۱۳۸۸/۱۰/۲۹

تاثر کارکنان دادگاه انقلاب از چگونگی حضور علیرضا بهشتی در شعبه امنیت دادگاه

تاثر کارکنان دادگاه انقلاب از چگونگی حضور علیرضا بهشتی در شعبه امنیت دادگاه


. ادامه راه سبز«ارس»: : دکترسید علیرضا حسینی بهشتی ،فرزند شهید بهشتی ، نخستین رئیس دستگاه قضایی پس از انقلاب ، دیروز برای انجام بازپرسی از زندان اوین به شعبه امنیت دادگاه انقلاب تهران منتقل شد.

به گزارش کلمه، یکی از خانواده های زندانیان سیاسی که در راهروهای دادگاه انقلاب شاهد حضور علیرضا بهشتی ،مشاور ارشد مهندس موسوی در شعبه امنیت دادگاه انقلاب بوده ، گفته است :

دکتر علیرضا بهشتی در حالی که پیژامه زندان و دمپایی پلاستیکی برپا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود ، دقایقی طولانی در انتظار بازپرسی به سر برد.

این در حالی بود که بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی حاضر در دادگاه انقلاب ،تعدادی از مراجعان و حتی کارمندان ارشد و برخی از بازپرس ها و قضات دادگاه انقلاب از چگونگی برخورد ونحوه انتقال فرزند بنیانگذار سیستم قضایی جمهوری اسلامی به دادگاه انقلاب متاثر شده بودند.

این شاهد عینی افزود :" آنچه به تاثر مراجعان و کارکنان دادگاه انقلاب در باره نحوه برخورد با علیرضا بهشتی می افزود ،تصاویر پدر شهیدش ، آیت الله بهشتی بر در و دیوار این دادگاه بود که به یاد هر بیننده ای می آورد که اکنون این فرزند بنیانگذار سیستم قضایی جمهوری اسلامی است که بدون رعایت کمترین حقوق شهروندی به شعبه امنیت آورده شده است."

فرزند آیت الله بهشتی ، در موج بازداشت های پس از عاشورا ، در دانشگاه تربیت مدرس بازداشت شده است .بازداشت او در حالی اتفاق افتاد که شهریور ماه امسال ،پس از پنج روز بازداشت با تودیع وثیقه دویست میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

در آن زمان ،دادگاه انقلاب برخلاف رویه معمول حاضر به پذیرش سند دویست میلیون تومانی از وی نشد و به همین دلیل تعدادی از دوستان و بستگان او با روی هم گذاشتن مبالغ خرد نسبت به تامین دویست میلیون تومان پول نقد به عنوان وثیقه آزادی او مبادرت کردند.

علیرضا بهشتی در تمام سه هفته گذشته ، موفق به ملاقات با وکیل و خانواده خود نشده است .گفته می شود قاضی پرونده ای که با تعیین وثیقه دویست میلیون تومانی حکم آزادی او را صادر کرد ه بود اکنون هیچ اشرافی برپرونده اش ندارد و پاسخ قانع کننده ای نیز در برابر این پرسش وجود ندارد که چرا با وجود وثیقه دویست میلیون تومانی آن هم به صورت پول نقد ، ماموران امنیتی اقدام به بازداشت ناگهانی وی در دانشگاه کرده اند.

یکی از اعضای بیت شهید بهشتی نیز به خبرنگار کلمه گفت :”اتهام دکتر علیرضا بهشتی پس از سه هفته بازداشت همچنان برای ما نامشخص است و هیچ کدام از اعضای خانواده و وکلای مدافع او به پرونده و دلایل بازداشتش دسترسی ندارند و هرگونه تلاش شان در این باره با درهای بسته مواجه شده است".

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator