۱۳۸۸/۱۰/۱۸

مصاحبه دیپلمات ایرانی پناهنده شده در نروژ

مصاحبه دیپلمات ایرانی پناهنده شده در نروژ

. ادامه راه سبز«ارس»: محمد رضا حیدرى، کنسول سفارت ایران در نروژ، روز پنجشنبه در گفت و گو با یک خبرگزارى خارجى تایید کرد که در اعتراض به سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفاء کرده است و مى گوید که به دلیل واکنش دولت جمهوری اسلامی به ایران باز نخواهد گشت.

حیدرى در گفت و گوى تلفنى با خبرگزارى فرانسه گفته است: «اگر من به ایران باز گردم معلوم نیست که چه اتفاقى رخ خواهد داد.»

وى افزوده است: «براى من ممکن نیست که به ایران برگردم. دوستانم به من خبر داده اند که اگر برگردم دچار دردسر خواهم شد.»

حیدرى مى گوید که مقامات از طریق سفارت از وى خواسته اند تا به تهران باز گردد.

استعفاى کنسول ایران در نروژ با واکنش سفارت این کشور در اسلو و وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى روبرو شده است و آنها این خبر را «شایعه و دروغ» خوانده اند.

خبرگزارى هاى ایران به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه این کشور که نامش فاش نشده است اعلام کرده بودند که پخش این گونه اخبار بخشى از «جنگ روانى منابع غربى» است و دوره ماموریت سرکنسول ایران در اسلو خاتمه یافته و نفر بعدى به زودى به جاى او عازم خواهد شد.

رامین مهمانپرست، سخنگوى وزارت خارجه ایران، نیز در گفت و گو با خبرگزارى رویترز خبر استعفاى اعتراض آمیز کنسول ایران را تکذیب کرده و گفته بود: «اگر چه حیدرى هنوز به ایران بازنگشته، اما دلیل ادامه حضور او در نروژ انتظار براى پایان سال تحصیلى فرزندانش بوده است.»

محمد رضا حیدرى که به مدت دو سال در اسلو سمت کنسول ایران را بر عهده داشته است در گفت و گوى خود با خبرگزارى فرانسه گفته که پس از سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهورى در روز عاشورا، ششم دى ماه، از مقام خود کناره گیرى کرده است.

حیدرى افزوده است: «من استعفاى خود را براى کاردار فرستادم و به او گفتم که براى من غیر ممکن است تا به کارم ادامه دهم. من این کار را به خاطر مردم ایران و موسوى انجام دادم.»

یک سخنگوى سفارت ایران در نروژ به این خبرگزارى گفته است که «ما خبر استعفاء را رد مى کنیم. ماموریت وى بیش از یک ماه است که پایان یافته و جایگزین او نیز دو هفته پیش وارد اسلو شده است.»

ولى آقاى حیدرى مى گوید: «این حقیقت ندارد. من استعفاء کرده ام.»

این دیپلمات دو فرزند دارد و خانواده وى نیز هم اکنون در نروژ به سر مى برند. کنسول سابق ایران در اسلو در پاسخ به این پرسش که آیا از دولت نروژ درخواست پناهندگى خواهد کرد مى گوید که نمى داند دقیقا باید چه کارى انجام دهد.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator