۱۳۸۸/۰۹/۱۱

فریادهایمان در برابر سرکوب کودتاچیان رساتر خواهد شد

بیانیه جمعی از دانشجویان تهران مرکز به مناسبت شانزده آذر:
«فریادهایمان در برابر سرکوب کودتاچیان رساتر خواهد شد»

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز به مناسبت شانزده آذر، بیانیه‏ای به شرح زیر صادر کرده‏اند:

این سه تن ماندند تا هر که را می آید بیاموزند، هر که را میرود سفارش کنند، آن هرگز نمیروند، همیشه خواهند ماند، آنها شهید اند این سه قطره خونه که بر چهره دانشگاه است همچنان تازه و گرم است... 16 آذر روز دانشجو، یاد آور حوادث تلخ، حقایق تلخ تری که برما دانشجویان رفته و باز می رود، سال روز هتک حرمت حریم دانشگاه برای اولین بار در نتیجه پیوند شوم استعمار و استبداد،سال روز به خاک و خون کشیده شدن یارانمان، سه آذر اهورائی....

پیش از نیم قرن از آنروز می گذرد که چنگال خشونت سینه سه یار دبستانیمان را درید و عرصه دانشگاه را به خونشان رنگین کرد، از همان زمان بود که دانستیم مزدوران زراندوز زور مدار پاسخ همراهی ها و همصدایی های من و تو را جز به خشم و خشونت نخواهند داد چرا که من و تو نه چون آنان سودای زر در سر می پروانیم و نه جز قلم و زبانمان سلاحی داریم و نه در مسیرمان با نقاب تزویر طی طریق می کنیم...

خشونت طلبان می دانستند و می دانند که هر وقت من و تو دست در دست هم باشیم عرصه بر مستبدان دنیا طلب دین به دنیا فروش تنگ خواهد شد و پرده های تاریک خانه های اشباح با دستان من و تو کنار خواهند رفت و نور آگاهی به مدد قلمهای من و تو بر دشت های بی فرهنگی خواهند تابید و دردهای هزاران ساله مردم خسته از استبداد و بی عدالتی را مرهم خواهد بود.

مایه تاسف است که امروز برخی از نهادهای انتصابی و تشکل های شبه دانشجویی مدعی جریان دانشجویی و درصدد مصادره نام و افتخارات گذشته جنبش دانشجویی هستند که خود همفکرانشان در صف اول برخورد با حرکت های دانشجویی بوده و فجایع 13 خرداد و 21 مهرماه( حمله شبه نظامیان بسیج به تجمع دانشجویان تهران مرکز با گاز اشک اور و شوک الکتریکی که منجر به مجروح شدن تعدادی از دانشجویان شد) روشن ترین نقاط پرونده عملکردشان است.

تمامی جریان سازی های موازی با حرکت اصیل دانشجویی و نیز برخورد با فعلان دانشجویی احضارها و محاکمه دانشجویی احکام سنگین کمیته های انضباطی، اعمال فشار، و ایجاد محدودیت برای تشکل های محدود موجود در دانشگاه آزاد که امروز تبلور خواست و مطالبات دانشجویان است، مانورهای تبلیغاتی علیه دانشجویان سیاسی که مدتی است سوژه تبلیغاتی رسانه ضد ملی و مطبوعات وابسته به جریان اقتدار گرا و نهادهای شبه نظامی مستقر در دانشگاه ها گردیده اما در عمل هیچ نتیجه ای نداشته است، نشانگر تهی بودن ادعاهای مدعیان از حقیقت است.

فشار بر فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد به طور کم سابقه ای صورت گرفته است و نشان از آن است مدیران دانشگاه آزاد بر خلاف تبلیغات واهی خود همکاری کامل با کودتاچیان در جهت سرکوب صدای آزادی خواهی دانشجویان دارند که می توان به: چهل و یک ترم تعلیق برای دانشجویان تهران مرکز و گرفتن بیش از سیصد تعهد از دانشجویان توسط حراست برای شرکت نکردن در تجمع های اعتراضی، احضار و بازداشت فعالین دانشجوی تهران مرکز از جمله احضار بیش از 100 تن از دانشجویان دانشگاه اهواز به کمیته انضباطی، افزایش فشارها و ممنوع الورود کردن بر فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد های تهران جنوب، شهرکرد، کرج، کرمانشاه و بسیاری دیگر واحدهای دیگر جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد را ذکر کرد گرچه در این روزها به جهت فشارها و سرکوب ها روزگار سختی را سپری می کند؛ از دادن هزینه ای حتی به قیمت خون پاک شهیدان خویش نظیر شهیدان ندا آقا سلطان و یعقوب بروایه نیز ابایی نداشته تا همگان بدانند جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اگر چه نوپاست اما به عنوان یکی از طلایه داران جنبش دانشجویی اعتراضات پس از کودتای 22 خرداد و بازگشایی دانشگاه ها همچنان استوار و ثابت قدم به حرکت خود ادامه خواهد داد.

جنش راه سبز آزادی تهران مرکز با فریادی رساتر از قبل فریاد خواهد کشید و در برابر کودتاچیان و حامیان آن در دانشگاه آزاد لحظه ایی کوتاه نخواهد آمد. و ما خواستار برچیدن شدن احکام نا عادلانه کمیته انضباطی و بازگشت هم کلاسی هایمان بر سر کلاس های درس و آزاد شدن هم سنگر دربندمان سلمان سیما می باشیم.

از این رو از همه دانشجویان آزادی خواه دعوت می کنیم که در تجمع بزرگ اعتراضی به همین مناسبت در روز دوشنبه 16 آذر ساعت 12 ظهر در صحن دانشکده فنی تهران مرکز شرکت کنند تا بار دیگر کودتاچیان بدانند که سرکوب اندک تاثیر در اداره و عزم در مبارزه ندارد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator