۱۳۸۸/۱۱/۰۳

کروبی: برای اولین بار بعد از انقلاب راه رایزنی برای حل مشکل زندانیان قطع است

دبیر کل حزب اعتماد ملی با صفایی فراهانی و خانواده دکتر بهشتی دیدارکرد:
برای اولین بار بعد از انقلاب راه رایزنی برای حل مشکل زندانیان قطع است

. ادامه راه سبز «ارس»: مهدی کروبی به دیدار محسن صفایی فراهانی و خانواده دکتر علیرضا بهشتی رفت.

به گزارش سایت سحام نیوز، دردیدار دبیر کل حزب اعتماد ملی با خانواده دکتر بهشتی، دکتر محمد رضا بهشتی که داماد وی نیز در بازداشت بسر می برد، حضور داشت.

در این دیدار همسر دکتر علیرضا بهشتی به روند دستگیری وی و انتقال او با آن شرائط خاص به دادگاه انقلاب پرداخته و این سوال را مطرح کرد که ایا آیت الله بهشتی و خانواده ایشان در جمهوری اسلامی حرمتی دارند؟

وی با صراحت گفت که این خانواده برای نظام هزینه سنگینی داده و فرزندان شهید بهشتی در مسیر علم و دانش قرار گرفتند و هیچ مسئولیتی در این نظام مطالبه نکردند.

مهدی کروبی نیز به نقش ارزنده محروم آیت الله بهشتی در انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همگان شاهد ذکاوت و درایت آن مرحوم در روند تدوین قانون اساسی که اتفاقا این روزها بخش اعظم آن در عمل به فراموشی سپرده شده است، بودند.

کروبی سپس به جایگاه رفیع مرحوم آیت الله بهشتی نزد امام (ره) اشاره کرده و از وی بعنوان اولین رئیس دستگاه قضائی که سعی در ارتقای جایگاه قضا مبتنی بر عدالت علوی و حاکمیت قانون در نظام اسلامی بودند یاد کرد.

کروبی همچنین از روند دستگیری دکتر علیرضا بهشتی و داماد دکتر محمد رضا بهشتی اظهار تاسف کرد و ضمن همدری با خانواده ایشان به این نکته اشاره کرد که در شرائط عجیبی بسر می بریم و باید شاهد دستگیری یاران انقلاب، زندان رفته های قبل از انقلاب، رزمنده های دوران دفاع مقدس ، فرزندان شهدای بزرگ این نظام و فرزندان غیور این سرزمین باشیم.

وی گفت: در شرایطی قرار گرفته ایم که برای اولین بار بعد از انقلاب پل ارتباطی مان با سیستم برای حل مشکل زندانیان قطع می باشد و راه رایزنی در این باب بسته است.

کروبی همچنین به دیدار محسن صفایی فراهانی، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی رفت. وی در این دیدار به خدمات صفایی فراهانی و قابلیت های مدیریتی او اشاره کردنو از تحمل ۷ ماه زندان و قرار دادن وثیقه سنگین برای مرخصی چند روزه این یار انقلاب اظهار تاسف کرد.

دیدار شاگرد آیت الله منتظری با کروبی قبل از زندان

ادامه راه سبز - ارس: محمد ایوب کاظمی، ۴۹ساله استاد دانشگاه و مدرس حوزه که سابقه سه سال شاگردی درس خارج در محضر ایت الله العضمی منتظری را داشته است، روز چهارشنبه به همراه همسرش و وکیل مدافعش ،سعید خلیلی به شعبه چهار دادگاه ویژه روحانیت قم مراجعه کرده و برای گذراندن تحمل کیفر به مدت ۲ سال و هفت ماه روانه زندان شد.

به گزارش سحام نیوز، روز سه شنبه وی به همراه خلیلی که از وکلای باسابقه و عضو انجمن دفاع از حقوق زندانیان میباشد در منزل مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی حضور پیدا کرد.

مهدی کروبی ضمن تجلیل از حضورآگاهانه و مجاهدت روحانیون جوان در راه رسیدن به دمکراسی و ایفای نقش فعال در جنبش آزادیخواهی مردم ایران و همسویی با جنبش معترضین انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم از سوابق و خدمات این روحانی جوان که اعضای فعال روحانیون مبارز و مسئول مجمع روحانیون شهر پاکدشت بوده و در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخاباتی کروبی فعالیتهای چشمگیری داشته است، تقدیر کرد.

کاظمی خطاب به مهدی کروبی گفت:اقتدار و مقاومت توام با تدبیر شما در جریان جنبش آزادی خواهی (سبز) مردم ایران برگ زرینی برای روحانیت است و جوانان آزادی خواه و معترض ما وقتی چهره ای چون جنابعالی که محبوب امام بوده اید را در پیشاپیش این حرکت میبینند در عزم خود برای تحقق جنبش دمکراسی خواهی استوارتر میگردند.

سعید خلیلی، وکیل مدافع وی هم طی سخنانی خطاب به کروبی گفت: شعار حقوق شهروندی که مانیفست انتخاباتی شما بود، امروز با استقامت آن جناب در این روزهای دشوار تجلی خاطرات اداره شجاعانه و مدبرانه حضرتعالی در مجلس ششم و نقش محوری حضرتعالی در جنبش اصلاحات میباشد. امروزه برای روحانیت این افتخار گرانبهاست که یکی از رهبران جنبش مردمی سبز جنابعالی میباشید و بدانید که شما درقلوب اکثریت جامعه بویژه جوانان جای دارید.

لازم به ذکر است وی قبل از اعزام به زندان، چند دقیقه ای در قم همراه همسر و وکیل مدافعش در بیت آیت الله العظمی منتظری با احمد منتظری ملاقات کرد، احمد منتظری ضمن تمجید از سوابق علمی و مبارزاتی این روحانی جوان ، برای آزادی ایشان و نمامی زندانیان سیاسی دعا کرد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator