۱۳۸۸/۰۸/۰۸

گزارش استقبال سرد از رییس دولت کودتا در مشهد + (فیلم - عکس)

گزارش استقبال سرد از رییس دولت کودتا در مشهد

اداه راه سبز«ارس»: رئیس دولت نامشروع کودتا همان‌گونه که انتظارش می‌رفت با استقبال بسیار سرد مشهدی‌ها مواجه شد. رئیس دولت کودتا که بدون استقبال تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله طبسی در این شهر حاضر شده بود از استقبال مردم نیز بی‌نصیب ماند.

انتخاب مشهد به عنوان اولین سفر استانی به این دلیل است که در این روزها مشهد شلوغ ترین روزهای سال خود را میگذراند مخصوصا در مسیری عبور کاروان دولت در این روزها جمعیت زیادی در حال عبور و مرور هستند. و صحنی که قرار است در آن سخنرانی انجام شود خود بخود در چنین روزی مملو از جمعیت است.

از شب قبل تمام مسیر استقبال توسط نیروهای پلیس مسدود شده بود و اجازه عبور و مرور اتوموبیلها را از میدان 15 خرداد تا حرم را نمیدادند. تعداد زیادی هم وانت های خودروبر نیز جهت بردن خودروها در قسمتهای مختلف بودند.

یکی از کارهایی که به فکر ما رسیده بود رنگ کردن فواره های میدان بیت المقدس بود که میخواستیم وقتی که رئیس دولت کودتا به میدان رسید فواره را رنگ کنیم که با تعجب بسیار دیدیم که شهرداری زحمت آن را کشیده بود و آن را سبز کرده بود. که تصاویر شب و روز آن را در ذیل ببینید.
ساعت هفت و نیم به محل استقبال رفتیم و تمام راههای منتهی به مسیرها کاملا مسدود شده بود و طبق معمول نیروهای انتظامی و پلیس پیشگیری در همه جا بودند و تجهیزات ضد شورش در کوچه های فرعی قرار داشت. از مردم هنوز خبری نبود.

طبق اعلام قبلی که در پوستر زیر میبینید شروع حرکت ساعت هشت و نیم صبح از میدان 15 خرداد و سخنرانی در حرم ساعت 5/9 صبح نوشته شده است.

ساعت هشت و نیم از میدان فداییان اسلام به طرف میدان 15 خرداد راه افتادیم . هنوز به آن صورت جمعیتی نیامده است . این مسیری است که ما میرویم.


ساعت 9 به میدان 15 خرداد میرسیم که محل شروع استقبال است و جمعیت زیادی نیست و آن هم که هست شامل مجموعه ای از محصلهای مختلف در مقاطع راهنمایی دبیرستان است و پرده های مختلف آنها به چشم میخورد . با حذف نیروهای انتظامی و مدارس و لباس شخصی ها مشخص میشود که مردم بسیار کمی به استقبال آمده اند.



از آنجاییکه مسیرهای عبور مرور اتوموبیلها بسته شده است و مسیر منتهی به پایانه مسافری نیز بسته است و خیل عظیم مسافرانی که با چمدان و بار در این مسیر در حال حرکت هستند و شامل یک گروه زیادی هستند که به صورت پیاده مسیر پایانه مسافری تا حرم را بپیمایند که همان مسیر استقبال است.





این عکس ها و فیلمهای زیر در ساعت نه و نیم برداشته شده که هنوز هم جمعیت زیادی جمع نشده است. تعدادی نشسته اند و در حال نوشتن نامه هستند . چشممان به نوشته ی یک خانم که می افتد میبینیم که بعد از خدا امیدمان به شماست و آدرس و تلفن را نوشته بود. مردم تا ساعت ده هنوز منتظر هستند که در این موقع هلی کوپتر پلیس که میاید و بعد از آن اتوموبیلهای رئیس دولت کودتا میآید و مردم به طرف ماشین ها میروند و ماشین ها هم با سرعت حرکت میکنند به نظر میرسد خیلی از برنامه عقب هستند. مردم نیز دنبال ماشین ها میدوند. در بین جمعیت خانمی در جلو میبینیم که عکس احمدی نژاد را بر عکس گرفته و علامت پیروزی را نشان میداد که با موبایل عکس گرفتم ولی چون سرعت حرکت ماشینها سریع بود و مردم در حال دویدن، موبایل از دستم در رفت و نتوانستم آن عکس رو ذخیره کنم.
در ضلع جنوبی میدان 15 خرداد در شاخه ی یک درخت نوار سبز رنگی به چشم میخورد و از دید عمال کودتا به دور مانده است و نشان دهنده ی حرکت سبز مردمی است.


نیروهای نظامی نیز که در قسمتهای مختلف حضور داشتند . نیروهای ضد شورش در خیابانهای فرعی .


بنا بر آمارهاي آستان قدس رضوي، ظرفيت كامل صحن جامع رضوي هشتاد هزار نفر است، يعني زماني كه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب از جمعیت پر شده باشد، ظرفيت نهايي‌ این هشتاد هزار نفر است، حال آنكه هنگام سخنراني احمدي نژاد، يك چهارم فضاي صحن فرش شده بود و همان فضا را هم از جمعیت خالی بود.


احمدي نژاد همزمان با آغاز اذان و نماز جماعت سخنرانی خود را آغاز کرد تا مردم را به بهانه خواندن نماز در محل سخنرانی جمع کنند. همان تعداد کمی هم که روی فرش‌ها حضور داشتند در واقع برای به جا اوردن نماز جماعت صف بسته بودند. احمدی‌نژاد که به دلیل کمبود مخاطب نتوانسته بود سخنرانی خود را به موقع ایراد کند، در اقدامي بی‌سابقه، نماز جماعت را با اجازه از امام جمعه مشهد-علم الهدي- بيست و پنج دقيقه به تاخير انداخت.

گفتنی است که تدارک وسیعی برای جلب حمایت و حضور مردم در هنگام سخنرانی رئیس دولت کودتا از سوی حامیانش در مشهد دیده شده بود. به عنوان مثال، دور تا دور صحن جامع رضوي پر بود از كيسه‌هاي آبي رنگ برای نوشتن نامه به رياست جمهوري و در طول خيابان‌های منتهی به حرم نیز هم يك خودروي پژو گشت مي‌زد تا نامه‌های مردم را جمع کند. ناگفته نماند که تعداد زیادی از دانش‌آموزان دبستان و راهنمایی براي پر كردن محل سخنرانی از طرف مدرسه‌ها به سمت حرم بسیج شده بودند. قسمت جلوي جايگاه - نزديك دوربين تلوزيون - هم ساعت‌ها قبل توسط خودي‌ها پر شده بود.

این اولین بار نبود که محمود احمدی‌نژاد در مشهد با این استقبال کرد مواجه می‌شد. تا کنون وی دو بار بعد از کودتای ۲۲ خرداد به مشهد سفر کرده است و در هر دو بار هم با اسقبال سرد مردم علی‌رغم تلاش‌های مکرر برای بسیج آدم‌ها به محل سخنرانی و نیز عدم استقبال تولیت آستان قدس رضوی مواجه شده است.

اما بشنوید از ذره بین...!

عکس‌های زیر خود سند روشنی است بر ۶۳ درصد رای رئیس دولت بعد از نهم.


در این عکس احمدی نژاد را می‌بینید که در حال دست تکان دادن برای هوادارانش است!


نقاط سبز رنگ سیل هواداران عاشق رئیس جمهور هستند که او را مشایعت می‌کنند.


این آقای همیشه در صحنه در همه سفر‌‌ها باید حضور داشته باشد و بنر احمدی نژاد را دستش بگیرد. پشت او هم فشار شدید ازدحام جمعیت، اجازه نمی‌دهد با راحتی بتواند با رئیس دولتش گفت و گو کند.


الآن سر رئیس دولت خیلی شلوغ است. خبرگزاری ایرنا: ازدحام جمعیت باعث شده است ماشین رئیس جمهور به کندی حرکت کند!


این یکی از بهترین نمونه‌های استقبال است. یکی از بهترین و شیواترین عکس‌هایی که از مشهد مخابره شده است. عابران روی پل را ببینید. انگار نه انگار که رئیس جمهورشان دارد از مقابلشان رد می‌شود. حتی لحظه‌ای نمی‌ایستند تا از بالای پل او را نگاه کنند!!!!.


شما هم اول خیال کردید این‌ها هواداران رئیس دولت کودتا هستند! سخت در اشتباهید. این‌ها زایران عاشق حرم امن رضوی هستند که همزمان با ورود رئیس دولت کودتا، نیایش را بر شنیدن دروغ‌های مکرر ترجیح داده‌اند. این عکس همزمان با ورود رئیس دولت به حرم گرفته شده است. اگر باورتان نمی‌شود عکس‌های بعدی را نگاه کنید.


این عکس محوطه هواداران دولت را نشان می‌دهد که قبل از ورود احمدی‌نژاد در صحن حضور داشته‌اند. احمدی‌نژاد در این صحنه در میدان کنار حرم و در حال ورود به صحن جامع رضوی است. فکر می‌کنید جمعیت هواداران دولت بتواند این فضاهای خالی را پر کند؟


این هم فضای بازتر از دو عکس قبلی. شماره یک، زائران حرم امام رضا را نشان می‌دهد و شماره دو، همان‌هایی که اهل کوفه نیستند!


شماره یک در این عکس هنگام ورود رئیس دولت کودتا است به صحن جامع رضوی. اگر نمی‌توانید تخمینی از تعداد مشایعت کنندگان احمدی نژاد را تخمین بزنید، به عکس بعدی نگاه کنید. شماره دو در این عکس هم تعداد هوادارانی را نشان می‌دهد که از ساعت‌ها قبل در صحن جامع رضوی منتظر ورود رئیس جمهور بوده‌اند. سایت‌های حامی دولت مدعی شده‌اند این جمعیت کثیر برای پیدا کردن جا از شب قبل در صحن جامع رضوی حضور داشته‌اند.


این هم همان شماره یک در عکس قبل است. این عکس احمدی نژاد و همراهانش را در هنگام ورود به صحن جامع رضوی نشان می‌دهد. ان‌ها مدعی‌اند این تعداد تمامی صحن جامع رضوی را پر کرده اند.


این هم یک عکس دیگر از هواداران احمدی نژاد. اما تنها فرق این عکس با قبلی آن است که این عکس را خبرگزاری فارس مخابره کرده است. یعنی اذعان به شکست از سوی کودتاگران!!!


خبرگزاری ایرنا اما از رو نرفته است و سعی کرده است با مدد لنز واید و زاویه دید تنگ جمعیت را انبوده نشان دهد. اما افتضاح به آن حد بوده است که حربه تبلیغاتی آن‌ها به بار ننشسته است. چرا که در این عکس‌ها فضاهای خالی به چشم می‌خورد .خوب است بدانید بنا بر آمارهای آستان قدس رضوی، ظرفيت كامل صحن جامع رضوی هشتاد هزار نفر است، يعنی زمانی كه از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب از جمعیت پر شده باشد، ظرفيت نهايی‌ هشتاد هزار نفر است، حال آن كه هنگام سخنرانی احمدی نژاد، يك چهارم فضای صحن فرش شده بود و همان فضا را هم از جمعیت خالی بود.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵‌، جمعیت شهر مشهد در این سال، بالغ بر ۲میلیون و ۴۱۰ هزار نفر بوده ‌است.

کل استان خراسان رضوی نیز در انتخابات ریاست جمهوری دهم ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار واجد رای داشته است. در این میان و بر اساس آمار وزارت کشور دولت کودتا، احمدی نژاد در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار رای داشته است و موسوی تنها ۸۸۴ هزار رای به دست آورده است.

آمار وزارت کشور دولت کودتا نشان می‌دهد احمدی‌نژاد در مشهد نه ۶۳ درصد، بلکه ۶۹ درصد کل آرا را به دست آورده است!

علاوه بر این بر اساس اعلام مراجع رسمی، بالغ بر سه میلیون زائر برای زیارت حرم ثامن الئمه در روز میلاد امام رضا راهی این شهر شده‌اند. اگر بخواهیم آمار دولت کودتا مبنی بر کسب متوسط ۶۳ درصد کل آرا را حساب کنیم، باید یک میلیون و ۶۵۰ هزار زائری که به احمدی نژاد رای داده‌اند، در مشهد باشند.

جمع مجموع این آمار نشان می‌دهد ۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر به احمدی نژاد رای داده‌اند. قاعدتا باید حداقل یک سوم این میزان نیز برای استقبال از رئیس جمهور در دور سوم سفر‌های استانی و یا حداقل رفتن به صحن جامع رضوی برای شنیدن سخنان اون حضور می‌داشتند!، اما عکس‌های بالا خود سند روشنی است از ...

چه میکنه این هد بند سبز!

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator