۱۳۸۸/۱۰/۱۹

نامه خواهر شهید بهشتی به برادر زاده در بندش

نامه خواهر شهید بهشتی به برادر زاده در بندش:
پدرت می خواست تنها رضای خدا برایت از همه چیز برتر باشد و تو همان شدی

. ادامه راه سبز«ارس»: زینت السادات حسینی بهشتی ،خواهر شهید آیت الله بهشتی در نامه ای به دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی، برادر زاده خود نوشته است :از آن هنگام که آن انفجار شوم عزیزترین موجود زندگیم را از دستانم ربود، بوی او را در فرزندانش می جسته ام و همواره حضور او را در کنار خودم احساس می کنم

هنگامی که پاره های وجودش را در شما فرزندانش می یابم. و حالا که پاره تن اش و جگر گوشه اش را بی گناه در بند می یابم چقدر به یاد روزهایی می افتم که او بی گناه آماج سیلاب تهمت ها بود.

به گزارش سایت کلمه متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

علیرضا جان ! تنها برادرم، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را به یاد می آورم هنگامیکه نوزادی زیبا را که در آغوش داشت بر روی دستان بلند کردوگفت: اوراعلی نام نهادم تا همواره پیرو مولایش باشد و رضا نام نهادم تا تنها و تنها رضای خداوند در چشمانش بزرگتر و برتر از هر چیز جلوه کند، و من میدانستم که تو همان می شوی.

علیرضای عزیزم! هنگامیکه رنج راه را برجان خود می خریدم تا به دیدار شما عزیزانم بیایم، صوت زیبای قرآنت اولین چیزی بود که به پیشوازم می آمد. و چقدر پدرت بر تو می بالید وقتی آیات خداوند را آن طور زیبا تلاوت می کردی.

از آن هنگام که آن انفجار شوم عزیزترین موجود زندگیم را از دستانم ربود، بوی او را در فرزندانش می جسته ام و همواره حضور او را در کنار خودم احساس می کنم هنگامیکه پاره های وجودش را در شما فرزندانش می یابم. و حالا که پاره تن اش و جگر گوشه اش را بی گناه در بند می یابم چقدر به یاد روزهایی می افتم که او بی گناه آماج سیلاب تهمتها بود.

البته و صد البته که هیچ ننگی دامان پاک شمایان را نمی آلاید چرا که شما پاکی او را به همراه دارید. شجره طیبه ای هستید که اصلتان بزرگواری چون بهشتی بوده و شمایان چونان فروع درخشانش، مشعل حق جویی و عدالت خواهی را همیشه فروزان نگاه

خواهید داشت. چشم بر راه می دارم تا سیمای پاک نورانیت را دوباره ببینم و فروغ نگاه برادرم را در چشمانت باز یابم.

زینت السادات حسینی بهشتی

» ادامه مطلب

گزارش تصویری و ويدئويي از حمله تروریستی به خودروی مهدی کروبی

گزارش تصویری و ويدئويي كاملتر از حمله تروریستی به خودروی مهدی کروبی

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی که خودروی حامل مهدی کروبی دو شب پیش در جریان خروج از قزوین مورد اصابت گلوله قرار گرفت، فرمانده انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن تکذیب این خبر گفته است که که از زمان انتشار خبر حضورمهدی کروبی، تهمیدات لازم برای حضور ایشان فراهم شد و مأموران انتظامی از ابتدای حضور مردم معترض به حضور کروبی در محل مربوطه مستقر و با اتخاذ تدابیر لازم سعی در کنترل اوضاع داشتند.



به گزارش جرس، به رغم تکذیب این مطلب از سوی پلیس تصاویر زیر نشان از حقیقت ماجرا و دروغگویی مقامات پلیس دارد. گفتنی است در تجمع دو شب پیش اعضای بسیج و سپاه در برابر منزل سید ناصر قوامی، جرس در گزارش به نقل از شاهدان عینی نوشته بود:" حضورمسوولان استانداری وفرماندهان ارشد سپاه ازنکات قابل توجه بود و ازهمه جالب تر اینکه تظاهرات و شعارهای توهین آمیز با هدایت این افراد صورت می گرفت تا جایی که طاهرخانی فرمانده سپاه قزوین در موردی به چند بسیجی توصیه می کرد که در صورت ممانعت پلیس شیشه ی خودروی پلیس را بشکنند."

گفتنی است مهدي كروبي شب گذشته با حضور در منزل عمادالدین باقی، حادثه تروريستي دو شب پیش را اقدامي جاهلانه ناميد و گفت اين نوع اقدامات نه تنها در اراده وي خللي ايجاد نمي كند بلكه عزمش را در احقاق حقوق معطل مانده مردم جدي تر مي كند و به گردانندگان جريان تماميت خواه اعلام کرد كه تا آخرين قطره خون ازاين راه و هدف مقدس برنخواهد گشت.

لازم به توضيح است در پي وقايع دو شب پیش و عدم اقدام جدي تيم حفاظت مهدي كروبي در حفاظت جان وي؛ كروبي محافظانش را مرخص کرد.

از سوی دیگر سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره اين سوء قصد گفت:" مشاهدات نشان می دهند که شخصيت های مخالف دولت در خطر حذف فيزيکی توسط سپاه پاسداران و شبه نظاميان بسيجی هستند که بصورت ناشناس عمل می کنند و به گونه ای وانمود می کنند که اين جنايات توسط مردم خشمگين انجام می شود."

هادی قائمی تاکيد کرد که "ما از مقامات ايرانی می خواهيم که عاملين اين جنايت را مشخص و محاکمه کنند و امنيت جانی افراد مخالف حکومت را تامين کنند."

کروبی محافظانش را مرخص کرد

پایگاه رسمی حزب اعتماد ملی، روز شنبه (۱۹ دی ۱۳۸۸) خبر داد که مهدی کروبی، دبیرکل حزب و از رهبران مخالف دولت ایران، محافظان خود را مرخص کرده است.

به گزارش سهام نیوز علت این اقدام “وقایع دو روز گذشته و عدم اقدام جدی تیم حفاظت مهدی کروبی در حفاظت از جان وی” عنوان شده است.

سایت حزب اعتماد ملی پیش تر گزارش داده بود که شامگاه پنج شنبه، ۱۷ دی، در تجمع هواداران دولت علیه حضور مهدی کروبی در قزوین، خودروی آقای کروبی “هدف اصابت گلوله قرار گرفته است.”

این حادثه هنگام خروج مهدی کروبی از منزل محل اقامت او در قزوین روی داد، اما به آقای کروبی آسیبی نرسید. مشخص نیست که عامل “تیراندازی” چه کسی بوده و آیا ماموران امنیتی که در محل حضور داشتند اقدامی برای دستگیری این شخص به عمل آورده اند یا نه.

مهدی کروبی با اشاره به این حوادث و در توضیح دلایل مرخص کردن محافظین خود به سحام نیوز گفت: “محافظینی که رسالت شان حفظ جان افراد است و در هنگام وقوع چنین حوادثی اختیار لازم را ندارند، عملا کارایی موثری نخواهند داشت.”

گفتنی است فرمانده نیروی انتظامی قزوین تیراندازی به خودرو کروبی را تکذیب کرده است!





==========
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب
» اتومبیل مهدی کروبی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفت +ویدئو

» ادامه مطلب

اهانت شیخ محمد یزدی به مرحوم آیت الله العظمی منتظری و هاشمی رفسنجانی

اهانت شیخ محمد یزدی به مرحوم آیت الله العظمی منتظری و هاشمی رفسنجانی

. ادامه راه سبز به نقل از جرس: به گرارش خبرنگار جرس از قم محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم - که از سوی رهبر جمهوری اسلامی به این سمت منصوب شده است - در جدیدترین اظهار نظر خود در آغاز بکار رسمی دوره ششم نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به شدت از عدم همراهی اکثر علما با منویات ولی فقیه ابراز تاسف کرد. وی تاکید کرد "در موارد مشتبه بايد به مقام معظم رهبري مراجعه كنيم". یزدی افزود: "اگر شخصي نظام را قبول ندارد، هر كس كه مي خواهد باشد، نمي شود با او كنار آمد و نبايد كمكش كرد". وی بی آنکه نام آیت الله هاشمی رفسنجانی را بر زبان بیاورد بشدت از مواضع اخیر وی انتقاد کرد و از اینکه وی شعاردهندگان علیه مقام رهبری (مشهور به مقدسات) را علنا محکوم نکرده عصبانی شده چنین گفت: "شما كه مقام بالايي داري چرا از اين افراد تبري نمي جويي و دو پهلو حرف مي زني؟ بعد هم اين فرد به ما مي گويد رهبري گفته اند آرامش را حفظ كنيد، اين حرف كاملاً درست است كه بايد آرامش و وحدت را حفظ كرد اما وحدت با چه افرادي؟ وحدت با افرادي كه اسلام را قبول ندارند؟"

يزدي بی آنکه نامی از مرجع تازه درگذشته بیاورد در تعریض به آیت الله العظمی منتظری که از سوی اکثر مردم ایران به عنوان "پدر حقوق بشر در ایران" ذکر خیر می شود،با عنوان "ضدانقلاب" یاد کرد و تاكيد نمود: "وقتي انسان مرزها را نشناسد و مراقبت هاي لازم را انجام ندهد، از يك انسان فاضل و تحصيل كرده به يك ضدانقلاب تبديل مي شود كه به وي به عنوان مدافع حقوق بشر مجسمه كوروش اهدا مي كنند."

محمد یزدی اخیرا به درخواست تلویحی رهبر جمهوری اسلامی مرجعیت آیت الله صانعی را 16 سال پس از انتشار رساله عملیه اش فاقد حجت شرعی اعلام کرد. لازم به ذکر است که آیت الله صانعی در میان مراجع زنده پس از درگذشت آیت الله العظمی منتظری بیشترین انتقادات را از سیاستهای خلاف شرع حکومت کودتا به عمل آورده است.
» ادامه مطلب

اینجوری پیش برود همه ما منافقان بعدی خواهیم بود

اینجوری پیش برود همه ما منافقان بعدی خواهیم بود

">. ادامه راه سبز«ارس»: علیرضا قزوه ،شاعر اصولگرا باانتشار مطلبی در وبلاگ شخصی اش اعلام کرده است که دیگر شعرسیاسی نخواهد گفت تا برخی خبرگزاری ها و نشریات با اهداف مشخص خودشان از آن بهره برداری کنند. او همچنین تاکید کرده که اصلا با خشونت و کشتار و بگیر و ببند موافق نبوده و نیست و همانقدر از کلمه کهریزک بدش می آید که از زندان های گوانتانامو و ابوقریب. او انتقاد خود را متوجه دو گروه کرده است :”از این سو عده ای با نام ولایت و ذوب شدن و از آن سو نیز گروهی با نام دموکراسی و اصلاحات هر کاری که دلشان بخواهد می کنند و خط نفاق را هم خودشان تعیین می کنند.اینجوری اگر پیش برود همه ما منافقان بعدی خواهیم بود.”

متن کامل نوشته علیرضا قزوه که با عنوان بیایید به نهیج البلاغه برگردیم به این شرح است :

“دیگر نمی خواهم شعرسیاسی بنویسم، تا برخی خبرگزاری ها و نشریات با اهداف مشخص خودشان از آن بهره برداری کنند.

من اصلا با خشونت و کشتار و بگیر و ببند موافق نبوده و نیستم .

از کلمه کهریزک همانقدر بدم می آید که از زندان های گوانتانامو و ابوقریب

نشسته ام که روزی عدالت مولاعلی(ع) اجرا شود .

اما انگار برخی نمی خواهند عدالت و آزادی اجرا شود و یا عده ای از ما بهتران نمی گذارند.آنهایی که کاتولیک تر از پاپ شده اند و صدایشان را از صدای ولیّ هم بلندتر می کنند!

از این سو عده ای با نام ولایت و ذوب شدن و از آن سو نیز گروهی با نام دموکراسی و اصلاحات هر کاری که دلشان بخواهد می کنند.

و خط نفاق را هم خودشان تعیین می کنند.

اینجوری اگر پیش برود همه ما منافقان بعدی خواهیم بود.

این را بعد از خواندن برخی نامه ها عرض می کنم که حتی شفقت های برخی شخصیتهای دلسوز را نیز برنتافته و آنان را نیز در خط نفاق برشمرده اند. به قول شاعری معلوم الحال به نام حافظ شیرازی:

چو پرده دار به شمشیر می زند همه را

کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند…

باید از دست برخی پرده داران به خدا پناه برد.ما را چه شده است که دلسوزی های برخی بزرگان و مراجع و دیگر مشفقان نظام را نیز برنمی تابیم؟

چقدر منافق خواندن مردم و تکفیر این و آن آسان شده است!

حتی اگر صد برابر خود آنها برای نظام زحمت کشیده باشی و خون دل خورده باشی، کافی ست تا یک آدم از گرد راه رسیده با چماقی از جنس ولایت تو را ناک اوت کند. من با صدای بلند می گویم که ولایت نیاز به چماق ندارد، آنهایی که به حمایت از ولایت در حماسه عاشورا به میدان آمدند به عشق امثال صاحب فلان روزنامه و رسانة تندرو نیامدند.

مرا بسیاری از شما می شناسید. من شاعر “مولا ویلا نداشت”، شاعر “از نخلستان تا خیابان”، شاعر “با کاروان نیزه” و شاعر “کجایند مردان بی ادعا” امروز هم بر این ادعایم که من پیش از این شاعر مردم رنج کشیده بودم و بعد از این هم با مردم خواهم بود.

معتقدم که اسلام آنقدر آزادی در دل خود دارد که نیازی به دموکراسی های غربی نیست.

معتقد نیستم که دولت فعلی دولت عدالت علوی ست، بلکه بر اساس خود اخبار هشت و نیم متصل به این دولت هنوز هم هزار گونه زد و بند در بانکها و سیستم های دیگر این دولت وجود دارد و باید این همه درست شود و هنوز کابینه دولت دهم خیلی مانده تا کابینه عدالت باشد. گرچه شاید این دولت از برخی جنبه ها از دولت های قبلی بهتر هم باشد.

معتقدم تحمل مسئولان دولت در پذیرش انتقاد باید بسیار بیش از این باشد.

به عنوان یک شاعر ایرانی که از زمان جنگ و پیش از قطعنامه در تمام صحنه های این انقلاب بوده ام و هماره در خط رهبری و ولایت حرکت کرده ام معتقدم که راه درست برون رفت از این بحران گذشت و فداکاری مسئولان رده بالای نظام است. همه مسئولند که به ایران اسلامی و مردم ایران فکر کنند تا ایران عراق و افغانستان دیگری نشود.

آنهایی که در بی تقوا و گمراه خواندن انسان های بزرگ این نظام کم نمی آورند مطمئن باشید که این شاعر را نیز بی نصیب از تهمت هایشان نخواهند گذاشت. اما به قول خودم:

و تهمت صله شعرهای من شد

دلتنگ نیستم

و کفی بالله شهیدا…

این ها که نوشتم نه توبه نامه است و نه تغییر موضع. که من هماره بر همین موضع بوده ام . اینها تنها بخشی از ناگفته های من در این روزگار پرفتنه است که می ترسیدم برخی از فتنه گران آن را چماقی کنند برای کوبیدن مظلومان. مقصد و مقصود من از سرودن این شعرها تنها ادای دین بود و بس. نه دلم می خواهد وزیر و وکیل شوم و نه دلم می خواهد بعد از این دیگر شعر سیاسی بنویسم. بس است هر چه گفتیم. نه دلم می خواهد مأمومی باشم که جلوتر از امام به سجده بروم و مثل برخی برای ایشان تعیین تکلیف کنم و نه دلم می خواهد با فیگورهای شاعرانه و روشنفکرانه قهرمان بازی در آورم. این حکایت درد دل من است برای همان تعداد آدم هایی که وبلاگ مرا می خوانند و مرا می شناسند. دلم می خواهد ایران اسلامی سربلند باشد و جهانیان این گونه به ما نگاه نکنند که حالا فرزندان امام به جان هم افتاده اند. چون بنا بود سیاست ما عین دیانت ما باشد و فعلا که اینگونه نیست.تمام آنچه نوشتم این روزها نیز در راستای همین هدف بود شاید نیز در جاهایی تند رفتم و شاید نیز در جاهایی اشتباه کرده باشم اما هدفم تنها نشتر زدن به برخی در جهت حفظ آرامش و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و امام خمینی بود و هست. هر کسی هر تفسیری از این نوشته کند دیدگاه اوست و آزاد است اما حرف من همین است که گفتم و نیاز به تفسیر بیشتر ندارد.

و حرف آخر آن که: کاری کنیم که این شبها راحت سر بر بالش بگذاریم و فردای دیگر نیز خاک دستش را به مهربانی بر زیر سر ما بگذارد و بگوید آرام بخواب که خواب مظلومی را نیاشفته ای.

و حرف آخر آن که: آی آدم هایی که به نام حفظ دین پیامبر اعظم به جان هم افتاده اید، کجای رفتارهای دو طرف ماجرا شبیه شریعت رحمانی پیامبر اعظم(ص) و مولاعلی(ع) ست؟

ای کاش به جای این موج سواری ها و این بگوها و مگوها و این زد و خوردها همه مان یک بار دیگر به دقت نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را می خواندیم.

و حرف آخر آن که:

یا دوباره به نهج البلاغه برگردیم.

» ادامه مطلب

اظهارات حداد عادل در نماز جمعه تهران؛ زمینه سازی برای سخنان 19 دی رهبری

اظهارات حداد عادل در نماز جمعه تهران؛ زمینه سازی برای سخنان 19 دی رهبری

جرس» غلامعلی حداد عادل در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران گفت: "خواص پيرو رهبري نباشند سقوط مي كنند". این سخنان بعد از آن برای چندمین بار ابراز می شود که اکثر قریب به اتفاق خواص، نخبگان، دانشمندان، هنرمندان و مراجع، حاضر به حمایت از شیوه مدیریت رهبر جمهوری اسلامی نشده اند. آقای خامنه ای که همه منتقدان و مخالفان خود را به عدم بصیرت متهم می کند قرار است در روز شنبه 19 دی (سالگرد قیام مردم قم در سال 1356) همانند هر سال برای اعضای بسیج قم که امسال با پای پیاده و کفن پوش به دیدارش می آیند سخنرانی کند. این سخنرانی که نخستین خطابه او پس از جنایات ماموران حکومتی در روز عاشوراست از اهمیت فراوانی برخوردار است. سخنان حداد عادل در حکم آماده کردن زمینه برای سخنان شنبه رهبری است. حدادعادل در این سخنان جنبش سبز اعتراضی مردم ایران را "فتنه" خواند و از مردود شدن اکثر نخبگان در آزمونهای هفت ماه اخیر ابراز تاسف کرد. حداد در واقع پذیرفت که خواص و نخبگان جامعه در مردود شدن رهبر جمهوری اسلامی در اداره کشور همداستانند

» ادامه مطلب

اتومبیل مهدی کروبی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفت (بروزرسانی ویدئو)

اتومبیل مهدی کروبی هدف گلوله مهاجمان قرار گرفت

. ادامه راه سبز«ارس»: فرزند مهدی کروبی به تشریح وقایع روز گذشته قزوین و حملات سازماندهی شده و تیراندازی صورت گرفته به مهدی کروبی پرداخت.







حسین کروبی در گفتگو با خبرنگار «پارلمان‌نیوز»، گفت: « آقای کروبی برای شرکت در مراسم روضه خوانی ماه محرم که در منزل آقای قوامی در قزوین برپا بود روز پنجشنبه به این شهر سفر کرد.»

وی افزود:«همزمان با ورود آقای کروبی به قزوین، پیامکی در سطح گسترده به مردم شهر قزوین ارسال می‌شود که “ولایتمدارها به پاخیرید، کروبی به قزوین آمد” و آدرس منزل آقای قوامی در آن پیامک ذکر شده بود.»

کروبی ادامه داد:«اما آقای کروبی ابتدا به منزل آقای قوامی نمی‌رود و برای استراحت به منزل یکی از اقوام آقای قوامی می‌رود تا بعد از اندکی استراحت در مراسم عزاداری شرکت کند.»

وی تصریح کرد:«بعد از ساعتی چند اتوبوس و مینی‌بوس از پایگاه‌ها در جلوی محل اقامت آقای کروبی مستقر می‌شوند و بر اساس اطلاعات به دست آمده این جمعیت شامل برخی نیروها و همچنین برخی از نیروهای بومی و روستایی بود که از ظهر در مساجد و پایگاه‌ها دپو شده بودند.»

کروبی یادآور شد:«این افراد سپس با سنگ و آجر تمامی شیشه‌های محل اقامت آقای کروبی که در طبقه سوم بود را شکستند و به فحاشی و اهانت به این یار امام راحل پرداختند.»

وی همچنین گفت:«یگان ویژه نیز در محل حاضر و یک دالان برای عبور آقای کروبی ایجاد و پدرم سوار خودرو می‌شود و با حفاظت یگان ویژه قزوین را به مقصد تهران ترک می‌کند.»

کروبی سپس اظهار داشت:« در حین ترک منزل؛ این افراد با تخم‌مرغ و آجر به خودرو حمله می‌کنند و همچنین دو تیر به خودرو اصابت می‌کند یکی به شیشه جلو و یکی هم به شیشه عقب، با توجه به اینکه خودرو ضدگلوله بود جدار رویی شیشه عقب می‌شکند و شیشه جلو نیز ترک بر می‌دارد.»

وی خاطر نشان کرد:«یگان ویژه تا ابتدای اتوبان خودروی آقای کروبی را اسکورت کردند و بعد از آن پدرم به تهران بازگشت.»

همچنین سایت سحام نیوز نوشت، مهدی کروبی علت ترک خود را حفظ امنیت مردم ساکن در آنجا دانست و بدنبال آن از معذوریت تیم حفاظت خود سخن به میان آورد و افزود: محافظین من از اقدام مقابله به مثل معذور بودند چرا که اگر کادر حفاظت درگیر می شد و یا تیراندازی می کردند برخلاف نیروهای آشوبگر که به راحتی وهیچ گونه نگرانی تیراندازی می کنند به دادگاه احضار و محاکمه می شدند و البته خدامی داند چرا سلاحی که باید در راه دفاع از مردم و میهن بکار برده شود، به روی مردم گشوده میشود.

گزارش تصویری ارس از تهاجم سران سپاهی به نقل از شاهدان عینی:

1- پس از اطلاع از حضورکروبی در شب آخر مراسم روضه خوانی امام حسین در منزل قوامی، نیروهای بسیجی که شمارآنها به دویست تن می رسید با کسب خبر ازعامل نفوذی خود در شورای تامین استان و خط دهی چهره های شاخص سپاه استان در فاز دوم خیابان جانبازان اجتماع کردند.این اجتماع که از ساعت 8 شب تا 10:30 شب به طول انجامید همراه با شعارهای توهین آمیزعلیه کروبی و اعلام متابعت و پیروی از رهبری بود.(نکته جالب اینکه بسیجی ها به کروبی توصیه می کردند که با چادرازصحنه بگریزد و چند زن بسیجی که در نهایت معلوم شد از خانواده سپاهیان حاضر در صحنه هستند و تعدادشان به ده تن نیز نمی رسید این شعاررا تکرارمی کردند!)




2-از ساعت 9 شب به بعد به تدریج نزدیک به پانصد تن ازشهروندان عادی که برای تماشا درصحنه حضور پیدا کرده و صرفا شاهد ماجرا بودند و در شعارها بسیجی ها را همراهی نمی کردند نیزوارد خیابان شدند.

3- نیروی انتظامی دراین ماجرا حضورمثبت و فعالی داشت و مانع از حمله بسیجی ها به خانه آقای قوامی شد و سخنگوی پلیس با بسیجی ها سخن گفت وازآنها خواست ازاقدامات خشونت باراجتناب کنند.

4- حضورمسوولان استانداری وفرماندهان ارشد سپاه ازنکات قابل توجه بود و ازهمه جالب تر اینکه تظاهرات و شعارهای توهین آمیز با هدایت این افراد صورت می گرفت تا جایی که طاهرخانی فرمانده سپاه قزوین در موردی به چند بسیجی توصیه می کرد که در صورت ممانعت پلیس شیشه ی خودروی پلیس را بشکنند.



5- به هنگام خروج کروبی که با حمایت دالانی پلیس صورت گرفت خودروی وی مورد اصابت تخم مرغ و تکه آجر قرار گرفت و بسیجی ها مانع از حضور کروبی در حسینیه ای شدند که در کوچه پایینی قرار داشت.

6- کروبی به هنگام خروج چهره ای کاملا آرام داشت و بی هیچ عجله و با طمانیه وارد خودرو شد.

7- پیش از حضورکروبی قرار بود سخنرانی وی در میان هم حزبی هایش باشد که این افراد پیشتر با هماهنگی فرماندهان سپاه و نوشتن مطالبی ازکروبی اعلام برائت کرده بودند(یکی از این افراد با نام چگینی از کاندیداهای آتی شورای شهراست) که این خبردرسایت فارس انعکاس گسترده یافته بود.



8- چند بسیجی با مشاهده همسایگان خانه قوامی که از پنجره نظاره گر صحنه بودند آنها را خطاب قرار می دادند که چرا این آشغال را(منظور میزبان آقای کروبی بود) از این کوچه بیرون نمی اندازید.

9- فرماندهان سپاه حاضر در صحنه عبارت بودند از:

سرهنگ پاسدار وفاپورجانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر استان قزوین
سرهنگ پاسدارطاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه قزوین
فرمانده اطلاعات سابق سپاه استان
خانجانی، ازفرماندهان سپاه صاحب الامر
سردار پاسدارحمزه قربانی مشاور استاندار قزوین
بابا مسوول روابط عمومی استانداری قزوین
سرهنگ پاسدارمیربها، فرماندار قزوین

» ادامه مطلب

منتقدان سفارشی در راهند

منتقدان سفارشی در راهند

. ادامه راه سبز«ارس»: شگفتا که همه منتقدان نظام را در بند کرده اند و اینک در صدا و سیما جشن انتقاد از نظام برگزار کرده اند، تاج زاده و تاجیک و صفایی و بهشتی و زید آبادی و نوری زاد و باقی و همه سیاستمداران و روزنامه نگاران منتقد در زندان اند و محافظه کاران برای میهمانی انتقاد از نظام، لباس افتخار پوشیده اند.


در تمام این هفت ماه بحرانی، صدا و سیما آتش بیار معرکه شد و چنان چشم بر اعتراض جمع وسیعی از مردم ایران بست تا مبادا سخن رهبری بی اعتبار شود که "در کشور هیچ بحرانی وجود ندارد".

پیش از انتخابات درهای صدا و سیما به روی همه باز بود و با برگزاری تریبون و آزاد و مناظره های تلوزیونی می شد سلایق مختلف را در قاب تلوزیون های سراسر کشور دید اما تنور انتخابات که داغ شد و فخرش، یک انتخابات پرافتخار، که به جهان فروخته شد ناگهان درهای صدا و سیما بسته و دریچه های نقد تنگ تر و تنگ تر شد.

چه بسا از همان دریچه های کوچک، همه معترضان هم به ترتیب با الفبای نقد مردی به نام احمدی نژاد مورد هجوم قرار گرفتند؛ در نطق اولِ او خس و خاشاک و در نطق های بعدی وابستگان به بیگانه و در نطق های هواداران او بزغاله و گوساله و سپس تا همین روزهای آخر محارب و مستحق اعدام خوانده شدند.

معترض، اساسا در قاموس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، هیچ مفهوم منطقی و اخلاقی نداشت و هر آنکه در خیابان های تهران دیده می شد در برابر لنزهای فیلمبرداران صدا و سیما باید سانسور می شد.

با هیچ یک از دگر اندیشان میز گرد و برنامه انتخاباتی تشکیل ندادند مگر آنان که بعد از ماهها از زندان رهیدند. یعنی در دستور کار مدیران صدا و سیما تنها کسانی که مجبور به اعتراف شده بودند، ارزش نشستن در برنامه تلوزیونی را دارا بودند تا بتوانند متن مورد اعتماد مدیران و ناظران صدا و سیما را برای مخاطبان عام روخوانی کنند.

اما اینک پس از گذشت هفت ماه آنگاه که صدا و سیما ماجرای پاره شدن عکس امام را پیراهن عثمان ساخت و بر معترضان تاخت، آنگاه که از پاره کردن قران در مراسم عاشورا افسانه بافت تا سبزها را مجازات کند، آنگاه که امامان جمعه را در برنامه های متعدد به صف کرد تا اعدام و کشته شدن معترضان را مجاز و ثواب اعلام کنند، ناگهان چه شد که صدا و سیما نگران فردا شد؟! دانست آیا که نمی شود به فردای درازی چشم دوخت و در عین حال فرمان مرگ معترضان را یکی یکی از تریبون یک رسانه ملی فریاد زد؟

همزمان که موج دستگیری ها و بازداشت ها در کشور شتاب یافته و از چهره های جوان جنبش سبز و روزنامه نگاران ساده و صادق و حتی غیر سیاسی تر کشور، تا مشاوران و چهره های درخشان اصلاح گرا در این سالها به بند و جبس می شوند، صدا و سیما فرصت نقد پدید می آورد و برای نقد رفتار هفت ماهه حاکمیت برنامه می سازد!

یعنی از یک سو تک تک منتقدان شناسنامه دار و نمایندگان سابق مجلس و روزنامه نگاران فعال فعلی را روانه زندان می کنند و از سوی دیگر نمایندگان مجلس اصولگرا و نویسندگان وب سایت های حامی دولت را در لباس منتقد به برنامه تلوزیونی دعوت می کنند. اگر رسم بر پذیرش نقد است پس چرا منتقدان کهنه و بی غرض را راهی زندان کنند و منتقدان نو ظهور به میدان فرا خوانند؟
مرتضوی را به عنوان مقصر کهریزک به افکار عمومی معرفی می کنند و خانواده زندانیان کهریزک را به حبس می کشند.! موج اعتراض به غیرقانونی بودن کهریزک را در میان خودشان آغاز می کنند و آنان که در کهریزک زیر آفتاب با بنزین پذیرایی شده اند را تحت کنترل شدید گرفته اند تا مبادا کلمه ای بر زبان جاری سازند و تجاوز شدگان در همان کهریزک کذایی را هم یا از خانه فراری داده اند و یا با خانواده هایشان اتمام حجت کرده اند که اگر کلمه ای در نقد نظام بگویند خانه خراب شان می کنند.

کسانی که رای ملت را صاحب شده اند این روزها پنداشته اند که می توانند نقد ملت را هم صاحب شوند. یعنی از همین احمدی نژاد بر می آید که برای دوام و بقای دولت خویش، نقد رهبری نظام و حتی نقد اصل ولایت فقیه را صاحب شود و از بخش های دیگر از محافظه کاران هم چنین بر می آید که آنها نیز برای بقای خویش، نقد احمدی نژاد و دولت اش را صاحب شوند.

در هر دو صورت، آنچه کسی در بازی تولید منتقد، به آن توجه نمی کند جامعه هوشمند و هوشیاری ست که تفاوت منتقد واقعی و منتقد مصلحتی و سفارشی را خوب می شناسند و اگر چه از ایجاد فضای نقد در صدا و سیما استقبال می کنند و به آنان که به جرگه منتقدان نظام پیوسته اند و دیگر هیچ ظلمی را مقدس نمی پندارند خوشامد می گویند اما بی شک تا مادامی که درهای زندان به روی منتقدان واقعی باز است به درهای باز ساختمان جام جم به روی منتقدان مصلحتی نظام، با لبخندی هوشمندانه نگاه می کنند.

وقتی نقد محسن صفایی فراهانی به سیاست های دولت در یک برنامه ورزشی، تا مدت ها مدیران آن برنامه را (به گفته خودشان) تحت فشار قرار می دهد، وقتی مجری یک برنامه، آنگاه که سردار رادان را برای طرح ضربتی امنیت اجتماعی به انتقاد گرفته، تا مدت ها بازخواست میشود و به حاشیه می رود، وقتی برنامه زنده استادیوم ورزشی سنگاپور دستکاری می شود تا صدای سبزها و "یا حسین میرحسین" تماشاگران فوتبال به گوش مخاطبانش نرسد، چنین صدا و سیمایی، بی شک با برنامه دقیق تری، بینندگان تلویزیون را پای سخنان مطهری نماینده تهران و دیگر منتقدانی که به زودی قرار است به تلویزیون دعوت شوند فرا می خواند.

اگر چه این یک گام مثبت است، اما نقدی از نظام به دل نمی نشیند مگر آنکه منتقدان واقعی نظام را شبانه روز به زندان روانه نکنند. نقادان نوظهور که در صفحه تلوزیون آقای ضرغامی شال و کلاه نو به رخ می کشند، باید بدانند که کودکان بسیاری در همین سرزمین به جرم داشتن پدران و مادران منتقد، ماههاست که از دیدار و لمس دستها و بوسیدن چشم های آنها محروم مانده اند و چشم انها هرگز به دیدن عزیزان شان در قاب تلویزیون های خانه شان روشن نمی شود مگر آنکه به اعتراف تن دهند.

شگفتا که اخیرا منتقدان را با وثیقه های سنگین و تهدیدهای پنهان از زندان آزاد می کنند و در یک زمان مشترک، یکی از زندانیان آزاد شده در وبلاگ خودش مجبور است در مدح و ثنای نظام بنویسد و یکی دیگر از منتقدان شناسنامه دار در برنامه بیست و سی صدا و سیما به ستایش نظام بر می آید و دیگری وادار می شود در مراسم سخنرانی در دانشگاه چند کلامی هم در وصف نظام نطق کند.

نظامی که بر تن منتقدان اش، لباس اعتراف می پوشاند و از آنان معترفان ساختگی تحویل جامعه می دهد تنها چند ماه بعد وادار می شود تا بر تن هواداران اش لباس انتقاد بپوشاند و از آنان نیز منتقدان ساختگی تحویل جامعه دهد؛ ولی غافل است که برای ثبات بیشتر باید صبوری بیشتر به خرج دهد و منتقدان و هواداران را رخصت دهد تا هرکدام در لباس و جایگاه خودشان، یکی به نقد و دیگری به هواداری بر آید.
مسیح علی نژاد
» ادامه مطلب

فرازهای پدر به فرزند خلف!

فرازهای پدر به فرزند خلف!

. ادامه راه سبز«ارس»: به نقل از خبرگزاری فالس شب گذشته در سرای معلوم الحالی بین پدر و پسری سخنانی رد و بدل گردید که موجب کدورت خاطر سپاهیان حاضر در جلسه شد :

پدر گفت : ای پسر بدان و آگاه باش که همانا من تو را رئیس دولت کردم . و بر ما پوشیده نیست آنچه در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است. ای پسر که به ما ایمان اوردی ، اگر در 22 بهمن پیش رو باز هم مردم ایران در خیابان بر علیه حکومت و تاج و تخت ما شعار دهند ، تو را عزل خواهیم کرد که تاج و تختمان به سلامت باشد . ای محمود از برای جایگزینی تو حاج علی و حاج محمد باقر را آماده کرده ایم.


ای پسر!

گفتی ابزار ترور از چین بخریم ، گفتم بخر
گفتی کارشناس و مشاور روس برای حذف مردم استخدام کنم ، گفتم بکن
گفتی از چاقو کشان بیت ، ذوب شدگان در ولایت و دستمال کشان دولت بهره ببرم ، گفتم ببر
گفتی از زنان حرمسرا برای بدنامی سبزها استفاده ابزاری کنم ، گفتم بکن
گفتی باشرکت چی توز و ساندیس قرار دادکنم و جمعیت کودکستانی به خیابان آورم ، گفتم بیار
گفتی عزاداران حسینی را به خون کشم و از مردم زهر چشم بگیرم ، گفتم بگیر
گفتی پارازیت ول کنم و امواج VOA وBBC و... را خراب کنم ، گفتم ول کن
گفتی در زندان تجاوز کنم و کهریزکی کنم و اوینی کنم و... که مردم نگذارند بچه هایشان به خیابان آیند ، گفتم علی یارت
گفتی بزنم خواهرزاده طرف را بکشم که بترسند و خاموش شوند ، گفتم بکش
گفتی بفرستم برن قزوین کله مهدی نامی را ببرند و بیاورند تا همه خفه شوند ، گفتم بفرست
گفتی ...... گفتم به چشم

حالا من میگویم ای پسر بدان و آگاه باش که اگر پایه های سلطنت ما در 22 بهمن88 باز هم تکان بخورد به واسطه حضور مردم در خیابان آنوقت باید آماده باشی که تو را چون اسماعیل در راه خدا قربانی کنم .

برگرفته از وبلاگ حق مسلم ما با اندکی! دخل و تصرف
» ادامه مطلب

درخواست كوچك از برادران كامنت‌گذار ارزشی!

درخواست كوچك از برادران كامنت‌گذار ارزشی!

. ادامه راه سبز«ارس»: با وجود گذشت یك ماه از فیلتر شدن سایت «آینده»، نهضت كامنت‌گذاری برادران ارزشی همچنان ادامه دارد. و چون این درد مشترکی در میان اکثر سایتها و وبلاگهای فیلتر شده میباشد، لذا ادامه راه سبز «ارس» نیز اقدام به انتشار این مطلب کاملا جدی در بخش طنز تلخ خود مینماید:

به گزارش خبرنگار «آینده»، به دلیل استفاده اكثر مخاطبان آینده از فیلترشكن برای دسترسی به سایت و مشكلات نرم‌افزاری ارسال كامنت از طریق فیلترشكن، پیام‌های زیادی مبنی بر عدم امكان ارسال نظرات دریافت شده است، اما ظاهراً در بعضی نهادها و سازمان‌های خاص كه پیش از این نیز تعدادی از افراد خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و حق‌الزحمه و صرفاً به دلیل اخلاص و قصد قربت مأمور كامنت‌گذاری در ذیل مطالب آینده كرده بودند، در مأموریت این افراد تجدیدنظر نكرده و نسبت كامنت‌های سازماندهی شده برادران ارزشی در حجم كلی نظرات بینندگان آینده افزایش یافته است.

البته كامنتهای این عزیزان برای "آینده" مغتنم است و از آنها استفاده هم می‌شود، اما با توجه به آن‌كه این نهادها و سازمان‌های خاص از اینترنت بدون فیلتر استفاده می‌كنند و IP های تكراری آنان ثبت می‌گردد و همچنین عدم خلاقیت برادران كامنت‌گذار در استفاده از ادبیات و واژگان متنوع، اكثر كامنت‌های تولید شده توسط این برادران عملاً غیرقابل استفاده و انتشار می‌باشد.

با این حال مدیریت سایت "آینده" به دلیل آن‌كه از سوی نهادهای نظارتی برای انتشار این نوع كامنت‌ها و از سوی دیگر انتشار كامنت‌های سازماندهی شده مخالف با ضوابط داخلی سایت آینده می‌باشد بدین‌وسیله از كلیه برادران مخلص كامنت‌گذار كه قصد دفاع از دولت و محكوم كردن اغتشاشگران را دارند، مصرانه درخواست می‌كند در صورت تمایل به تولید كامنت‌های سازماندهی شده و متعدد، ظواهر را رعایت كرده و از IP های متفاوت، ادبیات متنوع و مفاهیم مختلف برای تحقق هدف مقدس خود استفاده كنند تا امكان انتشار این نظرات با حفظ ضوابط سایت فراهم شود تا هم مأموریت دوستان انجام شده باشد و هم از حجم تذكرات نهادهای نظراتی كاسته شود.

از سوی دیگر از آن‌جا كه برخی مسئولان فرهنگی در اقدامی كاملاً عادلانه، پس از اقدام علیه سایت «آینده» به خاطر اخبار و مطالب منتشره، اكنون به سراغ كامنت‌های بینندگان رفته‌اند تا از طریق آن‌ها هم بهانه‌ای برای برخورد با سایت «آینده» بیابند، از كلیه بینندگانی كه تمایل دارند نظرات آن‌ها درج شود، درخواست می‌شود استانداردهای بهداشتی لازم را در متن كامنت خود رعایت كرده و ضمن خودداری از هرگونه توهین، حتی‌الامكان از بردن نام اشخاص و ارگان‌ها خودداری كرده و حداكثر از ... استفاده نمایند.

مدیریت سایت "آینده" از همكاری كلیه برادران ارزشی و غیره كمال تشكر را دارد.

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۱۸

موج فیلترینگ بی‌حساب و کتاب به سایت مجمع روحانیون مبارز رسید

موج فیلترینگ بی‌حساب و کتاب به سایت مجمع روحانیون مبارز رسید

. ادامه راه سبز«ارس»: در روزهای اخیر و همزمان با آغاز موج جدید فیلترینگ بی‌حساب و کتاب از سوی مراجع نامشخص ده‌ها سایت خبری و غیر خبری در ایران فیلتر شدند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در حالی که سایت‌های حامی دولت با زشت‌ترین ادبیات به جوسازی علیه برخی مسئولان نظام مشغول هستند و نقشی اصلی را مشتنج کردن فضای کشور دارند از مصونیت آهنین برخوردار هستند، سایت‌هایی همچون پارلمان‌نیوز، شیعه آنلاین، پارسینه و ده‌ها سایت دیگر فیلتر شدند.

جالب‌تر آنکه همچنین ارگان رسمی مجمع روحانیون مبارز نیز از صبح امروز فیتلر شد.

گفتنی است تحمیل سانسور به رسانه‌ها مورد انتقاد اصولگرایان نیز قرار گرفته است به طوری که شب گذشته علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سوم سیما به انتقاد شدید از محدود شدن آزادی بیان و توقیف روزنامه‌ها و سایت‌ها پرداخت.

مصاحبه تلویزیونی علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس و عضو کارگروه فیلترینگ مخابرات




» ادامه مطلب

مستند سه فسمتی "حرمت عاشورا" حقایقی از روز عاشورای خونین

مستند سه فسمتی "حرمت عاشورا" حقایقی از روز عاشورای خونین
"و اینگونه بود که حرامیان حکومتی حرمت ماه محرم الحرام را نگاه نداشته و کمر به قتل هموطنانمان بستند"

. ادامه راه سبز«ارس»: عاشوراي خونین 88 براي حكومتي كه سالهاست به مذهب و تشيع و دفاع از مظلومان افتخار مي كند، يك رسوايي تمام عيار بود. حكومت ايران مردمي را به خاك و خون كشيد كه بر اساس آموزه هاي ديني، براي دفاع از حقانيت انتخاب خود به خيابانها آمدند و از توپ و تشر كودتاچيان نترسيدند. حاكمان ستمكار شمشير خود را به روي ملتي مظلوم و بي دفاع كشيدند كه سخني جز مطالبه حقوق خود بر زبان نداشتند. عاشوراي امسال نشان داد فساد، چشم وجدان حاكمان را چنان كور كرده كه حتي نمي توانند بر شعارهاي ظاهري مذهبي خود هم پايبند بمانند و به آنها حتي در ظاهر هم احترامي نمي گذارند. عاشوراي امسال سنگ محك مردودي براي حكومت مذهبي ايران بود تا عدم پايبنديش را به دين به جهان نشان دهد و اين رژيم انصافا" سرافكنده و خجول از اين گذرگاه عبور كرد:

(قسمت اول)



(قسمت دوم)



(قسمت سوم)



» ادامه مطلب

اعتصاب غذای محمد نوری زاد در زندان

اعتصاب غذای محمد نوری زاد در زندان

. ادامه راه سبز«ارس»: محمد نوری زاد سه روز است که در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش جرس، این روزنامه نگار پس از نوشتن دو نامه انتقادی سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای و انتقاد از صادق لاریجانی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است به نوری زاد تاکنون اجازه تماس با خانواده اش داده نشده است.

» ادامه مطلب

قطع خطبه های آیت الله امینی در قم؛ نباید افراد را به صرف اختلافات جزیی با ولی فقیه طرد کرد

قطع خطبه های آیت الله امینی در قم؛
نباید افراد را به صرف اختلافات جزیی با ولی فقیه طرد کرد

. ادامه رای سیز«ارس»: نماز جمعه امروز قم که به امامت آیت الله امینی برگزار شد، برای دقایقی با حاشیه همراه شد.

به گزارش آینده، خطبه دوم آیت الله امینی درباره ضرورت وحدت جامعه بود و ایشان رمز پیروزی را وحدت و اطاعت از ولی فقیه دانسته و در ادامه وجود اختلافات را ضرری بزرگ برای جامعه تعبیر کردند.

امام جمعه امروز قم به صراحت وجود اختلاف بین علمای حوزه را مورد انتقاد قرار داد و به نظر می رسد، تصمیم جامعه مدرسین این انتقاد جدی ایشان را به همراه داشته است.

پس از این خطبه دوم دقایقی با سر و صدای عده ای همراه و لحظاتی باعث قطع شدن خطبه ها شد. در این میان فرد چند چهره افراطی که تاب سخنان ایشان را از دست داده بودند با شعار “مرگ بر ضد ولایت فقیه”، باعث بی نظمی و اعتراض دیگر نمازگزاران شدند.

آیت الله امینی در ادامه خطبه های امروز تاکید کرد: “نباید افراد را به صرف اختلافات جزیی با ولی فقیه طرد کرد”.

به نظر می رسد، چند فرد مشخص با آزادی مطلق اجازه دارند با توجه به سابقه قبلی که به هر سخنرانی رفته و حرمت جلسه را بشکنند، نمازجمعه امروز قم را نیز قطع کرده و به امام جمعه قم توهین کنند.

» ادامه مطلب

مصاحبه دیپلمات ایرانی پناهنده شده در نروژ

مصاحبه دیپلمات ایرانی پناهنده شده در نروژ

. ادامه راه سبز«ارس»: محمد رضا حیدرى، کنسول سفارت ایران در نروژ، روز پنجشنبه در گفت و گو با یک خبرگزارى خارجى تایید کرد که در اعتراض به سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفاء کرده است و مى گوید که به دلیل واکنش دولت جمهوری اسلامی به ایران باز نخواهد گشت.

حیدرى در گفت و گوى تلفنى با خبرگزارى فرانسه گفته است: «اگر من به ایران باز گردم معلوم نیست که چه اتفاقى رخ خواهد داد.»

وى افزوده است: «براى من ممکن نیست که به ایران برگردم. دوستانم به من خبر داده اند که اگر برگردم دچار دردسر خواهم شد.»

حیدرى مى گوید که مقامات از طریق سفارت از وى خواسته اند تا به تهران باز گردد.

استعفاى کنسول ایران در نروژ با واکنش سفارت این کشور در اسلو و وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى روبرو شده است و آنها این خبر را «شایعه و دروغ» خوانده اند.

خبرگزارى هاى ایران به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه این کشور که نامش فاش نشده است اعلام کرده بودند که پخش این گونه اخبار بخشى از «جنگ روانى منابع غربى» است و دوره ماموریت سرکنسول ایران در اسلو خاتمه یافته و نفر بعدى به زودى به جاى او عازم خواهد شد.

رامین مهمانپرست، سخنگوى وزارت خارجه ایران، نیز در گفت و گو با خبرگزارى رویترز خبر استعفاى اعتراض آمیز کنسول ایران را تکذیب کرده و گفته بود: «اگر چه حیدرى هنوز به ایران بازنگشته، اما دلیل ادامه حضور او در نروژ انتظار براى پایان سال تحصیلى فرزندانش بوده است.»

محمد رضا حیدرى که به مدت دو سال در اسلو سمت کنسول ایران را بر عهده داشته است در گفت و گوى خود با خبرگزارى فرانسه گفته که پس از سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهورى در روز عاشورا، ششم دى ماه، از مقام خود کناره گیرى کرده است.

حیدرى افزوده است: «من استعفاى خود را براى کاردار فرستادم و به او گفتم که براى من غیر ممکن است تا به کارم ادامه دهم. من این کار را به خاطر مردم ایران و موسوى انجام دادم.»

یک سخنگوى سفارت ایران در نروژ به این خبرگزارى گفته است که «ما خبر استعفاء را رد مى کنیم. ماموریت وى بیش از یک ماه است که پایان یافته و جایگزین او نیز دو هفته پیش وارد اسلو شده است.»

ولى آقاى حیدرى مى گوید: «این حقیقت ندارد. من استعفاء کرده ام.»

این دیپلمات دو فرزند دارد و خانواده وى نیز هم اکنون در نروژ به سر مى برند. کنسول سابق ایران در اسلو در پاسخ به این پرسش که آیا از دولت نروژ درخواست پناهندگى خواهد کرد مى گوید که نمى داند دقیقا باید چه کارى انجام دهد.


» ادامه مطلب

درب دفتر سومین شهید محراب به آتش کشیده شد

درب دفتر سومین شهید محراب به آتش کشیده شد


. ادامه راه سبز«ارس»: بعد از خطبه‌های امروز نماز جمعه یزد، آیت‌الله صدوقی که هیچ اشاره به اهانت‌های صورت گرفته در راهیمایی عاشورائیان در یزد توسط عده قلیلی نکرد، این افراد درب دفتر آیت‌الله صدوقی که دفتر سومین شهید محراب نیز هست را به آتش کشیدند.

کلمه: بعد از ظهر امروز عده‌ای از افراطیون و عوامل خودسر اقدام به آتش زدن در دفتر سومین شهید محراب، شهید آیت‌الله صدوقی و همچنین دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد کردند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در پی تعلل دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در شناسایی و برخورد با عوامل توهین کننده به حجت الاسلام محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد که در راهپیمایی عاشورائیان در شهر یزد برخی از عوامل خودسر و شناخته شده، این عده امروز دست به عمل افراطی و توهین‌آمیز دیگری کردند.

بعد از خطبه‌های امروز نماز جمعه یزد، آیت‌الله صدوقی که هیچ اشاره به اهانت‌های صورت گرفته در راهیمایی عاشورائیان در یزد توسط عده قلیلی نکرد، این افراد درب دفتر آیت‌الله صدوقی که دفتر سومین شهید محراب نیز هست را به آتش کشیدند.

گفتنی است، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس پیش از این در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی خواستار شناسایی، برخورد و جلوگیری از این اقدامات افراطی شده بود.

یاداور می‌شود در هفته‌های اخیر در کشور حملات به نظر سازماندهی شده‌ای توسط افراطیون به بیت آیت‌الله دستغیب، دفتر نصرالله ترابی و همچنین دفتر مرجع بزرگ جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی صانعی انجام شده است.

حجت الاسلام محمدعلی صدوقی فرزند سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی است، او که بعد از رحلت آیت‌الله خاتمی با حکم امام راحل به عنوان نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد منصوب شد و بعد از آن این حکم توسط رهبر معظم انقلاب نیز تمدید شد سوابقی همچون معاونت قوه قضائیه در زمان آیت‌الله موسوی اردبیلی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی و پارلمانی در دولت اول سیدمحمد خاتمی را در کارنامه کاری خود در خدمت به میهن اسلامی داراست.
» ادامه مطلب

نامه میرحسین موسوی به آیت الله نوری همدانی صحت ندارد

نامه میرحسین موسوی به آیت الله نوری همدانی صحت ندارد

. ادامه راه سبز«ارس»: اخیرا دربرخی از وبسایتها نامه ای به عنوان "پاسخهای میرحسین موسوی به پرسشهای آیت الله نوری همدانی" منتشر شده است که براساس پیگیری های خبرنگار جرس در تهران این نامه صحت ندارد و به همین دلیل در سایت کلمه (وبسایت رسمی میرحسین موسوی) نیز درج نشده است.

گفتنی است علاوه بر این نامه در دو روز گذشته برخی جملات نیز به نام امام خمینی بطور وسیعی در ایمیل و اس ام اس منتشر شده که در صحیفه نور یافت نمی شود.

انتشار اینگونه مطالب غیر واقعی حاکی از نقشه کودتاچیان برای آلوده تر کردن فضای مردمی است.

توصیه جرس به هموطنان این است قبل از ارسال ایمیل، ای ام اس یا پخش اخبار حتما از صحت آن اطمینان کسب کنند

(ارس: با توجه به شواهد موجود و عدم صحت نامه مذکور، ارس نیز این نامه را از خبرهای خود حذف نمود)

» ادامه مطلب

مستند "ظهر روز دهم" و اینگونه ظالم در لباس دین ندای حق طلبانه ملتی را هلهله نامید!

مستند "ظهر روز دهم"
و اینگونه ظالم در لباس دین، ندای حق طلبانه ملتی را هلهله نامید!

. ادامه راه سبز«ارس»: يك حاكم است بر همه تاريخ، يك ظالم است كه بر تاريخ حكومت مي‌كند، يك جلاد است كه شهيد مي‌كند و در طول تاريخ، فرزندان بسياري قرباني اين جلاد شده‌اند، و زنان بسياري در زير تازيانه‌هاي اين جلاد حاكم بر تاريخ، خاموش شده‌اند، و به قيمت خونهاي بسيار، آخور آباد كرده‌اند و گرسنگي‌ها و بردگي‌ها و قتل عام‌هاي بسيار در تاريخ از زنان و كودكان شده است، از مردان و از قهرمانان و از غلامان و معلمان، در همه زمانها و همه نسلها.

و اكنون حسين (ع) با همه هستي‌اش آمده است تا در محكمه تاريخ، در كنار فرات شهادت بدهد:

شهادت بدهد به سود همه مظلومان تاريخ.

شهادت بدهد به نفع محكومان اين جلاد حاكم بر تاريخ.

شهادت بدهد كه چگونه اين جلاد ضحاك، مغز جوانان را در طول تاريخ مي‌خورده است. با علي اكبر (ع) شهادت بدهد!

و شهادت بدهد كه در نظام جنايت‌ و در نظامهاي جنايت چگونه قهرمانان مي‌مردند. با خودش شهادت بدهد!

(معلم شهید دکتر علی شریعتی)

"ظهر روز دهم"


کیفیت خوب باحجم ~ 45مگ - mp4



کیفیت متوسط با حجم ~ 19مگ - mp4

سازنده مستند نوشته است:

حضور حماسی جنبش سبز در روز عاشورا و حداقل شهید شدن 8 نفر از هم میهنانمان در تهران و 30 تن دیگر در دیگر شهرها در این روز افتخار دیگری برای جنبش سبز ایران بود ، ولی متاسفانه بعد از این حماسه، رسانه های حکومتی با تبلیغات وسیعی که کردند سعی در انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که به این ملت روا داشتند نمایند و از این حضور به نفع خود استفاده کنند به همین دلیل من و دوستان سبزم به فکر ساخت یک فیلم کوتاه مستند (۱۵ دقیقه) افتادیم. در بخش ابتدایی این فیلم حضور آرام تظاهرات کنندگان و در روز عاشورا نشان دادیم و در بخش دوم شاهد حمله به تظاهرات کنندگان و مورد ضرب و شتم قرار دادن برخی از هموطنانمون توسط نیروی انتظامی و لباس شخصی ها هستیم… ( در این فیلم بعضا عکس ها و فیلم هایی استفاده شده است که تاکنون پخش نشده بود)

و در بخش سوم به ابهامات صحبت های سردار رادان پرداختیم و با نشان چند فیلم سعی کردیم تا واقعیت را برای دیگر هموطنانی عزیزی که بنا به هر دلیلی که نتوانستند در این حماسه حضور داشته باشند را به تصویر بکشیم، و در بخش انتهایی با نشان دادن چند فیلم و عکس از تظاهرات های گذشتهء جنش سبز، اطلاع رسانی برای حضور میلیونی مردم عزیز در روز ۲۲ بهمن سبز انجام دادیم.

در همینجا از همه دوستانی که امکانات لازم را دارند خواهش میکنم این فیلم را دانلود و روی سی دی رایت کنند و در سطح کشور بین دیگر هموطنان پخش نمایند، زیرا جنبش سبز در روز عاشورای خونین با حجمه سنگین خصومت و قهر و بعداز آن با برچسب زدن انواع تهمت ها توسط خودفروختگان زبون و یزیدیان زمانه بسیار مظلوم واقع شد.

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۱۷

فاجعه ای فراتر از کهریزک در عشرت آباد؛ شکنجه و کشتار بازداشت شدگان عاشورا در پادگان عشرت آباد

فاجعه ای فراتر از کهریزک در عشرت آباد در حال وقوع است:
شکنجه و کشتار بازداشت شدگان عاشورا در پادگان عشرت آباد


. ادامه راه سبز»ارس«: گزارشات و شنیده هایی که از فردای روز عاشورای خونین نسبت به وضعیت هولناک بازداشت شدگان آنروز که به پادگان عشرت آباد تهران منتقل شده اند به گوش میرسد و حکایت از فاجعه ای بس خونین تر و جنایت کارانه تر در مورد شکنجه و ضرب و شتم و... ناجوانمردانه توسط عوامل سپاه در این بازداشتگاه دارد.

در اینجا توجه همگان را به برخی از این گزارشات جلب می نماییم:

فاجعه ای فراتر از کهریزک در عشرت آباد

سایت بسوی آزادی» اطلاعاتی را که من به شما میدهم در موثق بودنش شکی نکنید . چرا که خبری را که من به شما میدهم واقعیتی است که با چشمان خود ظرف چند روز گذشته شاهد آن بوده ام . و عذاب وجدان باعث شد که سکوت نکنم .

تعدادی از دستگیر شدگان روز عاشورا توسط سپاه و نیروهای بسیج در پادگان عشرت آباد نگهداری میشوند . توجه کنید تعداد آمار ارائه شده دستگیر شدگان توسط نیروی انتظامی جدای این دستگیر شدگان توسط سپاه پاسداران در این بازداشتگاه میباشد . سپاه و بسیج در دستگیریهای عاشورا بصورت خود سر عمل کرده و دستگیرشدگان توسط نیروهای خود را به این پادگان انتقال داده اند.

لازم به ذکر است که تعداد دستگیر شدگان بالای 500 نفر هستند که خانمها را در اتاقهایی جدا و آقایان را در اتاقهایی دیگر در شرایط بسیار بد نگهداری میکنند .

سپاه که مسئولیت این پادگان را در اختیار دارد هنوز قانع نشده که دستگیر شدگان توسط خود را به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی بسپارد . و شدیدترین شکنجه ها و اذیت و آزار را علیه این دستگیر شدگان به عنوان محارب به خدا اعمال میکنند تا جایی که دو نفر از این دستگیر شدگان در این بازداشتگاه ظرف 48 ساعت از زمان بازداشت به خاطر شرایط بازداشتگاه و احتمالا ضرب و شتم کشته شدند . و از کشته شدگان احتمالی بعدی من به شخصه دیگر خبری ندارم.

درب این بازداشتگاه حتی با مراجعه و اصرار مسئولین قضایی و انتظامی از سوی سپاه به روی این افراد مسئول جهت بازدید در طی مدتی که خبرهایی از این بازداشتگاه در سایتها پیچید باز نشد .

اوضاع و شرایط در این بازداشتگاه برای بازداشت شدگان بسیار بد است

احتمال وقوع فاجعه ای بسیار فراتر از کهریزک در این بازداشتگاه وجود دارد

پادگان عشرت آباد شده همان كهريزك !

سانی نیوز» بازداشتگاه عشرت آباد گویی روی کهریزک را سفید کرده است . هم میهنان چرا نشسته ايد ؟ زندانهاي مخوف سپاه در ميدان هفت تير ، خيابان دبستان ، پاسداران و بسياري از مكانهاي ديگر در همين شهر به ظاهر آرام هر روز شاهد شكنجه و كشتار شير زنان و مردان ايران است .

آقايان نيروي انتظامي و سپاه ، شمائي كه به ظاهر در كناري نشسته ايد ، آقايان و خانمهاي مجري صدا و سيما ، مجلسي هاي به ظاهر پشتيبان مردم ، والله را شاهد مي گيريم كه تك تك شما نسبت به جنايت و كشتاري كه توسط اين جلادان انجام مي شود مسئوليد . مبادا خيال كنيد كه چون در مشايعت و همراهي اين جلادان نبوده ايد از بار مسنوليتي كه بر عهده شماست آزاديد . فردا در دادگاه مردم ايران و دادگاه عدل الهي چه جوابي داريد .

ما بيش از اين صبر كردن نمي خواهيم ، هر كس كه اطلاعي از اين زندانها و بازداشتگاه ها دارد با اطلاع دادن از مكان آنها ، ما را در نجات دادن جان عزيزانمان ياري كند . اين يك وظيفه ملي است .

هم اکنون در پادگان عشرت آباد بیش از پانصد دستگیر شده در روز عاشورا در وضعیت بسیار نامناسب و دردآوری که تن هر انسانی را میلرزاند در بازداشتگاه این پادگان به سر میبرند . وضعیت نگهداری این دستگیر شدگان به حدی وحشتناک است که دو تن از اجساد این دستگیرشدگان که در این بازداشتگاه جان باختند که یکی از آنها دختر جوانی بود نیمه های شب گذشته از این پادگان به مکانی نامعلوم برده شد . توضیحات بیشتری نمیتوانم بدهم و فقط به خاطر حفظ جان این بازداشت شدگان و نه چیز دیگری این خبر را به آنهایی که کاری از دستشان برای حفظ جان این بازداشت شدگان بر می آید میدهم . و خواهش میکنم که هر کاری که از دستشان بر می آید برای پایان بخشیدن به این وضعیت وحشتناک دربازداشتگاه متروکه پادگان عشرت آباد که اکنون صدها نفر در آنجا بازداشت هستند انجام دهند .

شکنجه و کشتار بازداشت شدگان عاشورا در پادگان عشرت آباد همچنان ادامه دارد.

پیک ایران (عکس آرشیوی میباشد)» این خبر را برای چند سایت دولتی و مراجع مربوطه ارسال کردم که متاسفانه پاسخ دریافت نکردم و خبری نشد برای همین تصمیم گرفتم که آن را برای سایت های خارجی ارسال کنم.

تعدادی از دستگیر شدگان روز یکشنبه خونین عاشورا توسط سپاه و نیروهای بسیج در پادگان عشرت آباد نگهداری میشوند. سپاه و بسیج در دستگیری‌های عاشورا بصورت خودسر عمل کرده و دستگیرشدگان توسط نیروهای خود را به این پادگان انتقال داده اند. لازم به ذکر است که تعداد دستگیرشدگان بالای ۵۰۰ نفر هستند که در شرایط بسیار بد نگهداری می‌شوند. سپاه که مسئولیت این پادگان را در اختیار دارد هنوز قانع نشده که دستگیرشدگان توسط خود را به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی بسپارد. و شدیدترین شکنجه ها و اذیت و آزار را علیه این دستگیر شدگان به عنوان محارب به خدا اعمال میکنند تا جایی که دو نفر از این دستگیر شدگان در این بازداشتگاه ظرف ۴۸ ساعت از زمان بازداشت به خاطر شرایط بازداشتگاه و احتمالا ضرب و شتم کشته شدند. و از کشته شدگان احتمالی بعدی خبری در دست نیست.

درب این بازداشتگاه حتی با مراجعه و اصرار مسئولین قضایی و انتظامی از سوی سپاه به روی افراد مسئول جهت بازدید در طی مدتی که خبرهایی از این بازداشتگاه در سایت‌ها پیچید باز نشد. اوضاع و شرایط در این بازداشتگاه برای بازداشت شدگان بسیار بد است احتمال وقوع فاجعه ای بسیار فراتر از کهریزک در این بازداشتگاه وجود دارد.

شکنجه و کشتار بازداشت شدگان عاشورا در پادگان عشرت آباد همچنان ادامه دارد

آژانس ايران خبر» تعدادی از دستگیر شدگان روز عاشورا توسط سپاه و نیروهای بسیج در پادگان عشرت آباد نگهداری میشوند . توجه کنید تعداد آمار ارائه شده دستگیر شدگان توسط نیروی انتظامی جدای این دستگیر شدگان توسط سپاه پاسداران در این بازداشتگاه میباشد . سپاه و بسیج در دستگیریهای عاشورا بصورت خود سر عمل کرده و دستگیرشدگان توسط نیروهای خود را به این پادگان انتقال داده اند. لازم به ذکر است که تعداد دستگیر شدگان بالای 500 نفر هستند که در شرایط بسیار بد نگهداری میکنند . سپاه که مسئولیت این پادگان را در اختیار دارد هنوز قانع نشده که دستگیر شدگان توسط خود را به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی بسپارد . و شدیدترین شکنجه ها و اذیت و آزار را علیه این دستگیر شدگان به عنوان محارب به خدا اعمال میکنند تا جایی که دو نفر از این دستگیر شدگان در این بازداشتگاه ظرف 48 ساعت از زمان بازداشت به خاطر شرایط بازداشتگاه و احتمالا ضرب و شتم کشته شدند . و از کشته شدگان احتمالی بعدی من به شخصه دیگر خبری ندارم درب این بازداشتگاه حتی با مراجعه و اصرار مسئولین قضایی و انتظامی از سوی سپاه به روی این افراد مسئول جهت بازدید در طی مدتی که خبرهایی از این بازداشتگاه در سایتها پیچید باز نشد . اوضاع و شرایط در این بازداشتگاه برای بازداشت شدگان بسیار بد است احتمال وقوع فاجعه ای بسیار فراتر از کهریزک در این بازداشتگاه وجود دارد .


» ادامه مطلب

22 بهمن، روز فریاد سبز آزادی

بیست و دوم بهمن ، روز فریاد سبز آزادی

. ادامه راه سبز«ارس»: امسال در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی تجربه می‌کنیم که جمهوری اسلامی پس از 31 سال در بدترین روزهای خود قرار دارد و دولت کودتایی حاکم، روز به روز بیش از پیش انقلاب بزرگ ملت ایران را به سمت قهقهرا می‌برد و هویت خشن و خون ریز ضد اسلامی خود هر روز بیشتر و بیشتر نمایان می سازد. بیست و دوم بهمن امسال که به حق می‌توان آن را «روز سبز آزادی» نامگذاری کرد، با توجه به عوامل متعددی از جمله امکان حضور گسترده مردمی و ناتوانی کودتاگران از سرکوب علنی در این روز، تکرار مسیر انقلاب - آزادی و تجمع در میدان آزادی، ناگزیری صداوسیمای کودتا از پخش مستقیم راهپیمایی و مهمتر از همه اینها اولین حضور علنی رئیس دولت کودتا در یک جمع عمومی در تهران؛ بهترین فرصت برای عرض اندام مردم سبز تهران و شهرستان‌ها در برابر کودتا و برای زیر سؤال بردن دوباره مشروعیت دولت است.

بیست و دوم بهمن امسال، انقلاب بزرگ مردم ایران در حالی از مرز سی‌سالگی خود عبور خواهد کرد که ابتدایی‌ترین شعارها و آرمان‌هایش دستخوش قدرت‌طلبی‌های کودکانه عده‌ای منفعت‌طلب در عرصه سیاست شده است و یکی از اساسی‌ترین بنیان‌های مشروعیتش به گفته رهبر فقید انقلاب، امام خمینی، که همانا رای و نظر مردم است، با لرزشی عمیق مواجه است. باعث و بانی این بحران عمیق مشروعیت در پایه‌های نظامی که بنیانگذاران اصلی‌اش مردم بودند، زیاده‌خواهی‌های صاحبان نامشروع قدرت است که بی حساب از خزانه بیت‌المال خرج سیاست‌های خام و دروغ‌پردازی‌های ناشیانه خویش می‌کنند. انقلاب فصل سی‌سالگی خود را در حالی پشت سر می‌گذارد که مدرک ‌دزدی و تقلب در روز روشن به عادت سیاستمداران بی کفایت بدل شده است و بهای جان آدمی در این سرزمین به نازل‌ترین سطح خود رسیده است.

بیست و دوم بهمن 57 روزی بود که مردم ایران، استبداد حاکم را که قدرت خویش را با کودتای 28 مرداد تثبیت کرده بود به زیر کشیدند و این ده روز پس از آن بود که رهبر انقلاب و بنیانگذار بعدی جمهوری اسلامی تاکید کرده بود که «به پشتوانه ملت» دولت تعیین می‌کند. اما اینک بعد از گذشت سی و یک سال از آن ایام، بیست و دوم بهمن 88 در حالی از راه می‌رسد که دستگاه حاکم برای مشروعیت و تداوم حیات، خود را بی نیاز از رای و عقیده مردم می‌بیند و این یعنی نقطه‌ای که یک حکومت در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد.

جنبش سبز ایران با تاکید بر استمرار راه اصیل انقلاب و تبری جستن از سیاست‌های دیکتاتورمابانه کسانی که امروز قدرت را به دست گرفته اند، بارها پیش از این به صاحبان قدرت نسبت به این اشتباه بزرگ تاریخی هشدار داده است. یکی از اهداف اصلی و البته حداقلی جنبش سبز ایران بازگشتن به مسیر اصیل انقلاب است و روز 22 بهمن امسال مهم‌ترین برهه زمانی برای تکرار این مطالبه مهم و ضروری است.

دولت کودتا و حامیانش بدون شک با برنامه‌ریزی وسیع در دهه فجر سعی در مصادره کردن راه امام و انقلاب خواهند داشت. مردم هوشیار ایران باید دهه فجر امسال و به طور خاص راهپیمایی روز 22 بهمن را امری حیاتی و مهم در پیشبرد راه سبز امید تلقی کنند و حضور در مراسم راهپیمایی امسال را در فهرست کار خود قرار دهند. با شرکت در این راهپیمایی و طرح شعارها و مطالبات جنبش سبز صدای اعتراضی که از 25 خرداد تا ششم دیماه(روز عاشورای خونین) در سراسر ایران بلند شده را بار دیگر به گوش جهانیان می‌رسانیم.

در این راهپیمایی تاکید بر تشابه آرمان‌های اصیل انقلاب و جنبش سبز، بزرگداشت نام امام خمینی به عنوان رهبر واقعی انقلاب و نیز تاکید بر نامشروع بودن دولت کودتا را در اولویت قرار خواهیم داد. 22 بهمن امسال بار دیگر با حضور سبز خود دوربین‌های صداوسیمای ضدملی را همچون روز قدس در برابر پوشش جعلی اخبار ناتوان می‌کنیم. بیست و دوم بهمن ماه جنبش سبز ایران 8 ماهه خواهد شد. این روز برای جنبش سبز مردم ایران 25 خردادی دیگر خواهد بود. از همین اکنون تک تک ما وظیفه داریم هم‌وطنانمان را نسبت به اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آگاه کنیم. عدم شرکت در این راهپیمایی این امتیاز را به کودتاگران می‌دهد که همان‌طور که تاکنون انقلاب را به نام خود سند زده اند و محبوب‌ترین یاران امام را خائن خطاب کرده اند، همچنان به ماموریت خود جدی‌تر از قبل عمل کنند.

در بیست و دوم بهمن امسال ما سبزها به یاری خدا انقلاب را از صاحبان جعلی آن پس خواهیم گرفت و به صاحبان واقعی آن که مردمند باز خواهیم گرداند. جزئیات این راهپیمایی و نحوه عمل سبزها در آن را باید در روزهای نزدیکتر و با توجه به تحولات بعدی مشخص کرد. اما برای اصل حرکت از هم اکنون باید آماده باشیم.

موج سبز آزادی

» ادامه مطلب

مستند "در سوگ آزادی": آری، عاشوارای خونین اینچنین بود برادر

مستند "در سوگ آزادی"
آری اینچنین بود برادر
"آنان که رفتند کاری حسینی کردند، آنان که ماندند بیاد کاری زینبی کنند، وگرنه یزیدیند"
حقیقتی که صدا و سیمای حکومتی کودتا و رسانه های جیره خوارش سعی در وارونه جلوه دادن آن داشتند!

این است حقیقت ظلم ستمی که در عاشوری خونین بر حق ملت سوگوار آزاده روا داشته شد

بخش اول



بخش دوم




» ادامه مطلب

مستند "عاشورای 88" روایتی از جنایات و حرمت شکنی یزیدیان زمان در عاشورای خونین

مستند "عاشورای 88" روایتی از جنایات و حرمت شکنی یزیدیان زمان در عاشورای خونین
"به همت گروهی از همراهان جنبش سبز ایران"

. قسمت اول



(یاران چه غریبانه ، رفتند از این خانه)
. قسمت دوم




» ادامه مطلب

استعفانامه روح الله حسینیان : هر روزمطرودتر و بي‌خاصيت‌تر می شویم

استعفای حسینیان از نمایندگی مجلس:
هر روزمطرودتر و بي‌خاصيت‌تر می شویم


.
ادامه راه سبز«ارس»: روح الله حسينيان نماينده تهران در نامه‌اي به هيئت رئيسه مجلس تقاضاي استعفا كرده است.

- در ابتدای نامه حسینیان آمده است:

اينجانب نزديك به دوازده سال است كم و بيش در حال مبارزه با جريان انحرافي به اصطلاح‌ اصلاح‌طلبان هستيم. خداوند خود مي‌داند كه چه ظلم ها، فشارها، تهمت‌ها، توهين‌ها و تحقيرها را از اين جماعت شنيدم و ديدم. در اين ميان نصحيت‌ها و زخم‌ زبان‌هاي دوستان را با همه تلخي‌هايش به جان خريديم؛ اما به ياري خداوند كه همه انگيزه‌ام او بوده هرگز احساس ضعف و ناتواني نكردم؛ اما امروز بيش از هر زماني احساس دلشكستگي و سرخوردگي مي‌كنم.

امروز خود را ناتوان‌تر از هميشه مي‌يابم. هر اقدامي آغاز كرديم با رقابت پيچيده پارلمان تاريست‌هاي حرفه‌اي نقش بر آب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در ادامه نامه خود مدعی شده است: جناح اصلاح‌طلب نزد رئيس عزيزتر و ارزشي‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بي‌خاصيت‌تر. من خود را موجودي شكست خورده و سرخورده مي‌بينم وقتي مي‌بنيم رياست كميته دفاع مجلس يكي از فتنه‌گراني است كه از بانيان اتهام تقلب در انتخابات بود. وقتي مي‌بينم مجلس اصولگرا نماينده‌اي را براي اين كميته انتخاب مي‌كند كه تا ديروز علناً از يكي از سران فتنه دفاع مي‌كرد و يك روز از عمرش را در راه مبارزه نگذرانده و تنها با تاجران كويتي مي‌نشيند و برمي‌خيزد و رسالتش توزيع آدامس در بين نمايندگان است.

روح الله حسینیان همچنین در بخشی از این نامه می نویسد: امروز بسيج و نيروهاي انتظامي كه در جريان فتنه‌هاي اخير در خط مقدم عليه مزدوران آمريكايي مي‌جنگيدند تا از امنيت مردم دفاع كنند به بهانه‌ تخلف چند نفر (كه بايد هم برخورد شود) اينان با تمام وجود مورد تحقير و ظلم دادگاه‌هاي نظامي قرار مي‌گيرند، تمام بدنه تحت تعقيب قرار مي‌گيرند. فرماندهان مورد اذيت و توهين قرار مي‌گيرند؛ ولي هيچ كس دفاعي نمي‌كند و هيچ‌كس نمي‌پرسد نيرويي كه مي‌خواهد از امنيت مردم و اركان نظام دفاع كند با اين روحيه زخم خورده چگونه و چرا؟ من خود را سرخورده و شكست خورده مي‌بنيم كه كساني در دفاتر مسئولان نظام جمهوري اسلامي حاكم شده‌اند كه 180 درجه با رهبري نظام زاويه دارند. چرا احساس يأس و شكست نكنم كه با همه فداكاري اين مردم معتقد و ولايتي در اين نظام كساني نصب مي‌شوند كه تا ثريا فاصله با رهبري نظام دارند كساني كه در اين فتنه تا جايي كه احساس ترس نكردند از حريف حمايت كردند. من نمي‌دانم اگر به كارگيري اين افراد چند چهره به مصلحت مي‌باشد آيا سرخورده شدن صدها مانند من هم مصلحت اين نظام است؟

او می نویسد: بسياري از تصميمات را نمي‌فهمم، بسياري از رفتارها را سوراخ كردن كشتي انقلاب مي‌دانم، بسياري از الطاف كريمانه به منافقان را ساختن جدار بر مردمي بي‌معرفت مي‌دانم كه از لقمه‌‌اي بر گرسنگان راه كوتاهي كردند. بسياري از شخصيت‌كشي‌ها را قتل بي‌گناهان مي‌دانم. اعتراف مي‌كنم كه اشكال از من و بي‌عمقي من است به همين جهت اين حق را به خضر نبي مي‌دهم كه مرا از خود براند و به همين جهت من به آنها حق مي‌دهم تا به من بگويند: «اَلَم اقُل لكَ انّك لن تستطيعَ معي صبراً» و باز بر سرم فرياد زنند‌ «هذا فراقٌ بيني و بينك».

من يك ظاهرگرا هستم فقط اين را مي‌دانم كه طبق قانون اساسي در مجلس سوگند خورده‌ام و هم‌صدا با ديگر نمايندگان تكرار كرده‌ام كه «من در برابر قرآن مجيد به خداي قادر متعال ياد مي‌كنم و با تكيه بر شرف انساني خويش تعهد مي‌نمايم كه پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي ملت ايران و مباني جمهوري اسلامي باشم.» ولي مي‌بينيم تجربه اين مدت به من نشان داده است كه قادر به وفاداري به اين سوگند نيستم.

مطمئن هستم كه با مرگ سياسي يا جسماني حقيري مانند من نه بر دامن كبريايي ولايت گردي خواهد نشست نه از روند انقلاب خواهد كاست .

حسینیان در پایان نامه خود تاکید کرده است:آنچه كه بايد بدانند اين است كه من لحظه‌اي از گذشته خود پشيمان نيستم و از آنچه با من شده است راضي به رضاي اويم چون همه آنها «بعين‌الله» بوده است.

» ادامه مطلب

کمربند کودتا سپاه تکمیل شد: سردار ذوالقدر مشاور رییس قوه قضاییه شد

ورود رسمی سپاه به قوه قضائیه؛
سردار ذوالقدر مشاور آملی لاریجانی شد


. ادامه راه سبز«ارس»: رئیس قوه قضائیه، محمدباقر ذوالقدر را به سمت مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در حکمی محمدباقر ذوالقدر را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

در حکم رئیس قوه قضائیه خطاب به محمدباقر ذوالقدر آمده است: نظر به سوابق درخشان و تجربیات ارزنده جنابعالی، به موجب این ابلاغ به سمت مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب می‌شوید.امید است سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در انجام امور محوله موفق و مؤید باشید.

صادق لاریجانی در حالی از سوابق درخشان ذوالقدر یاد می کند که این فرمانده ارشد سپاه پاسداران از "پروژه پيچيده و چند لايه" برای روی كار آمدن محمود احمدی نژاد در انتخابات 84 و در زمان مسئوليت قائم مقامی سپاه پاسداران سخن گفته بود.

ذوالقدر در کابینه دولت اول محمود احمدی نژاد به سمت معاونت وزارت کشور و معاون امنیتی انتظامی این وزراتخانه توسط مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور و با کسب مجوز ازرهبری، منصوب شد و در سال ۱۳۸۶ برکنار شد.

» ادامه مطلب

۱۳۸۸/۱۰/۱۶

نامه سرگشاده خانواده محمد نوریزاد خطاب به حاکمیت


نامه سرگشاده خانواده محمد نوریزاد خطاب به حاکمیت:
با توجیه فرضی این همه ظلم، جهل ناگزیرمان را ریشه دارتر و جبران ناپذیرتر خواهیم کرد

. ادامه راه سبز«ارس»: خانواده محمد نوری زاد، روزنامه نگار دربند با انتشار نامه ای سرگشاده، خطاب به حاکمیت نوشتند:  در قبال نگاه متحیر و مبهوت شهدای تاریخی مان چگونه سرمان را بلند خواهیم کرد؟ و برای آینده ی معصومی که ناراستی ها و کج رفتاری های امروز و دیروز ما را به ارث خواهد برد، چه پاسخی خواهیم داشت؟

متن کامل این نامه بدین شرح است:

اوَلم یسیروا فی الارض فینظروا کیفَ کانَ عاقبه الذینَ من قبلهم و کانوا اشدّ منهم قوّهً و ما کان اللهُ لِیُعجِزَه من شئٍ فی السمواتِ و لا فی الارضِ انّه کانَ علیماً قدیراً»- سوره فاطر/ 44

ما روزهاست که منتظر معجزه نشسته ایم. تنها دست روی دست گذاشته ایم و گوش سپرده ایم به ناله های ازلی این زمین. به سرنوشت غریبی که از پدرانمان به ارث برده ایم و برای فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت، بی آنکه در این میان، ردی از آن رسالت دینی و مدنی که روزی بر شانه هایمان سنگینی می کرد، بر پیکر سی ساله ی این انقلاب، نمایان باشد.

ما پدران و مادران این افلیج ناهمگونیم. ما –اگرچه به زعم خود- هر روز دست برده ایم به نوازش این فرزند، در عالم واقع ، آیا این جای انگشت های ما نیست که در گودی چشم هایش فرو رفته است؟ این جای لگدها و سیلی های ما نیست که جای جای این جسم متلاشی را کبود کرده است؟ این شمایل آبله گون چه می ماند به آن جوان برومند آرمانی که زمانی قرار بود اسوه ی بی بدیل زمان باشد؟ آیا بعد از سی سال وقت آن نرسیده که در آینه قامت ناموزون فرزندمان را برانداز کنیم؟ چرا هنوز جرات این را نیافته ایم که تاثیر دروغ و جهل و بدکارگی مان را در عفونت های سی ساله ی این پیکر انکار نکنیم؟

اگر تا دیروز این فرزند در خفا دست به گریبان ما می برد، امروز بی محابا و آشکارا سر به انتقام بلند کرده است. به راستی ما در پیشگاه خدا و وجدان های همیشه بیدار و زنده چه چیزی برای عرضه خواهیم داشت؟ در قبال نگاه متحیر و مبهوت شهدای تاریخی مان چگونه سرمان را بلند خواهیم کرد؟ و برای آینده ی معصومی که ناراستی ها و کج رفتاری های امروز و دیروز ما را به ارث خواهد برد، چه پاسخی خواهیم داشت؟

ای کاش می دانستیم با بسته نگاه داشتن چشمانمان رو به حقیقت معترض، خسته و داغدار این مردم، به لحظه ی مرگ و فراموشی ابدی این سرزمین نزدیکتر می شویم. ای کاش می دانستیم با توسل به استدلال و توجیه فرضی این همه ظلم، جهل ناگزیرمان را ریشه دارتر و جبران ناپذیرتر خواهیم کرد. و امروز زمانی است که اگر در آینده ای نزدیک، نقطه ی بازگشتی برای این منحنی رو به زوال متصور نشویم، همین سهم ناچیز ما از تاریخ، به زمانی نامشخص، مکانی نامعلوم و مردمانی ناشناس بدل خواهد شد.

خانواده ی محمد نوری زاد- دی ماه
» ادامه مطلب

گزارشات ویدئویی از ورزشگاه سنگاپور: شعار مرگ بر دیکتاتور در ورزشگاه طنین انداز شد

گزارشات اوليه از ورزشگاه سنگاپور:
شعار مرگ بر دیکتاتور در ورزشگاه طنین انداز شد

. ادامه راه سبز«ارس»: جرس» ایرانیان حاضر در ورزشگاه سنگاپور که جملگی هوادار جنبش سبز ایرانیان هستند، از دقایقی پیش شعارهایی را علیه دولت کودتا سر دادند.



به گزارش خبرنگار جرس، پلیس از تماشاگران ایرانی که همه نشانه های سبز با خود داشتند خواست تا این نشان ها را "بنا به دستور مقامات مافوق " کنار بگذارند که تماشاگران نیز در برابر این درخواست پلیس فریاد "مرگ بر دیکتاتور" را به زبان انگلیسی سر دادند و پلیس نیز ناچار شد تا از درخواست خود عقب نشینی کند.

گفتنی است هم اینک هواداران جنبش سبز شعارهایی چون "صفایی آزاد باید گردد" در حمایت از صفایی فراهانی می دهند. آنها همچنین شعارهای دیگری همچون "نصرمن الله و فتح القریب مرگ بر این دولت مردم فریب را سر می دهند."

پرچم سبز ایرانیان در سنگاپور هم به اهتزاز درآمد

تماشاگران ایرانی دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با سنگاپور همگی از نشان های سبز استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار جرس، تماشاگران ایرانی حاضر در استادیوم سنگاپور با بستن مچ بندهای سبز و یا در دست گرفتن پرچم های سبز حمایت خود را از جنبش سبز ایرانیان به نمایش گذاشتند.

در دست برخی از این تماشاگران تصاویری از صفایی فراهانی و دادکان به چشم می خورد. همچنین هنگامی که یکی از کارمندان صداوسیما در حال فیلمبرداری چهره به چهره از تماشاگران حامی جنبش سبز بود، تماشاگران با سردادن "مزدور برو گم شو" مانع ادامه کار او شدند و پلیس حاضر در استادیوم او را به بیرن ورزشگاه هدایت کرد.

ضمنا همانطور كه بينندگان از سيماي ميلي دولت كوتا مشاهده كردند، از دقيقه 30 كه شعار يا حسين ميرحسين تمامي ورزشگاه را فرا گرفته بود، لذا مسئولين سيماي كودتا مجبور شدند صداي مستقيم ورزشگاه را قطع كنند.

ویدئو: شعارهای ضد دولتی در مسابقهٔ فوتبال ایران و سنگاپور
حمایت پلیس سنگاپور در دور کردن فیلمبردار صدا سیما













» ادامه مطلب

سعيدمرتضوي متهم اصلي جنایات بازداشتگاه كهريزك شناخته شد

سعيدمرتضوي متهم اصلي  جنایات بازداشتگاه كهريزك شناخته شد

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از جرس: سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران از سوی نمایندگان مجلس به عنوان متهم اصلی پرونده جنایات بازداشتگاه کهریزک شناخته شد.

سایت اصولگرای الف وابسته به احمد توکلی نوشت: سرانجام پس از چند ماه بررسي دقيق، هيات ويژه مجلس براي بررسي ماجراي بازداشتگاه كهريزك عصر يكشنبه گزارش خود را نهايي و به اتفاق آرا تصويب كرد. براي تنظيم اين گزارش كه امروز چهارشنبه تقديم رييس مجلس شد، بازديدهاي مختلف از بازداشتگاه‌‌هاي نيروي انتظامي صورت گرفت، بازداشت شدگان، عوامل انتظامي، مقامات قضايي گفتگو و مصاحبه انجام شده است.

گزارش هيات تحقيق و تفحص مجلس، تقصير اصلي را متوجه سعيد مرتضوي؛ دادستان سابق تهران كه به دستور رييس وقت قوه قضاييه اختيار بازداشتگاه كهريزك را بر عهده داشته است، مي‌داند.

قابل ذكر است كه دستور اعزام بازداشت شدگان 18 تيرماه 88 به كهريزك را مرتضوي شخصا صادر كرده بود. در اثر رفتارهاي خشونت بارماموران با بازداشت شدگان، محيط غيربهداشتي و ضرب و شتم بازداشتي‌ها به دست ماموران و زندانيان شرور تحت امرشان؛ سه جوان به اسامي مرحوم محسن روح‌الاميني، مرحوم امير جوادي‌فر و مرحوم محمد كامراني جان باختند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح در بيست و هفتم آذرماه در اطلاعیه ای کشته شدن سه نفر از دستگیر شدگان در بازداشتگاه کهریزک را قتل عمد به دلیل ضرب و جرح دانسته و از مجرم شناخته شدن 12 نفر از متهمان در پرونده کهریزک خبر داده بود.

سعيد مرتضوي به درخواست دولت از قوه قضائيه به قوه مجريه منتقل و از امروز مسئول ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز شده است.

انتظار مي‌رود گزارش هيات ويژه مجلس در هفته آينده در مجلس قرائت شود. اسامي اعضاي اين هيات عبارتند از: آقازاده (نماينده رشت)، اسداللهي ( تربت جام)، الهيان (تهران)، بروجردي ( بروجرد)، تجري (قصرشيرين)، جلالي (شاهرود)، رضايي (مسجدسليمان)، سروري (تهران)، سنايي (نهاوند)، عليخاني (قزوين)، كرمي(كرمان) و كرمي راد (كرمانشاه)
» ادامه مطلب

آیت‌الله جوادی آملی : معیارتقلید ازمرجع، تشخیص مقلدان است

آیت‌الله جوادی آملی:
معیارتقلید ازمرجع، تشخیص مقلدان است

. ادامه راه سبز«ارس»: : پیرو اعلام سلب صلاحیت مرجعیت آیت الله صانعی توسط جامعه مدرسین وانتشار خبری در سایت فردا به نقل از دفتر آیت الله جوادی آملی مبنی بر عدم صحت تقلید از آیت الله صانعی برای کسانیکه جامعه مدرسین را حجت می دانند دفتر آیت الله جوادی آملی با انتشار اطلاعیه رسمی ضمن تکذیب این اظهارات صراحتا اعلام کرد: معیار صحت تقلید از مرجع تشخیص مقلدان اوست.

متن کامل اطلاعیه بدین شرح است:

” دیدگاه‌های آیت الله جوادی آملی تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء ارائه می‌شود و استناد به دیگران اعتبار ندارد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است: «همانطوری که قبلاً به اطلاع عموم مردم متدین رسیده است، نظرات حضرت آیت الله جوادی آملی تنها از طریق سایت http://www.esra.ir (پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی اسراء) ارائه می گردد و استناد به دیگران اعتبار ندارد.

ضمناَ معیار صحت تقلید از مرجع تشخیص مقلدان اوست.”

» ادامه مطلب

مهدی کروبی: فکرش را هم نمی کردیم کار جمهوری اسلامی به اینجا برسد

مهدی کروبی در دیار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی: 
فکرش را هم نمی کردیم کار جمهوری اسلامی به اینجا برسد


. ادامه راه سبز«ارس»: مهدی کروبی ، جو فعلی حاکم بر کشور را سخت ترین شرایط برای نیروهای انفلابی در طول 30 ساله اخیر دانسته و گفت: .گروهی معتقدند راهی به سوی برون رفت از طریق نرمش باید یافت . اما ما میبینیم گروهی از عمر سعد گرفته تا الی آخر را به مردم و فعالان با سابقه و شناسنامه دار سیاسی نسبت داده اند که اتفاقا اینان گردانندگان اصلی مسئله خشونت و سركوب و برخورد هستند . فلذا باید قدری در بیانات گروه اول تامل نمود .

رئیس سابق مجلس که در دیار با جمعی از فعالان سیاسی و مدنی سخن می گفت افزود: در حال حاضر به شخصه سخت ترین شرایط را تحمل می نمایم . نه از لحاظ محدودیت و توهین و ... بلکه بخاطر مردم، بخاطر شما، بخاطرفعالان سیاسی، بخاطر اینکه جمهوری اسلامی به اینجا رسیده است.

کروبی با تاکید براینکه اصلا فکرش را هم نمی کردیم کار جمهوری اسلامی به اینجا برسد که با نیروهای خود چنین کند. خاطرنشان کرد: همین خواهرزاده مهندس موسوی ، روزگاری به خانه ایشان می رفتیم و 3 برادر بودند. یکی به شهادت رسید و مادر ایشان بقیه فرزندان را به جبهه رفتن ترغیب می نمودند و حالا ما باید یک روزی به منزل ایشان برویم و بگوییم آن یکی پسر شما در روز عاشورا توسط ... کشته شده است، ببینید به ما چه می گذرد.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان راه رایزنی های ما بسته اند . نه صدا و سیما ، نه روزنامه و هیچ. فقط اینکه اعلام موضع کنیم که مطمئنا می کنیم.

وی افزود: روزگاری ما به آقای خلخالی در مجلس می گفتیم چرا این همه دعوا در مجلس باید باشد و ایشان اذعان می داشتند « نان ما در دعواست » حالا هم دولت که خدمت رسانی اش معلوم است، چیزی ندارد. پس باید چنین کارهایی بکند. از خدا می خواهیم عقلا کمی بیشتر وارد معرکه بشوند .

کروبی تصریح کرد: ما به یاد شما هستیم، التهاب هم داریم، اضطراب هم داریم، پیگیری هم داریم از وضعیت پرونده های هم با خبریم .... برای همه چیز هم آماده هستم ، هیچ خوفی از هیچ واقعه ای هم ندارم ... من وقتی می شنوم این همه جوان از تحصیل و آزادی محروم شده اند من بیشتر از شما نگران خودتان می شوم ... دوست دارم به این نکته تکیه کنم که به ما خلیل سخت می گذرد که حالا می بینیم حاصل عمر و جوانی و جان فشانی ما به این روز افتاده است ....روزگاری ما می رفتیم و می گفتیم فلانی اساسا با مجاهدین رابطه ای ندارد و نه در این حین به فرد فرصت میدادیم ولی حالا با دست خودشان به زور دلسوزان را به مجاهدین وصل می کنند و یک سازمان مرده منافق صفت را زنده می کنند، آن هم به دست خودشان.

کروبی ضمن تاکید بر وجود اقلیت پنهان در نیروهای سرکوب گر که به تشنج و جنایت و توهین دامن می زنند نسبت به حضور این نیروها ابراز نگرانی نمود.

وی در پاسخ به انتقاد نماینده شورای دفاع از حق تحصیل مبنی بر عدم موضع گیری صریح علیه سپاه از عدم همبستگی نیروهای اصیل سپاه با جریان سرکوب و جنایت خبر داد و با اشاره به رنج نیروهای دلسوز سپاه از وضعیت حاکم ، سکوت آنان را دلیل نارضایتی ایشان دانستند .

براساس گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در این دیدار نمایندگان خانواده های زندانیان سیاسی ، کمیته گزارشگران حقوق بشر ، شورای دفاع از حق تحصیل ، اعضاء دفتر تحکیم وحدت و فعالین دانشجویی دانشگاه های آزاد و سراسری حضور داشتند.
» ادامه مطلب
آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator