۱۳۸۸/۱۱/۰۱

اعتراض جواد اطاعت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره

اعتراض جواد اطاعت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره



. ادامه راه سبز«ارس»: دکتر جواد اطاعت که هفته گذشته با علیرضا زاکانی نماینده حامی احمدی نژاد در “برنامه رو به فردا “پیرامون حوادث انتخابات به مناظره پرداخت در وب سایت شخصی خود نسبت به عملکرد صدا و سیما پس از مناظره اعتراض کرد.

متن نامه اطاعت به ضرغامی به شرح زیر است:


بسمه تعالی

جناب آقای مهندس ضرغامی

رئیس محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام، همانگونه که مستحضرید اینجانب در روز پنج شنبه مورخه ۲۴/۱۰/۸۸ به دعوت برنامه رو به فردا (شبکه ۳) در گفتگویی با حضور آقای دکتر زاکانی پیرامون مسائل اخیر در صدا و سیما حضور یافتم. در این برنامه حدود چهل دقیقه (کمتر یا بیشتر) به ایراد مطالبی پرداختم، از این مطالب یک مثال در مورد افتتاح طرح نیمه تمام قطار اصفهان-شیراز زدم و در پاسخ به سوال مجری محترم در خصوص تایید و رد صلاحیت در انتخابات مجلس هفتم و همچنین عملکرد عمرانی دولت در شهرستان داراب حدود کمتر از دو دقیقه پاسخی ارائه دادم (۵ درصد زمان گفتگوی اینجانب). این در حالی است که صدا و سیمای استان فارس در ساعات پر بیننده در پاسخ به آن دو دقیقه، مطالب سراسر کذب، انحرافی، بی ارتباط با مطالب مطرح شده اینجانب را در موارد مختلف و متعددی ضبط و پخش نمود. حال اگر می خواهید بر خلاف مطالب مطرح شده در روزنامه جام جم (۲۶/۱۰/۸۸) که مربوط به سازمان تحت مدیریت جنابعالی است در خصوص علت عدم حضور اصلاح طلبان بدانید چرا اصلاح طلبان به صدا و سیما نمی آیند و چرا اعلام کردم با اکراه به این برنامه آمدم و چرا بخش عظیمی از ملت ایران به جای مراجعه به صدا و سیمای جمهوری اسلامی به رسانه های خارجی چون بی بی سی، رادیو فردا و صدای آمریکا و… مراجعه می کنند، واقعا اگر میخواهید ازاجرای عدالت در این رسانه که از پول بیت المال تغذیه می کند اطلاع بیشتری پیدا کنید، مطالب ذیل را مطالعه و جدا برای ترمیم عدم اعتماد مردم به آن رسانه، گزارشی از این مطالب که مستندات آن خوشبختانه در صدا و سیما موجود است برای تنویر افکار عمومی پخش نمایید تا تکلیف صداقت و سلامت نفس با دروغ، هیاهو و مطالب خلاف واقع روشن شود و اینجانب به عنوان ذینفع و ملت ایران بدانیم که هنوز هم می توان به آن رسانه اعتماد کرد، مطالب آنرا شنید و بدان امید داشت.

*الف- قبل از گزارش عملکرد صدا و سیمای فارس لازم به ذکر است آنگونه که من شنیدم در تاریخ ۲۷/۱۰/۸۸ سیمای جمهوری اسلامی تحت عنوان تبلیغ برنامه رو به فردا جمله ای از صحبت های اینجانب را گزینش و پخش کرد (( که من انتخابات را تایید و در مصاحبه ای آن را بیان کرده ام)) این در حالی است که این جمله مربوط به انتخابات سال ۱۳۸۴ (ریاست جمهوری نهم) بود و نه انتخابات خرداد ۱۳۸۸٫ انتشار این دروغ عملی غیر اخلاقی، قبیح و دور از شان آن رسانه است. (به مطالب پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی در روز ۲۷/۱۰/۸۸ مراجعه فرمایید).

*ب- در مورد قطار اصفهان- شیراز اشاره کردم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دهم (خرداد ۸۸) این طرح بصورت ناتمام افتتاح شد. ریل های راه آهن در مبادی ورودی به شهر شیراز بجای ساختن پل، از طریق پر کردن رودخانه با خاک به ایستگاه ناتمام شیراز متصل گردید و فقط از این ایستگاه بصورت نمایشی تعدادی مسافر را بمنظور شرکت در مراسم ارتحال امام سوار نمودند و صدا و سیما نیز در آن زمان گزارشی از این افتتاحیه را پخش نمود. پس از آن یک قطار باری از ریل خارج و بطور کلی حمل مسافر و یا بار از ایستگاه شیراز متوقف گردید.

در حالی این واقعیت تلخ را مطرح کردم که آقای رضازاده استاندار سابق فارس با مغلطه کاری و طرح مطالب کذب، گزارش مفصلی از صدا و سیمای فارس را به مردم استان ارائه دادند و اینجانب را متهم به دروغگویی کردند. خوشبختانه چندی پیش سیمای جمهوری اسلامی در یک بخش خبری خود گزارشی از عدم اتمام این پروژه، پل های نیمه ساخته، ریل های خارج شده از خط و … را پخش نمود، که جنابعالی را به آرشیو سیمای جمهوری اسلامی ارجاع می دهم. مضافا اینکه نماینده محترم شیراز آقای مهندس دستغیب به این افتتاح اعتراض نمودند، مطبوعات و رسانه های اینترنتی تصاویر تاسف باری از این واقعه را در همان روزها منعکس کردند و همه مردم شیراز از عدم اتمام این پروژه اطلاع دارند واخیرا معاون عمرانی استانداری درخواست بودجه برای تکمیل این طرح ناتمام را مطرح کرده است.

*ج- مطالب سراسر کذب مطرح شده در صدا و سیمای فارس از جانب فرماندار زرین دشت نیز جالب است که توجه جنابعالی را به آن جلب می کنم.

*۱- در پاسخ مجری محترم که آیا شما در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شدید؟ پاسخ اینجانب مثبت بود و همانگونه که میدانید من به همراه بیش از هشتاد نفر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم برای انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شدم و از گردونه رقابت ها حذف گردیدم، این در حالی است که هم در سیمای فارس و هم در صدای فارس، فرماندار کنونی شهرستان زرین دشت اعلام داشته اند که اطاعت دراین مورد دروغ گفته و ایشان تایید صلاحیت شده اند؛ اما رای نیاورده است؟!!

*۲- فرماندار زرین دشت دراین گزارش دروغ در صدا و سیمای فارس اعلام کرده اند که آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان حاجی آباد فارس در سال ۱۳۸۴ و با روی کار آمدن دولت اصولگرا انجام گرفته است. دراین خصوص نظر جنابعالی را به صفحه ۳ پیوست لایحه بودجه سال ۱۳۸۱ کشور، ردیف ۳۰۳۰۳۵۰۶ که سال آغاز عملیات اجرایی را ۱۳۸۱ اعلام کرده و ردیف ۳۰۳۰۳۵۰۶ پیوست شماره یک لایحه بودجه ۱۳۸۲ در صفحه ۲۲ و همچنین پیوست شماره یک بودجه ۱۳۸۳ کل کشور در صفحه ۲۵ ردیف ۳۰۳۰۳۵۰۶ که برای تکمیل طرح و اتمام آن در سال ۱۳۸۴ در مجلس تصویب شده است را جلب می کنم. همانگونه که در اسناد بودجه پیداست در دوره سه ساله نمایندگی اینجانب بصورت متوالی این پروژه اعتبار دریافت داشته و در دوره اینجانب و با حضور اینجانب، مقامات بهداشت و درمان استان فارس، مسئولان محلی و تعدادی از اهالی حاجی آباد، پس از تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی این طرح آغاز و می بایست در سال ۱۳۸۴ به اتمام برسد که متاسفانه با چهار سال تاخیر هنوز افتتاح نشده است. (علاوه بر سند لایحه بودجه، آرشیو سیمای فارس نیز گواه و مستند خوبی است که می توانید مراسم آغاز بکار عملیات اجرایی را ملاحظه بفرمایید).

*۳- فرماندار زرین دشت در سیمای فارس به دروغ اعلام داشته که دردوره نمایندگی آقای اطاعت، زمانیکه در بخش ایزدخواست زلزله آمده بود برای گرفتن اقلام مورد نیاز مردم به فرمانداری زرین دشت مراجعه کردم، آقای اطاعت در پاسخ به من گفته اند دموکراسی چرت است و چون شما با دولت اصلاحات هماهنگ نیستید ما به شما کمکی نمی کنیم؟! در پاسخ به این دروغ باید بگویم که نظر اینجانب در مورد دموکراسی در کتاب ها، مقالات و مصاحبه های متعدد منعکس شده است. در ثانی ایشان در آن مقطع عضو شورای شهر حاجی آباد بود و در بخش ایزد خواست ( شهر پیر، دهنو، دره شور) و دبیران زلزله آمده بود و ایشان مسئولیتی در توزیع اقلام ارسالی برای زلزله زدگان نداشتند. من هم نماینده مجلس شورای اسلامی بودم نه توزیع کننده اقلام و مایحتاج عمومی. احتمالا ممکن است مقامات شهرستان برای جلوگیری از حیف و میل اموال متعلق به مردم زلزله زده و سوء استفاده احتمالی از آنها از دادن اقلام به افراد متفرقه و غیر مسئول و از جمله ایشان امتناع کرده اند. آیا صدا و سیما جای طرح مطالب سخیف اینچنینی است؟

*۴- آقای خوشبخت فرماندار فعلی زرین دشت میزان پیشرفت فیزیکی سد خسویه در دوره نمایندگی اینجانب را بر خلاف واقع ده درصد اعلام کرده اند، لازم به ذکر است که عملیات اجرایی این پروژه در دوره اینجانب آغاز و بیش از ۸۰ درصد آن در سال ۱۳۸۳ انجام گرفته بود و در سال ۱۳۸۴ قبل از شکل گیری دولت اصولگرا به اتمام رسیده بود که در اوایل این دولت افتتاح شد (شما را به گزارش خبری سیمای فارس از مراسم کلنگ زنی و افتتاحیه آن ارجاع می دهم تا دروغ این مسئول بی مسئولیت روشن شود).

*۵- مضحک تر آنکه فرماندار زرین دشت در نقش روابط عمومی فرمانداری داراب در سیمای فارس به دروغ گفته اند، اطاعت ۱۴ سال قبل یک کارخانه کنستانتره را کلنگ زنی کرده است که انجام نشده است. جالب است بدانید ۱۴ سال قبل یعنی سال ۱۳۷۴٫ من در خرداد ۱۳۸۰ نماینده داراب شدم و شش سال قبل از آن در دوره مجلس چهارم هیچ مسئولیتی در شهرستان داراب نداشتم و در دانشگاه مشغول تحصیل بوده ام. در ثانی نامبرده اعلام کرده که این کارخانه مربوط به شهرام جزایری بوده است؟!! که کاملا حرف دروغ و مضحکی است. این کارخانه متعلق به آقای علی اصغر قربانی بوده است و نه شهرام جزایری که به دلیل عدم اختصاص وام و عدم توجیه اقتصادی، نامبرده در شهرک صنعتی داراب در صدد ساخت یک کارخانه آرد بجای کارخانه کنستانتره بر آمده اند. ایشان باز به دروغ گفته اند که صاحب کارخانه ۲۰۰ هکتار زمین دریافت داشته اند.این در حالی است که این سخن از اساس دروغ است. وی در دولت اصولگرا در شهرک صنعتی داراب زمینی را بر اساس مقررات شهرک های صنعتی خریده است. (استعلام شما از اداره کل صنایع استان فارس می تواند موید دروغ پراکنی این شخص و سیمای فارس باشد).

*د- اظهارات گهربار سرپرست راه آهن فارس در صدا و سیمای فارس در خصوص اتمام پروژه راه آهن و دروغ گویی اطاعت، نیز نیازی به پاسخ ندارد. در این خصوص شما را به بند ((ب)) همین نامه ارجاع می دهم.

*ه- اظهارات رئیس آموزش و پرورش داراب در سیمای فارس در مورد بازسازی تعدادی مدرسه و اختصاص مبالغی به طرح های عمرانی نیز در نوع خود جالب بود. اختصاص وام به طرح های زودبازده و یا آسفالت چند جاده و… نیز از گزارش عملکرد این مسئولان در سیمای فارس منتشر شد که لازم می دانم مجددا تاکید کنم در دوره سه ساله اینجانب دهها طرح بزرگ و نیمه بزرگ در شهرستان های داراب و زرین دشت به انجام رسید و متاسفانه در این پنج سال بجز اختصاص اعتبارات جاری و عمرانی محدود و ساخت سالن ورزشی که دراین مورد هم قابل مقایسه با آن سه سال نیست ، تا این تاریخ هیچ طرح عمرانی بزرگ و نیمه بزرگی آغاز نشده و یا به بهره برداری نرسیده است و آنچه بیان داشته ام جز حقیقت نبوده و نیست (شما را به آرشیو صدا و سیمای مرکز فارس ارجاع می دهم که بدانید در آرشیو این سازمان هیچ سابقه ای از آغاز به کار طرح بزرگ یا نیمه بزرگی وجود ندارد بجز در مواردی که یک طرح پس از افتتاح در دوره اینجانب دو باره در دولت اصولگرا افتتاح شده ودر ارشیو صدا وسیمای فارس سابقه دو بار افتتاح موجود است لذا مطالب گسترده و طرح شده در صدا و سیمای فارس بر علیه اینجانب کاملا بی اساس و بی پایه بوده است).

*و- به تبع حرکت غیر اخلاقی و به تعبیر من غیر اسلامی صدا و سیمای فارس، رسانه های اصولگرا از جمله خبرگزاری فارس، رجانیوز، ایرنا و روزنامه های جام جم، وطن امروز، کیهان و … نیز مطالب کذب مطرح شده در صدا وسیما را با اضافاتی در سطح وسیعی انعکاس داده اند که بد نیست به مطالب روزنامه جام جم ۲۶ و۲۷/۱۰/۸۸ ، مراجعه بفرمایید که در اینجا من به یک مورد دیگر هم اشاره کنم.

شیخ محمد رستاد نماینده دوره پنجم که به برکت رد صلاحیت اینجانب در دور هفتم هم به مجلس راه یافت در اظهارات سراسر کذبی در روزنامه وطن امروز مورخه ۲۷/۱۰/۸۸ در ص۳ مدعی شده اند که کارخانه سیمان داراب در سال ۱۳۷۵ با پی گیری وی تصویب شده و در سال ۱۳۸۰ با حضور وی و آقای جهانگیری وزیر صنایع و معادن وقت افتتاح شده است. لازم است بدانید عملیات اجرایی این کارخانه در دوره مجلس دوم،(در سال ۱۳۶۶) سه دوره قبل از اینکه ایشان نماینده مجلس شوند آغاز گردیده بود و در ۱۱ خرداد ۱۳۸۲ دردوره نمایندگی اینجانب و با حضور آقای جهانگیری، آقای انصاری استاندار فارس و مسئولان استانی و شهرستانی و با سخنرانی اینجانب و آقای جهانگیری افتتاح شد. آقای رستاد در سال ۱۳۶۶ طلبه حوزه علمیه و در سال ۱۳۸۲ پیشنماز صدا و سیمای فارس بوده اند و در زمان تصویب و افتتاح این کارخانه هیچگونه مسئولیتی نداشتند. (گزارش این افتتاحیه در بخش های مختلف خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی منعکس است و شما را به آن ارجاع می دهم).

ثانیا وی در مورد سد رودبال داراب نیز ادعای عجیبی مطرح کرده است، ایشان فرموده اند سد رودبال در لوایح بودجه مجلس پنجم بودجه دریافت داشته است و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سند لوایح بودجه گواه خوبی در این خصوص است. این طرح برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ در دوره نمایندگی اینجانب ردیف بودجه دریافت داشت (لایحه بودجه سال ۱۳۸۱ پیوست شماره یک ص۱۲۷ ردیف ۴۰۲۰۱۴۳۷سال شروع ۱۳۸۱،سال اتمام ۱۳۸۵). عملیات اجرایی این سد در زمستان سال ۱۳۸۱ با حضور اینجانب و آقای بیطرف وزیر نیرو آغاز گردید (خبر آن در آرشیو صدا و سیما و رسانه های محلی انعکاس یافته است. شما را به آرشیو صدا و سیما ارجاع می دهم).

این پروژه در لوایح بودجه سال های ۱۳۸۲، پیوست شماره یک صفحه۶۸، ردیف ۴۰۲۰۱۴۳۷ سال شروع ۱۳۸۱ سال اتمام ۱۳۸۵، و همچنین لایحه بودجه ۱۳۸۳ پیوست شماره یک صفحه ۷۱، ردیف ۴۰۳۰۱۴۳۷ ، در دوره سه ساله نمایندگی اینجانب بطور متوالی بودجه دریافت داشته و بر اساس سند لایحه بودجه قرار بوده است در سال ۱۳۸۵ افتتاح گردد که متاسفانه بعد از گذشت سه سال از مهلت مقرر هنوز به اتمام نرسیده است. جالب است بدانید در حالی آقای رستاد با دروغ گویی مدعی است این طرح در دوره مجلس پنجم (که در خرداد ۱۳۷۹ به اتمام رسید) ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، که آقای رضازاده استاندار دولت اصولگرای نهم در سیمای فارس اعلام داشته است پیشرفت فیزیکی آن در سال ۱۳۸۳، ۱۵ درصد بوده است؟! که این رقم اگرچه دروغ آقای رستاد را اثبات می کند در عین حال درست نیست.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنم که آقای ضرغامی هدف از تصدیع وقت جنابعالی و خودم، نه این است که از خود دفاع کنم که خداوند مدافع خوبی است و فردای قیامت جنابعالی به عنوان مسئول صدا و سیما و همه ی این افراد باید در پیشگاه حضرت باریتعالی پاسخگوی اعمال و رفتار خویش باشید و افکار عمومی و مردم عزیز ایران، بویژه خطه فرهنگ پرور فارس، بخصوص اهالی داراب و زرین دشت بخوبی از این مسائل آگاه هستند؛ اما هدف اصلی من آن بوده و هست که از باب امر به معروف و نهی از منکر به وظیفه ایمانی خود عمل نموده و به جنابعالی متذکر شوم که اگر در سطح کلان ملی تصمیم گرفته می شود گفتگویی بین جریان های سیاسی برقرار شود نباید از رسانه ای که از پول این ملت اداره می شود، در مقابل ۲ دقیقه پاسخ منطقی و درست اینجانب به مجری محترم، ۹۵ درصد مصاحبه را کنار گذاشته و راجع به آن ۵ درصد، ساعت ها در صدا و سیمای محلی (فارس) مطالب صد در صد خلاف و دروغ علیه اینجانب منتشر گردد.

این یک نمونه از هزینه کردن بیت المال در راه حرام و دروغ پراکنی رسانه ای است که باید مبلغ اسلام و مروج اخلاق اسلامی باشد و نباید با این شیوه چوب حراج به سرمایه اعتماد ملت نواخته شود. به مصداق حدیث شریف حاسبو قبل ان تحاسبو، از جنابعالی درخواست می کنم با خدای خویش خلوت کنید و اعمال و رفتار خود را با محک وجدان بسنجید و با پی گیری آرشیو صدا و سیما در مورد مطالب فوق و مقایسه آن با مطالب مطرح شده در سیمای فارس، در ابتدا خود را بازخواست کنید و در ثانی اگر واقعا معتقدید که فردای قیامتی هست، پنج درصد از فرصتی که به مسئولان فعلی و سابق دولت اصولگرا و برخی افراد غیر مسئول و بی تعهد در این چند روز در صدا و سیمای فارس اختصاص داده اند را به اینجانب اختصاص دهید تا بتوانم پاسخ درخور این دین به دنیا فروشان را بدهم. در اینصورت است که مطمئنا اعتماد نخبگان، جریان های سیاسی و بویژه مردم به صدا و سیما باز خواهد گشت. در غیر اینصورت باید شاهد گرایش بیشتر مردم به رسانه های خارجی باشید و در فردای قیامت نیز در قبال ملت بزرگ ایران و افرادی چون من هیچ پاسخی نخواهید داشت.

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید***شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد.

والسلام علی من اتبع الهدی

جواد اطاعت 29/10/1388

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator