۱۳۸۸/۱۱/۰۵

يكي نقش زن رقاصه بيند و آن يك، اعتراضات را حاصل محدوديت جنسي!

يكي نقش زن رقاصه بيند و آن يك، اعتراضات را حاصل محدوديت جنسي!


. ادمه راه سبز«ارس»: وحيد يامين‌پور مجري برنامه روبه فردا، در يکي از پست‌هاي وبلاگ خود به بررسي ارتباط بين عدم ارضاي نيازهاي طبيعي و جنسي با بروز خشونت و رفتارهاي اعتراضي جوانان پرداخته است.

وي در ابتدا با اشاره به برخي موارد مربوط به دنياي غرب، به اعتراضات بعد از انتخابات اشاره کرده و نوشته است: رهبران سياسي اعتراضات پس از انتخابات حمالي جريان اعتراضي را بر گرده جوانان و دانشجويان گذاشتند. هرچند عدم اقناع كافي و پاسخ مستدل منشا برخي تعارض‌هاي فكري و سياسي و ريشه مخالفت عده‌اي به‌حساب مي‌آيد اما معتقدم زمينه گسترده‌تر شدن مقطعي اعتراضات در ميان جوانان،‌ همان‌طور كه گفته شد، تنش و توفان احساسي مبتني بر ناكامي در ارضاي نيازهاي طبيعي است. جوانان و دانشجويان امروز ايران در چه فضايي حضور اجتماعي دارند. اختلاط محدود دختران و پسران در محيط‌هاي دانشگاهي و در عين حال عدم امكان اطفاي هيجانات طبيعي نوعي ناكامي محرك را باعث مي‌شود.بي ترديد شما هم مكررا‌ در كلاس‌هاي درس و جلسات سخنراني با استدلال و استنادهاي فراوان به شبهات ذهني و فكري راجع به جريانات پس از انتخابات مواجه بوده‌ايد ولي نهايتا عده‌اي دختر و پسر جوان را مي‌بينيد كه به‌رغم شكست تئوريك در پاسخ به استدلال‌ها بر مخالفت و پرخاشگري خود ادامه مي‌دهند. اين پرخاش نه از جنس عدم اقناع كه ريشه‌اي زيستي- جنسي دارد و ناخواسته به عنوان واكنشي به ناكامي‌هاي طبيعي ابراز مي‌شود.

از آن جهت بر اين نكته تاكيد دارم كه بايد واقع‌بينانه جريان‌هاي دانشجويي و رفتارهاي خاص آنها را مورد واكاوي قرار داد و عجولانه به‌خاطر يك واكنش هيجاني آنها را داخل جرگه مخالفان نظام يا منافقان ندانست.

غالب معترضان جوان حتي ابتدايي‌ترين مفاهيم و جريان‌هاي سياسي را نمي‌شناسند. آنها حتي از دليل واقعي اعتراض خود بي‌اطلاع‌اند؛ اين بي‌اطلاعي زمينه بسيار مناسبي براي كساني است كه به‌دنبال سوءاستفاده از هيجانات پرخاشگرايانه جوانان هستند. مسئولان كشور بايد براي اين اعتراضات در دو سطح كاملا متفاوت بينديشند.

سطح اول اقناع فكري و تبيين مكفي است كه زمينه‌هاي رفع شبهه و ابهام را برطرف مي‌كند و ديگري راه‌حلي مبنايي براي مديريت نيازها و هيجانات زيستي-جنسي جوانان كه ارتباط نزديكي با نشاط اجتماعي، ازدواج (حتي ازدواج موقت) و‌ فعاليت‌هاي گروه‌هاي ثانويه دارد.

(ارس: خود حدس بزنيد كه اينگونه طرز تفكر پرورش يافته چه فرقه اي ميباشد!)

=========
پيوندهاي مرتبط با اين مطلب:

»
لوگوي روزنامه، زن رقاصه از آب در آمد!

3 نظرات:

اميد گفت...

خوب پر واضح است كه پرورش يافته "فرقه ملحد كمر به پايين تمساحيه" (مصباحيه سابق)

خداوند واقعا هدايتشان كند

Anonymous گفت...

براي پاك كردن اصل صورت مسئله به چه استدلال هاي بند تنباني كه متوصل نمي شوند!

Anonymous گفت...

هركه نقش خويشتن بينددرآب/كشتگرباران وگازرآفتاب

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator