۱۳۸۸/۱۰/۲۰

بازداشت ۳۰ نفر از مادران عزادار در پارک لاله

بازداشت ۳۰ نفر از مادران عزادار در پارک لاله

. ادامه راه سبز«ارس»: به گزارش سایت کلمه، سی نفر از مادران عزادار و حامیان آنها دیروزدر پارک لاله و خیابان های اطراف آن در حمله ای با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای انتظامی و لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:” در هیچ فرهنگی چنین برخوردی با مادران پذیرفتنی نیست چه برسد توسط مدعیان اخلاق با مادرانی که فرزندانشان را به ناحق از دست داده اند. .”

یک شاهد عینی چگونگی بازداشت مادران عزادار و حامیان آنها را چنین شرح داد :

“امروز حدود ساعت ۴ بعداظهر در پارک لاله بودم. بیش از۱۰۰نفر از نیروی انتظامی و لباس شخصی در پارک و خیابان های اطراف مستقر بودند.. نمی گذاشتند که کسی روی نیمکت ها بشیند و یا مانع جمع شدن مادران می شدند. هر هفته شنبه مادران عزادار و حامیان آنها بین ساعت پنج تا شش بعدازظهر در پارک دور هم جمع می شوند. حدود ۷۰ نفر از مادران در پارک بودند که نیروهای امنیتی شروع به دنبال کردن مادرها کردند و آنها را به خارج از پارک منتقل کردند. تعدادی فرار کردند و تعدادی را هم که ۳۰ نفر می شدند، بازداشت و به زور سوار ون های انتظامی کردند و مادران موقع سوار شدن به ون مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. یکی از مادران که ۷۵ سال سن دارد به بیمارستان منتقل شده است.”

مادران عزادار و حامیان آنها پس از مرگ ندا آقا سلطان و سهراب اعرابی در خرداد ما ۱۳۸۸ توسط مادرانی که فرزندان خود را از دست داده بودند، یا فرزندانشان ناپدید شده بودند تشکیل شد. بسیاری از فعالان مدنی و حقوق زن و و مادرانی که فرزندانشان به ناحق در بازداشت هستند، به این مادران عزادار پیوستند. خواسته عمده مادران عزادار پاسخگویی مقامات در برابر کشته شدن، ناپدید شدن، و یا زندانی بودن به ناحق فرزندانشان است.

مادران عزادار و حامیان آنها از خرداد ماه تصمیم گرفته اند که هر هفته شنبه در ساعت مشخصی با لباس مشکی تجمع کنند حتی با سکوت، تا به خواسته های آنها توجه شود. اما همواره تجمع آنها با حملات نیروهای امنیتی شکسته شده و بسیاری از آنها بازداشت شده اند.

1 نظرات:

Anonymous گفت...

با سلام
لطفا بدست مهندس موسوی برسد.
در راستای اعتراض بدون خشونت هر شب از ساعت 10 بمدت 5 دقیقه در سراسر ایران اعلام خاموشی نمایید که همبستگی و عظمت جنبش به نمایش گذاشته شود لطفا این پیشنهاد را برسی فرمایید.ودر صورت موافقت اعلام نمایید.که حکومتییان از بلندی کاخهای خود به عظمت ملت پی ببرند و روحیه جنبش نیز بالاتر رود.

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator