تنها یک بار موفق به تماس تلفنی با خانواده خود شد که به آنها اعلام نماید که دچار عارضه قلبی شده و خوشبختانه در حال حاضر برطرف شده است.

جرم فرزند شهید بهشتی تاکنون ابلاغ نشده،تحلیلگران بر این باورند که" نمی توانند موارد اتهامی را اعلام کنند که ایشان به جرم ریاست ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی و حمایت قاطع از ایشان به محبس رفته اند. حنای انقلاب مخملی هم که دیگر رنگی ندارد پس چه بهتر که ایشان بدون جرم در زندان باشند."


داد ما بستان !

دکتر بهشتی در آذر ماه امسال بدنبال دروغ پراکنی های رسانه ها ی حامی احمدی نژاد با ارسال نامه ای به دادستان تهران از او داد خواهی کرد و گفت: گویی سریال‌های مضحک امپراتوری دروغ پایانی ندارد.

او با همه ناامید ی که از دستگاه قضا داشت، باز هم داد خود به مکانی برد که پدرش بنیان گذاشته بود که حق مردم بستانند و در نامه خود آورد: " اما آنچه انتظارش نمی‌رود، تکرار همین اکاذیب توسط مسئولی نظامی است که لباسی در بردارد که قرار است لباس پیامبر (ص) باشد؛ پیامبری که جز برای اقامه راستی و حقیقت قیام نکرد و عمری علیه بزرگترین دروغ‌ها که شرک باشد به مبارزه پرداخت. هنوز نه ماه‌های پرتلاطم پس از پیروزی انقلاب که ادبیات شبنامه‌ای، امواج تهمت و افترا را علیه رهبران و اندیشمندان سترگ این مرز و بوم ایجاد می‌کردند از یاد رفته، نه تصویر تلخ تلاش زمینه‌سازان ترور شخصیتی و مهیاکنندگان حوادث شومی همچون هفتم تیرماه سال شصت از ذهن ملت شریف و نجیبمان پاک شده تا منافقان جدید با آسودگی خیال به تکرار آن فجایع بپردازند، و نه جان همچو منی از حیات طیبة آن راست قامتان جاودانة تاریخ ارزشمندتر است. تردید دارم کسانی که به این آسانی دروغپردازی می کنند به فرارسیدن زمان برپایی محکمة الهی باور داشته باشند تا آنان را نسبت به قطعیت آن هوشیارباش دهم."

و چه خوب حقش را ستاندند و به دادخواهیش آمدند. همه آنان که این هفت ماه با قلم و درفش و سخن ظلم کرده و خون ریخته و آبرو برده اند، با خیالی راحت از مماشات قوه قضاییه به ادامه رسالت ولایی خود مشغولند و بهشتی و یارانش در محبس این تنگ نظران گرفتار.


فرزند شهید بهشتی در کنار تمثال پدر

این در حالی است که دکتر علیرضا بهشتی را چند روز قبل از سکته قلبی با پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی به دادگاه انقلاب می برند. شرایط ظاهری ایشان بگونه ای بود که بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی حاضر در دادگاه انقلاب ،تعدادی از مراجعان و حتی کارمندان ارشد و برخی از بازپرس ها و قضات دادگاه انقلاب از چگونگی برخورد ونحوه انتقال فرزند بنیانگذار سیستم قضایی جمهوری اسلامی به دادگاه انقلاب متاثر شده بودند.

گفتنی است آنچه به تاثر مراجعان و کارکنان دادگاه انقلاب در باره نحوه برخورد با علیرضا بهشتی می افزود ،تصاویر پدر شهیدش ، آیت الله بهشتی بر در و دیوار این دادگاه بود که به یاد هر بیننده ای می آورد که اکنون این فرزند بنیانگذار سیستم قضایی جمهوری اسلامی است که بدون رعایت کمترین حقوق شهروندی به شعبه امنیت آورده شده است."


رنجنامه ای در فراغ او

زینت السادات حسینی بهشتی ،خواهر شهید آیت الله بهشتی در نامه ای به دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی، برادر زاده خود نوشته است :از آن هنگام که آن انفجار شوم عزیزترین موجود زندگیم را از دستانم ربود، بوی او را در فرزندانش می جسته ام و همواره حضور او را در کنار خودم احساس می کنم. هنگامی که پاره های وجودش را در شما فرزندانش می یابم. و حالا که پاره تن اش و جگر گوشه اش را بی گناه در بند می یابم چقدر به یاد روزهایی می افتم که او بی گناه آماج سیلاب تهمت ها بود.

محبوبه حسینی بهشتی، فرزند آیت الله بهشتی با انتشار رنجنامه ای خطاب به برادر دربندش نوشت: تو در این راه تاوان راست قامتی او (آیت الله بهشتی) را می پردازی، و نه تنها تو که همه ما! در بخشی از این نامه آمده است: آری برادر من و تو و ما بیگانه نیستیم با سیلاب تهمت ها. اما چقدر دردناک است تکرار این زشت گویی های ظالمانه بعد از گذشت سالها: فاین تذهبون!

براستی چرا عبرت سالهای نه چندان دور این قدر زود به فراموشی سپرده می شود؟ چقدر خاطره پدر همچنان بیدار است هنگامی که عاشقانه، بالا، و بلندتر از همه این زشتیها حق را می جست و حق را می گفت.


اقدام وقیحانه !

همسر دکتر بهشتی در ديدار با مردم از روند دستگيري مجدد فرزند آیت الله بهشتی گزارشی ارائه كرد و به شدت از این موضوع ابراز تأسف کرد و گفت: حالا كه با وقاحت تمام، فرزند بهشتي را بازداشت كرده اند و چنين شوك بزرگي به خانواده شهيد بهشتي وارد كرده اند، بايد هزينه آن را هم بپردازند و نبايد از ما انتظار سكوت داشته باشند.

مادر همسر دكتربهشتي نيز با تعجب فراوان این اقدام دولت کودتا را "وقيحانه" دانست و گفت: ظاهرا همه خدمات اين خانواده را به نظام و انقلاب فراموش كرده اند!

خانواده زندانيان سياسي نيز كه عزیزان تعدادي از آنها بيش از 7 ماه است که به طور غیرقانونی در بازداشت هستند، گفتند: بي شك مردم قدردان خدمات شهداي بزرگ انقلاب و دوران جنگ تحميلي و جنبش سبز ايران و همه كساني كه براي پيروزي انقلاب و حفظ دستاوردهاي آن هزينه كرده و مي كنند، هستند و اين نوع اقدامات موجب آگاه شدن قشر عظيمي از مردم شده كه قدرت تميز حق از باطل را يافته و در مسير حق قرار گيرند.

گفته می شود در یورش به منزل دکتر بهشتی حتی شناسنامه فرزندان او را نیز ربوده اند.

در پایان جا دارد که همراه با میر حسین موسوی " هتک حرمتی که از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهيد و شاگردان و پيروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسليت گفته و از خداوند بخواهیم ضايعه‌ای که با اين عمل در قلب مردم ما ايجاد شده است با جاودانه کردن آبروی اين خاندان جبران شود."

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator