۱۳۸۸/۱۰/۰۶

خلاصه اخبار دريافتي از قيام ملت سبز حسيني در روز عاشورا

خلاصه اخبار دريافتي از قيام ملت سبز حسيني در روز عاشورا

>>>تهران: كليه خيابانهاي شمال و جنوب خيابان آزادي صحنه درگيري است خيابانهاي سلسبيل – جيحون – بهبودي – شادمان . سطح درگيريها وحضور مردم به مراتب بالاتر از 30 خرداد است . تهران – زير پل حافظ ماموران با كلت به سمت مردم شليك ميكنند. در خيابان ويلا مردم با آتش زدن سطلهاي زباله با مزدوران مقابله ميكنند. خيابانهاي شهدا، دماوند، هفده شهريور، نظام آباد غرق جمعيت كثير است. صحنه حضور مردم بسيار با شكوه است .

>>>تهران: گزارش های رسیده و مشاهدات شاهدان از خیابان های تهران از حمله گارد ضد شورش و بسیج به مردم در روز عاشورا حکایت می کند.
به گزارش برخی از شاهدان عینی، حوالی ساعت 13، خیابان طالقانی شاهد درگیری شدید بین معترضان و پلیس بود. جمعیت در این منطقه جمع شده و به شعارهایی در اعتارض به روند فعلی سر دادند که افراد موسوم به لباس شخصی و وابسته به بسیج، با سنگ پراکنی سعی کردند جمعیت را متفرق کنند. آنان همچنین شیشه بسیاری از ماشین های عبوری را شکستند. گزارس ها حاکی از آن است که مردم در اعتراض به این اعمال، یک ون پلیس را به آتش کشیدند.

>>>نجف آباد:
اوضاع در نجف آباد بشدت بحرانی شده است. مردم خشمگین با تمام وجود در برابربسیجیهای گردان عاشورا مقاومت می کنند. نیروی انتظامی جرات درگیر شدن با مردم را ندارد. مردم از هر وسیله برای دفاع از خود در برابر حملات وحشیانه بسیجی ها استفاده می کنند.

>>>صدا و سیما و پوشش خبری: بر خلاف سال های گذشته که صدا و سيما از شبکه های تلويزيون برنامه های زنده و مستقيم از ميدان امام حسين تهران داشت، اما تا کنون از هيچ شبکه ای، تصويری از اين ميدان پخش نشده است.

>>>تیراندازی در شیراز: برخوردهای سنگین در خیابان زند، تیراندازی هوایی در شیراز

>>>به اتش کشیدن یک خانه توسط مامورین: از خیابان آزادی تقاطع خیابان خارک خبر می رسد مامورین یک خانه را به آتش کشیده اند و همچنان به وحشیانه ترین شکل ممکن مشغول سرکوب مردم هستند. روبروی وزارت کار در خیابان آزادی نیز درگیری شدیدی میان مردم و نیروهای امنیتی رخ داد که با ایستادگی مردم نیروهای امنیتی مجبور به فرار شدند

>>>کنترل تهران از دست نیروهای امنیتی خارج شده است: شبکه الجزیره دقایقی پیش اعلام کرد که کنترل تهران از دست نیروهای امنیتی خارج شده استتمام کوچه های اطراف انقلاب در تسخیر مردم استمردم، بیش از 10 موتور بسیج و نیروی انتظامی را آتش زده اندجنگ وگریز ازمیدان امام حسین تابیمارستان امام حسین درخیابان مدنی وتانزدیکیهای خیابان حسینی درخیابان دماوندودرتمامی کوچه پس کوچه ها ادامه دارد

>>>تهران متشنج است: خیابان ها یا میدان های که در آنها درگیری وجود دارد:میدان امام حسین ،میدان فردوسی،چهار را ولیعصر و خیابان انقلاب همه خیابان های مرکزی تهران ملتهب است. بلوار کشاورز در تسخیر مردم است ، مردم در حال سرازیر شدن به خیابانها هستند به آنها بپیوندید.

>>>پرواز هلی کوپترها در اسمان تهران: از لحظاتی پیش و در پی عدم کنترل جمعیت معترض از سوی پلیس، هلی کوپترهای پلیس پرواز خود را در آسمان تهران به ویژه بر فراز مناطق مرکزی شهر آغاز کرده اند. به گزارش خبرنگار جرس، معترضین معتقدند که پرواز این بالگردها بیشتر برای ارعاب مردم است زیرا پلیس به خوبی از مسیر حرکتهای مردم آگاه است. همچنین از بلوار کشاورز خبر می رسد که جمعیت بسیار انبوهی از مردم هم اینک در این بلوار هستند و شعارهای تندی را علیه مقامات عالی رتبه نظام سر می دهند.

>>>کشته و زخمی شدن 5 نفر: در درگیری های صورت گرفته در پل کالج متاسفانه سه تن از هموطنانمان شهید و دوتن زخمی شدند. این سه تن در پل کالج و توسط شلیک مستقیم نیرهای نظامی به شهادت رسیدند، همچنین دو تن دیگر از مردم توسط لباس شخصی ها به شدت زخمی شده اند.

>>>درگیری در خیابان هفده شهریور: گارد ضد شورش در ميدان انقلاب حضور فشرده دارد. در خيابان هفده شهريور ( شهباز سابق ) درگيري بين مردم و مزدوران جريان دارد . در ميدان امام حسين مزدوران، بطور كور و بدون اينكه مردم شعاري بدهند آنها را بشدت ميزنند و ميگويند از اينجا دور شويد و جمع نشويد .

>>>یک کشته در چهار راه ولی عصر تهران: طبق خبر دريافتی یکی از مردان تظاهرکننده به ضرب گلوله گارد ضد شورش کشته شده است. مردم عزادار در چهار راه ولی عصر تهران که با دیدن جنازه‌ی وی به شدت منقلب شده اند، پیکر در خون آلوده‌ی وی را رو به نیروهای نظامی و انتظامی گرفتند. نیروهای نظامی به طرف مردم و پیکر این شهید نیز گاز اشک آور شلیک کردند.
شاهدان عینی از نقاط مختلف خیایان انقلاب تعداد زیادی مردم مجروح را گزارش کرده اند.

>>>تظاهرات در اصفهان: تظاهرات مردم ويورش بسيجي ها ولياس شخصي ها به مردم همين الان توي ميدان انقلاب توي اصفهان درگيري شديد است. اسپري فلفل زدند. جمعيت خيلي زياد است ز فقط پانصد تا هفتصد تا لباس شخصي اند كه اينام توي جمعيت ميان ميزنند. بعداز حمله شون به جمعيت 5 نفر رو گرفتند كه يك پسر و چهار نفر شون زن بودند. مردم ريختن كمك شون كنند. اينا بدجوري ميزنند. بسيجي ها گله اي دارند به سمت ميدان انقلاب به مردم يورش مي برند

>>>اتش سوزی بزرگ در چهار راه حافظ: خبرنگار مردمک خبر از آتش سوزی بزرگ در چهار راه حافظ ارسال کرده‌است. همچنین پرواز هلی‌کوپتر روی سطح شهر و در مناطق مرکزی دیده شده است. مردم معترض در مناطق مرکزی شهر تهران سد نیروهای امنیتی در چهارراه ولیعصر را شکستند و یک موتور نیروهای یگان ویژه را به آتش زدند. ‎از سوی دیگر درگیری مقابل دانشگاه امیرکبیر و چهارراه کالج شدت گرفته است. جمعيت از ميدان شهدا, دماوند, نظام آباد وخيابان انقلاب وميدان امام حسين به سمت ميدان آزادي ميروند. مردم شعار ميدهند مرگ برخامنه اي /خامنه اي قاتله ولايتش باطله /ما اهل كوفه نيستيم پشت يزيد بايستيم. اتوبوسها پر از تظاهر كنندگاني است كه شعار ميدهند و به مردم مي پيوندند.

>>>ستون های دود و آتش بر فراز خیابان های مرکزی تهران: بر حجم درگیری های مرکز شهر تهران افزده شده و مردم کنترل کوچه های اطراف خیابان انقلاب را به دست گرفته اند. به گزارش جرس صدای آمبولانسها در سطح مرکز شهر به شدت شنیده می شود و ستون هایی از دود و آتش مرکز شهر را در برگرفته است. همچنین دامنه درگیری ها از مرکز شهر به حوالی میدان ولی عصر و هفت تیر نیز کشیده شده است.

>>>درگیری مردم و نیروهای رژیم ولایت فقیه در میدان امام حسین: به گزارش خبرنگار مردمک از میدان امام حسین نیروهای گارد ویژه به شدت تجمع کنندگان را سرکوب میکنند و همچنین در خیابان‌های ویلا و ایرانشهر مردم با شعار های یا حسین ، میر حسین در حال حرکت به سمت خیابان انقلاب هستند.

گزارش‌ها حکایت از حرکت تعداد زیادی از مردم از خیابان کریم‌خان و از طریق خیابان‌های ویلا و ایرانشهر به سمت خیابان انقلاب دارد. همچنین در درگیری مقابل دانشگاه امیرکبیر تعدادی از مردم مجروح و جمعیت تا حدودی متفرق شده است.

مردم براي روز عاشورا ازصبح درميدان امام حسين تجمع كرده اند. دراين ساعت درگيري بين نيروهاي سركوبگر ومردم شروع شده است و مردم شعار مي دهند مردم چرا نشستيد ايران شده فلسطين نيروهاي مزدور انتظامي به شدت مردم را كتك ميزنند.

>>>مردم سد چهار راه ولی عصر را شکستند، پلیس عقب نشینی کرد: لحظاتی پیش جمعیت انبوه مردم پس از درگیری با پلیس در چهار راه ولی عصر و مقابل پارک دانشجو موفق شدند پلیس را وادار به عقب نشینی کنند. به گزارش خبرنگار جرس در مرکز شهر تهران، هم اینک پلیس خیابان حافظ را مسدود کرده است. درگیری اکنون در خیابان خارک تشدید شده است و بنا به مشاهدات جمعیت معترضین حاضر در خیابانها بسیار چشمگیر و فراوان است.

>>> حمله موتورسواران به مردم و شلیک تیر هوایی: بنابه گزارش “ فعالین حقوق بشر و دمکراسی” ، از لحظاتی پیش هزاران نفر از مردم تهران از میدان انقلاب بسوی میدان آزادی در حال حرکت هستند آنها شعار های ضد حکومتی سر میدهند.
روز یکشنبه 6 دی ماه حوالی ساعت 11:00 هزاران نفر از میدان انقلاب بسوی میدان آزادی در حال حرکت هستند. خیابانها از میدان انقلاب تا میدان آزادی مملو از جمعیت است و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود. شعار هایی که مردم در حین راه پیمائی سر میدهند عبارتند؛ این ماه ماه خونه سید علی سرنگونه /مرگ بر دیکتاتور/ ما اهل کوفه نستیم که پشت یزید بیستیم/ تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت / زندانی سیاسی آزاد باید گردد/ دیکتاتور بدونه بزودی سرنگونه.

علاوه بر خیابانهای اصلی خیابانهای فرعی مملو از جمعیت است و مردم بصورت خانوادگی در این اعتراضات شرکت دارند حتی بچه های کوچک در این تظاهرات شرکت دارند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با مشاهده هزاران نفر از جمعیت با شلیگ هوایی و همراه با موتور سوران خود به جمعیت یورش بردند آنها مردم را با موتورهای خود زیر می گیرند و با باتون مردم را مورد ضرب و شتم قرار میدهند. در حال حاضر درگیری شدیدی بین مردم ونیروهای سرکوبگر در جریان است.

>>>بنابر گزارش رسیده تعداد زیادی از نیروهای ویژه از خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین در حرکت هستند‫.‬ گزارش‌های وارده حکایت از حمله نیروهای پلیس به گروهی از تظاهرکنندگان در نزدیکی میدان فردوسی تهران دارد. ‎در روی پل چوبی در خیابان انقلاب ترافیک بسیار سنگین گزارش شده است.

>>>به گزارش خبرنگار مردمک حضور نیروهای امنیتی در خیابان انقلاب چندبرابر روز گذشته است. براساس این گزارش امروز موتورسواران نیروهای ویژه پلیس و وانت‌های نرده‌دار برای حمل این نیروها چند برابر روز گذشته در خیابان انقلاب حاضر شده‌اند.

>>>علی رغم تدابیر امنیتی نیروهای نظامی جمعیت بسیار زیادی از مردم هم اکنون در خیابان انقلاب تهران هستند. هم اینک درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای نظامی حد فاصل چهار راه ولی عصر و پل کالج و در برابر پارک دانشجو در جریان است. مردم لحظاتی پیش یک موتور نیروهای یگان ویژه را به آتش کشیدند.

>>> پلیس برای جلوگیری از پیوستن گروههای مردم به تجمع کنندگان در میدان انقلاب و میدان امام حسین ، اقدام به مسدود کردن چهار راه ولی عصر کرده است.
ولی با وجود این تدابیر پلیس هر لحظه بر جمعیت حاضر در خیابان انقلاب افزوده می شود.

>>>شلیک گاز اشک آور در میدان انقلاب

پلیس برای متفرق کردن گروههایی از مردم که در خیابان انقلاب تجمع کرده اند و قصد دارند تا به میدان انقلاب بروند، لحظاتی پیش گاز اشک آور شلیک کرد.
به گزارش خبرنگار جرس در میدان انقلاب، با این وجود مردم توانستند از سد پلیس بگذرند و به سمت میدان انقلاب حرکت کنند.

>>> صدها نیروی نظامی از صبح امروز در مناطق مرکزی تهران مستقر شده اند. این نیروهای نظامی که رفته رفته بر تعداد آنها در شهر افزوده می شود، بیشتر در خیابان آزادی و مسیر میدان امام حسین تا میدان انقلاب هستند. علاوه بر آن در اطراف محوطه بازار و میدان هفت تیر نیز گروههای چشمگیری از پلیس حضور دارند. امروز همزمان با عاشورا معترضین در تدارک برگزاری یک راهپیمایی اعتراضی بزرگ از میدان امام حسین به سمت میدان آزادی هستند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator