۱۳۸۸/۱۱/۰۳

اکران خصوصی «عصر روز دهم» با حضور سید محمد خاتمی+عکس

اکران خصوصی «عصر روز دهم» با حضور سید محمد خاتمی

. ادامه راه سبز - ارس: فیلم سینمایی «عصر روز دهم » آخرین ساخته مجتبی راعی شامگاه جمعه برای نخستین بار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد خاتمی رییس موسسه بین‌المللی گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و جمعی از اهالی سینما و اصحاب فرهنگ در محل خانه سینما به نمایش در آمد.

به گزارش پارلمان‌نیوز، درمراسم اکران خصوصی «عصر روز دهم» هنرمندانی چون مجید مجیدی، کمال تبریزی، منوچهر محمدی، مجتبی راعی، حسن برزیده، محمد‌مهدی عسگرپور، ساعد باقری، سهیل محمودی، سید‌مهدی شجاعی، مصطفی رحماندوست، عبدالحسین مختاباد و گروهی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند.

همچنین همسر و فرزندان مرحوم رسول ملاقلی‌پور، احمد مسجد جامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا جعفری جلوه معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد و علیرضا رضا داد مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

پس از نمایش فیلم ، سید محمد خاتمی از مجتبی راعی کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم سینمایی عصر روز دهم به خاطر تهیه و تولید این اثر تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است فیلم سینمایی عصر روز دهم نخستین پروژه سینمایی است که برای اولین بار در شهرهای مقدس کربلا و نجف تولید شده است. در این فیلم از منظر تازه و متفاوتی به مفهوم دوستی دو ملت شیعه ایران وعراق نگاه شده است.

داستان این فیلم از خرمشهر و در دوران جنگ ایران و عراق آغاز می‌شود و زندگی یك خانواده را به تصویر می‌كشد، جنگ باعث جدایی آن‌ها می‌شود و بعد از وقایع دیگری از جمله سقوط صدام و جنگ آمریكا و عراق آن‌ها همدیگر را پیدا می‌كنند.

پروژه «عصر روز دهم» برای اولین‌بار توسط رسول ملاقلی‌پور مطرح شد و این كارگردان برای دیدن لوكیشن‌های فیلم سفرهایی به كربلا داشت اما با مرگ وی، پروژه به شكل دیگری و توسط «مجتبی راعی» از دیگر فیلمسازان سینمای كشور ساخته ‌شد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator