۱۳۸۸/۱۱/۰۲

درخواست برای آزادی آیت‌الله خلجی

درخواست برای آزادی آیت‌الله خلجی

. ادامه راه سبز«ارس»: کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه‌‌ای خواستار آزادی آیت‌الله محمدتقی خلجی و پایان دادن به «آزار و اذیت» خانواده وی شد.

آیت‌الله محمدتقی خلجی ۲۲ دی ماه جاری، در منزل شخصی خود در قم دستگیر شد و هم اکنون در زندان اوین در بازداشت است.

وی از روحانیون نزدیک به آیت‌الله حسینعلی منتظری و آیت‌الله یوسف صانعی است و پیش از انقلاب نیز، سه بار به زندان رفته بود.

بنا به این گزارش منزل برخی از اعضای خانواده این روحانی منتقد مورد بازرسی قرار گرفته و تهدید شده‌اند که در صورت اعتراض به دستگیری مجازات خواهند شد.

مهدی خلجی، پسر آیت‌الله خلجی پیش از این به رادیو زمانه گفته بود که ماموران امنیتی با ضبط گذرنامه‌ پدر، مادر و دخترش، به آن‌ها گفته‌اند که اجازه خروج از کشور را ندارند.

دو روز پس از بازداشت محمدتقی خلجی، ماموران وزارت اطلاعات به خانه دختر او رفته و پس از بازرسی، برخی اسناد و مدارک وی را با خود بردند.

آرون رودز سخنگوی این کمپین با درخواست ارائه «دلیل قانونی» بازداشت آیت‌الله خلجی گفت: «قوه قضائیه باید بر اساس اصل ۳۴ قانون اساسی که بازداشت خودسرانه را ممنوع می‌کند وی را آزاد کند.»

گفته می‌شود پس از سخنرانی‌های آیت الله خلجی پس از انتخابات ۲۲ خرداد ایران، مقامات ایرانی به وی هشدار و اخطار داده بودند.

این روحانی منتقد در این سخنرانی‌ها از دستگیری شهروندان و نگهداری‌ آن‌ها در بازداشتگاه کهریزک و زندان اوین انتقاد کرده بود. از سوی دیگرمهدی خلجی، فرزند آیت الله خلجی به کمپین بین المللی حقوق بشر گفته است که دلیل دستگیری پدرش، تنها ابراز عقاید و افکار او بوده است.

وی آیت الله خلجی را یک صاحبنظر در مسائل اسلامی و فقه اسلامی و یک مجتهد دانسته و افزوده است: پدر من در سی سال بعد از جمهوری اسلامی هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته است و تنها فعالیت اجتماعی ایشان ، سخنرانی و نوشتن بود و دلیل بازداشت ایشان به هیچ وجه فعالیت سیاسی نیست و ایشان عضو هیچ گروه ، حتی گروههای حوزوی و هیچ تشکل سیاسی یا حتی مذهبی نیست.

مهدی خلجی تاکید کرده است که پدرش تنها به خاطر ابراز عقاید خودش به زندان افتاده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator