۱۳۸۸/۱۰/۲۴

پيکر مسعود علی محمدی، به خاک سپرده شد + عکس

«پيکر مسعود علی محمدی، به خاک سپرده شد»
بیانیه خبرگزاری فارس به نقل از خانواده استاد علیمحمدی دروغ است

. ادامه راه سبز«ارس»: پيکر شهيد مسعود علی محمدی، استاد دانشگاه تهران، صبح پنجشنبه در امام زاده علی اکبر چيذر به خاک سپرده شد. اين استاد دانشگاه حامی ميرحسين موسوی روز سه شنبه در بر اثر انفجار بمبی که از راه دور کنترل می شد در برابر خانه خود به شهادت رسيد.

به گزارش خبرنگار هم ميهن، مراسم تشييع پيکر اين استاد صبح امروز از برابر خانه او در خيابان دکتر شريعتی تهران آغاز شد.

اين در حالی بود که تمامی خيابان های منتهی به امام زاده علی اکبر از ساعت ها پيش، شاهد حضور گسترده نيروهای انتظامی بود. همزمان با مراسم خاکسپاری تعداد زيادی نيروی ضد شورش در ميدان ندا (نزديک امام زاده) مستقر بودند.


همچنين تعداد زيادی خودرو «ون» نيروی انتظامی به همراه پليس در پارک قيطره مستقر شده بودند.

همزمان با خاکسپاری پيکر شهيد علی محمدی، لباس شخصی ها و افراد بی سيم به دست در خيابان ها و کوچه های اطراف امام زاده علی اکبر حضور پررنگی داشتند به گونه ای که تعدادی از آن ها در پشت بام های ساختمان های مشرف به امام زاده مستقر شده بودند.


پيش از مراسم خاکسپاری گروهی که تعداد آن ها کمتر از هزار نفر تخمين زده می شود ودر بين آن ها افراد بی سيم به دست نيز ديده می شد شعار «مرگ بر آمريکا» و«مرگ بر اسراييل» سر دادند. اين عده پيش از پايان دفن شهيد علی محمدی، امام زاده علی اکبر را ترک کردند.



گفتنی است شهيد مسعود علی محمدی نخستين فارغ الاتحصيل داخل کشور فيزيک درمقطع دکتار به شمار می رفت.

تخصص او «فيزيک ذرات بنيادی» بود. سازمان انرژی هسته ای رسما هرگونه ارتباط با اين استاد شهيد را تکذيب کرده است.


با وجود پايان مراسم خاکسپاری، نيروی انتظامی همچنان در اطراف امام زاده علی اکبر حضور گسترده ای دارد.

دستگيری تعدادی از عکاسان خبری در مراسم تشييع استاد علی محمدی!
حضور گسترده نيروهای لباس شخصی در مراسم امروز

جرس» در جريان تشييع پيکر"مسعود علی محمدی" استاد ترور شده دانشگاه تهران که ساعتی پيش برگزار شد، دست کم سه تن از عکاسان خبری دستگير شده اند.

به گزارش خبرنگار جرس، در اين مراسم که با حضور بسيار گسترده نيروهای لباس شخصی، امنيتی و بسيجی برگزار شد دست کم سه تن از عکاسان خبری که برای آژانس های خبری خارجی کار می کردند بازداشت شده اند.

اين عکاسان همگی از عکاسان خانم بوده اند و توسط پليس زنان بازداشت شدند.

هنوز مشخص نيست که علت اين بازداشت ها چه بوده است و چرا تنها عکاسان زن بازداشت شده اند

گزارش فارس از مراسم تشييع پيکر مسعود علی محمدی:
جمعی از افراد با نمادهای سبز شعارهای انحرافی می دادند

علی‌رغم آنکه اين افراد در پاسخ به اعتراض مردم اعلام می‌کنند که از دانشجويان دکتر عليمحمدی هستند اما سن و چهره آنها و حرکاتشان نشانی از دانشجو بودن يا ناراحتی ندارد.


مراسم تشييع شهيد دکتر مسعود عليمحمدی استاد برجسته دانشگاه تهران از ساعت ۸:۳۰ امروز پنج شنبه از مقابل منزل آن مرحوم آغاز شده و پيکر وی در امازاده چيذر به خاک سپرده می‌شود.

علی‌رغم تاکيد و اعلام چندين باره خانواده شهيد دکتر عليمحمدی از تشييع کنندگان مبنی بر اينکه فقط شعارهايی سردهند که از بلندگوها پخش می‌شود، جمعی از افراد با نمادهای سبز با فاصله حدود ۱۰۰ متری از مراسم اصلی تشييع در حرکتند و با سردادن شعارهای انحرافی، سعی در جلب توجه جمعيت به سمت خود دارند.

علی‌رغم آنکه اين افراد در پاسخ به اعتراض مردم اعلام می‌کنند که از دانشجويان دکتر عليمحمدی هستند اما سن و چهره آنها و حرکاتشان نشانی از دانشجو بودن يا ناراحتی ندارد.


در ميان تشييع کنندگان پيکر استاد عليمحمدی می توان به دکتر واعظ زاده معاون سابق علمی و فناوری رئيس جمهور و برخی از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تهران اشاره کرد. جمعيت با سر دادن شعارهايی چون مرگ بر امريکا، مرگ بر اسرائيل و ما همه سرباز تواييم خامنه‌ای گوش به فرمان تواييم خامنه‌ای، اين اقدام تروريستی ضد انقلاب را محکوم می‌کنند.

روایتی از مراسم تشییع پیکر استاد ترور شده داشگاه تهران

بیانیه خبرگزاری فارس به نقل از خانواده استاد علیمحمدی دروغ است

. ادامه راه سبز«ارس»: حضور گسترده نیروهای لباس شخصی و نظامی در مراسم تشییع جنازه استاد ترور شده دانشگاه تهران از یکسو و بازداشت عکاسان حاضر در مراسم و همچنین برخی سخنان نزدیکان استاد مسعود علی محمدی احتمال دخالت نیروهای امنیتی کشور در ترور این استاد دانشگاه را تقویت می کند.

همچنین یکی از شاهدان مراسم تشییع جنازه این فیزیکدان ترور شده کشورمان نیز می تواند شواهدی در این زمینه باشد.

این شهروند در مورد مشاهدات امروز خود به جرس گفته:

1. ما زمانی رسیدیم که پیکر استاد را برده بودند. خیابان مهر 3 را بسته بودند و خیابان های اطراف پر از نیروهای امنیتی بود. سر خیابان سهیل رسما پلیسهای موتور سوار مستقر شده بودند.

2. لحظه ای به خانه استاد رفتیم. همسر و بقیه خانواده داشتند منزل را به مقصد محل دفن استاد ترک می کردند. بسیار آشفته بودند و درست قبل از رسیدن ما یکی از بستگان نزدیک آقای دکتر عنان از کف داده بود و مرتبا تکرار می کرد که :" برادرم را کشتند. ....کیس کامپیوترش رو از خونه بردند...." . همسرش نیز آنقدر نالان بود که دیوانه شدیم.

3. جو فوق العاده امنیتی بود. حتی نمی گذاشتند لحظه ای هم جلوی منزل توقف کنیم. از بلندگوی پلیس مرتبا مردم را دعوت به ترک محل و رفتن به امامزاده می کردند.

4. از یکی از بستگان آقای دکتر پرسیدم:" شما از نزدیکان ایشون هستید؟" با نگاهی معنی دار گفت:" بله!". پرسیدم این بیانیه ای رو که دیشب خبرگزاری فارس به نقل از خانواده ایشون منتشر کرده درسته؟" جواب داد:" مطلقا. خانواده ایشان تا الان نه یک کلمه حرف زده، نه یک کلمه مطلب نوشته. ما تا به حال هیچ چیز نگفته ایم!"

5. اگر ذره ای شک در سبز بودن استاد و شهادت ایشان توسط عوامل رژیم داشتم، از برخورد نیروهای امنیتی و نگاه های معنی دار و ناله های سوزناک خانواده اش و پچ پچ همسایه ها که به ما می گفتند:" به قول امام مارا بکشید، ما بیدارتر می شویم!" تردیدم برطرف شد که کار کار خود آقایان است.

2 نظرات:

Anonymous گفت...

استاد عزیز شهید راه خط مشی و سیاست های امام راحل شدند
آری سیاست ما عین دیانت ماست
تا زنده ایم مقابل اسراییل می استیم و تاوان ا ین شهامت شهدایی چون علی محمدی عزیز است .
کسی که در تشییع پیکرش آمده بودند فداییان عزت و شرف و غیرت ایران
البته یادمان نرود که وطن فروشان سبز نیز مانند سایر مراسم شیوه آقای دوربینی را برگزیدند ولی ملت ما بیدار است قدر شهدا را میداند
چو ایران نباشد تن من مباد

دانشجوي استاد سبز گفت...

بیانیه مشترک انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشکده فیزیک دانشگاه تهران پیرامون مراسم تشییع پیکر مطهر استاد عالیقدر شهید دکتر مسعود علیمحمدی



بسم الله الرحمن الرحیم

«انّا لله و انّا الیه راجعون»

در پی ترور جاهلانه و بی­رحمانه شهید دکتر مسعود علیمحمدی، مراسم تشییع و تدفین این دانشمند برجسته­ فیزیک ایران در کمال ناباوری به گونه ای برگزار شد که مراتب تأسف جامعه دانشگاهی را بر انگیخت. اساتید، دانشجویان و دوست­داران ایشان تنها ندای صلوات و «لااله ­الا الله» سر می­دادند و با غم و اندوه فراوان در پی پاسداشتِ مقام استاد شهید خود بودند، اما متأسفانه عده­ ای که به­ دنبال سوءاستفاده از نام این شهید والامقام در راستای پیشبرد اهداف خاص خود بودند، سعی کردند با ایجاد تنش فضا را متشنج کنند. که با سکوت دانشجویان و متانت اساتید به اهداف خود نرسیدند.

بر خود لازم می دانیم نکاتی را متذکر شویم:

1- جای بسی تاسف است که تشییع پیکر آن شهید در فضای رعب و وحشت و حضور نیروهای انتظامی و لباس­ شخصی و در فضایی امنیتی برگزار شد.

2- حمله و ضرب و شتم عده ای معلوم الحال (لباس شخصی) به دانشجویان و حتی اساتید محترم که به صورت آرام در حال تشیع بودند به شدت محکوم است. به رغم رعایت سکوت و خویشتنداری دانشجویان و اساتید، متأسفانه شاهد بازداشت 4 تن از دوستانمان بودیم که البته با پیگیری های مسئولانه­ حجة­الاسلام ابوترابی نایب­ رئیس مجلس، آقای دکتر رهبر ریاست دانشگاه تهران و آقای دکتر مشفق ریاست دانشکده فیزیک، آزاد گردیدند که کمال تشکر را از این عزیزان می نماییم.

3- از دید ما توهین به اساتید و دانشجویان عزادار، توسط هر شخص و گروهی و در هر سطحی که باشد، فعلی بسیار زشت و قبیح است. مع الاسف در این روز ما شاهد فحاشی به اساتید و دانشجویان و منافق خوانده شدن این عزیزان بودیم.

4- نابخردی گروهی باعث تحت­ الشعاع قرار دادنِ مراسم شد، به­ طوری­که اساتید و دانشجویان از تشییع پیکر مطهر آن شهید بر دستانشان و اقامه­ نماز و خاک­سپاری پیکر عزیزش محروم شدند.

با رخ دادن این وقایع تلخ، مظلومیت آن شهید، در روز تدفین بیش از همیشه نمایان شد. انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی در کنار دانشجویان دانشکده و دل­سوزان جامعه­ دانشگاهی، اسلام و نظام، این اتفاقات ناگوار را محکوم می­کنند.

انجمن اسلامی دانشجویان - بسیج دانشجویی
دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator