۱۳۸۸/۱۰/۲۷

چگونه بزرگداشت پدر فاطمه رجبی میتینگ «ضدنظام» شد؟!!

چگونه بزرگداشت پدر فاطمه رجبی میتینگ «ضدنظام» شد؟!!

. ادامه راه سبز«ارس»: در حالی که خانم فاطمه رجبی مدعی شده مراسم بزرگداشت پدرش در فرهنگسرای ابن‌سینا به میتینگ سیاسی ضدنظام تبدیل و در آن کودتای سبز تبلیغ شده، بررسی‌های خبرنگار «آینده» مفهوم دقیقتر میتینگ ضدنظام از دیدگاه این بانوی شهیر عرصه فرهنگ و ادب را روشن کرده است.


طبق متن مصاحبه خبرگزاری فارس با خانم رجبی، در مراسم یادبود استاد دوانی در فرهنگسرای ابن‌سینا، ‌در این مراسم علاوه بر حمایت از سران فتنه و کودتای مخملی توسط سخنران مراسم، شعارهایی توسط برخی حاضرین علیه مسئولان نظام سرداده شد و سخنران اصلی برنامه، بدون هیچ‌گونه ارتباط و شناختی از پدر محروم ایشان و یا حتی قرابت فکری با علامه دوانی، مراسم یادبود را تبدیل به میتینگ سیاسی کرده و به تبلیغ کودتای سبز که توسط ملت ایران خنثی شد، پرداخته است.

در حالی که وی به حضور معدود بستگان پدرش در این مراسم اشاره کرده، هر سه پسر ایشان شامل آقایان محمد، محمدعلی و محمدحسن رجبی که هر سه از چهره‌های شاخص فرهنگی و فعال در حوزه تهران، نگارگری و تاریخ،‌هستند در مراسم حضور داشته و دعوت از سخنرانان نیز توسط آنان انجام شده است.

همچنین برخلاف ادعای خانم رجبی که مدعی ترک مراسم توسط آیت‌الله نورانی شده ، آیت‌الله نورانی تا پایان مراسم و حتی صرف شام نیز حضور داشته و ترک مجلس از سوی وی صحت ندارد.

از سوی دیگر، بررسی تصاویر و فیلم این برنامه، اثری از شعار علیه مسئولان نظام یا سخنی علیه نظام دیده نمی‌شود و تنها جمله سیاسی که حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی، بیان کرده، انتقاد از عملکرد خانم رجبی بدون آوردن نام او بوده که به اعتقاد وی باعث درگذشت مرحوم دوانی بوده است.

با این وصف به نظر می‌رسد خانم رجبی بیان یک جمله علیه خود را به معنای تبدیل مراسم بزرگداشت پدرش به میتینگ ضدنظام می‌داند.

گفتنی است در ماه‌های پایانی حیات استاد علی دوانی که فاطمه رجبی نیز به انتشار برخی نوشته‌های ویژه خود در خصوص شخصیت‌های نظام روی‌آورده بود، آن مرحوم از دخترش خواست به این شیوه خود پایان دهد، اما..

لازم به ذکر است بزرگداشت استاد دوانی، بیست و چهارمین مورد از سلسله برنامه های فرهنگسرای ابن سیناست که با هدف تکریم و نکوداشت مفاخر شهر تهران برگزار شده است. تا کنون بزرگانی از جمله دکتر علی شریعتمداری، دکتر کاردان، سردار اسماعیل کوثری، غلامعلی افروز ، دکتر عباس شیبانی، حجت الاسلام قرائتی، دکتر اعوانی، دکتر دینانی، دکتر گرجی، علامه طباطبایی و... مورد تقدیر قرار گرفته اند و هیچ گونه جهت گیری، مباحثه، شعار و یا سخنرانی سیاسی در مراسم بزرگداشت آیت الله دوانی نبوده است.

درمراسم یاد استاد دوانی حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی، محقق ، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی،‌محقق و نویسنده ، استاد حسن انوشه، محقق و مولف و مترجم ، پیرامون سه موضوع "نیم قرن دوستی و همکاری با استاد دوانی"، "استاد دوانی در آئینه خاطره ها"، "نگاهی دیگر به کتاب مفاخر اسلام،‌" سخن گفتند و شعرخوانی خانم کاظمی،‌ سخنرانی حجت الاسلام رضا مختاری،‌ نویسنده و محقق و استاد محمدرضا کائینی پیرامون "ناگفته هایی از حیات اخلاقی و اجتماعی،‌ و از دیگر بخشهای مراسم یاد استاد بود و سخنرانان این مراسم توسط فرزندان آیت الله دوانی انتخاب شده و نسبت به یکدیگر اصل و فرع نداشته اند.

همچنین به دلیل تقارن برنامه با ماه محرم الحرام هیچگونه شعاری بجز قرائت فاتحه و صلوات توسط حضار عنوان نشده. حتی حاضران بدون درخواست مجریان برنامه از کف زدن به منظور تشویق حضار خودداری کرده وتنها به قرائت صلوات بسنده کردند و فیلم کامل برنامه به منظور پخش در صدا وسیمای جمهوری اسلامی (گروه معارف) ضبط گردیده و موجود است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator