۱۳۸۸/۱۱/۰۳

رئیس دانشگاه تربیت مدرس: ترجیح می‌دهیم آقای موسوی فعلا به دانشگاه برنگردد

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس:
ترجیح می‌دهیم آقای موسوی فعلا به دانشگاه برنگردد


. ادامه راه سبز«ارس»: رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فعالیت اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه در مناصب دولتی متعدد تاکید کرد: تمام اعضای هیئت علمی دانشگاهها که در سایر ارگانها مامور هستند بر اساس مجوزهای قانونی فعالیت دارند و روند آموزش آنها مختل نشده است.

فرهاد دانشجو در گفتگو با مهر در خصوص اخباری مبنی بر کاهش فعالیت اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه که در حوزه های دیگر خارج از دانشگاه نیز فعالیت می کنند با رد این موضوع و سیاسی دانستن آن گفت: هر کدام از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که با بیرون از دانشگاه همکاری می کند یا از دانشگاه مجوز می گیرند و یا ماموریت اخذ می کنند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه شایعات موجود در مورد عدم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس را کذب دانست و گفت : اخباری که در زمینه غیبت یا عدم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان می شود بیشتر سیاسی است تا واقعیت های موجود در دانشگاه. بنابراین شک نکنید که این موضوعات صحت ندارد.

فرهاد دانشجو در خصوص وضعیت برخی اساتید دانشگاه تربیت مدرس از جمله علیرضا بهشتی، میرحسین موسوی و عادل آذر به مهر گفت: دکتر عادل آذر به دلیل اینکه پیش از این نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و تازه به دانشگاه بازگشته است نیازمند فرصتی برای تنظیم حضور در داخل دانشگاه است. میزان حضور وی در دانشگاه تا آنجا که من اطلاع دارم مطلوب بوده و اعتراضی از سوی دانشجویان و سایر اساتید در مورد دکتر عادل آذر وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ممکن است دکتر عادل آذر برای تمرکز کارهای بیرون از دانشگاه در داخل دانشگاه نیازمند فرصت باشد اما هر جا که رفته مجوز لازم را از دانشگاه دریافت کرده و بدون اجازه دانشگاه فعالیت بیرون دانشگاه نداشته است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در خصوص وضعیت تدریس علیرضا بهشتی که بیش از دو هفته است در بازداشت بسر می برد به مهر گفت: به دلیل اینکه علیرضا بهشتی در بازداشت بسر می برد و طبیعتاً در دانشگاه حضور ندارد با هماهنگی هایی که ریاست دانشکده انجام داده است مشاوران فعلاً کارهای پایان نامه هایی که علیرضا بهشتی راهنمایی آنها را بر عهده داشته است به عهده گرفته اند.

دانشجو اظهار داشت: البته راهنمای پایان نامه به این صورت نیست که اگر استاد تا دو هفته هم نباشد اتفاق خاصی رخ دهد. انتظار می رود که علیرضا بهشتی در آینده آزاد و به دانشگاه بازگردد.

وی درباره کلاسهای درس علیرضا بهشتی در دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: درس های علیرضا بهشتی با هماهنگی صورت گرفته از سوی ریاست دانشکده میان سایر اساتید دانشکده توزیع شده است تا مشکل خاصی در روند آموزش ایجاد نشود. این امر به این خاطر انجام شده که دانشجو دچار مشکل علمی نشود.

آخرین وضعیت میرحسین موسوی در دانشگاه تربیت مدرس

وی در خصوص وضعیت تدریس میرحسین موسوی در دانشگاه تربیت مدرس نیز به مهر گفت: موسوی مامور دانشگاه تربیت مدرس در ارگان دیگری بوده و هنوز نامه اتمام ماموریت وی به دانشگاه نیامده است. میرحسین موسوی پس از اتمام ماموریت استاد تمام وقت دانشگاه تربیت مدرس است و موظف به تدریس خواهد بود.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: البته ما هنوز نامه ای از محل ماموریت میرحسین موسوی که نشان دهد ماموریتش به پایان رسیده است دریافت نکرده ایم. البته این چهار سال که وی در ارگان دیگری مامور بوده است یک ریال حقوق از دانشگاه تربیت مدرس دریافت نکرده است. میرحسین موسوی از محل ماموریت خود حقوق می گیرد و دانشگاه حقوقی را به وی پرداخت نمی کند.

وی گفت: میرحسین موسوی پس از اتمام ماموریت وقتی به دانشگاه بازگردد باید در دانشگاه حضور داشته باشد و ۴۰ ساعت در هفته تدریس کند.

دانشجو یادآور شد: فعلاً با توجه به شرایط جامعه و شرایطی که وجود دارد ما اصرار نداریم که وی ماموریتش را تمام کند و به دانشگاه بیاید. ترجیح می دهیم یکی دو ماه دیگر هم در ماموریت باقی باشد تا انشاء الله مسائل حل و فصل شود.

وی درباره تدریس درس “ریشه های انقلاب اسلامی” از سوی موسوی و اخباری که در مورد اعتراض به این موضوع در برخی سایت های خبری عنوان شده است، گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم این درس در چند سال اخیر از سوی میرحسین موسوی ارائه نشده است. میرحسین موسوی در حدود ۱۵ سال پیش به دلیل تجربه ای که در مسائل علوم سیاسی داشت این درس را ارائه می کرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: میرحسین موسوی در علوم سیاسی دارای مدرک کارشناسی ارشد است و به همین دلیل بیشتر به مشاوره و راهنمایی دانشجویان می پردازد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator