۱۳۸۸/۱۰/۲۱

رفتار بی رحمانه ماموران با مادران عزادار

رفتار بی رحمانه ماموران با مادران عزادار

. ادامه راه سبز«ارس»: گزارشها از خشونت و بی رحمی ماموران انتظامی با مادران عزادار در روز شنبه حکایت دارد.

يك شاهد عينى در گفتگو با خبرنگار جرس گفته است که رفتارروز شنبه مامورین با مادران عزادار در پارک لاله بسيار بیرحمانه بود. مامورین خانمهای مسن را که در حال فرار بسوی ماشینهایشان بودند را دنبال کرده و پلاک خودروهای آنها را می کندند.

مامورین همچنین تعدادی از مادران عزادار را بازداشت و ماشینشان را ضبط کردند. خشونت مامورین با خانمهایی که در حال فرار به زمین افتاده یا در جوی آب افتاده بودند نیز برای شاهدان عینی ماجرا بسیار متاثرکننده بود.

مادران عزادار هنوز آزاد نشده اند

. ادامه راه سبز«ارس»: به دنبال انتشار گزارش‌هایى در باره بازداشت شمارى از مادران عزادار در روز شنبه در پارک لاله تهران، هادى قائمى، سخنگوى کمپین بین المللى حقوق بشر در ایران در گفت و گویى با رادیو فردا ضمن تایید این خبر اعلام کرد، ماموران امنیتى با "حضور بسیار وسیع" خود ۳۳ نفر از مادران عزادار را عصر روز شنبه و در حالى که قصد شرکت در تجمع آرام هفتگى خود را داشتند، بازداشت کردند.

بسیارى از مادران بازداشت‌شده سن بالایى دارند و ۹ نفر از آنها پس از بازداشت به دلیل بیمارى‌هاى مختلف به بیمارستان منتقل شده و برخى از آنها حتى شب را در اورژانس بیمارستان سپرى کرده و صبح روز یکشنبه به بازداشتگاه وزرا منتقل شده‌اند.

شبکه خبرى سى‌ان‌ان نیز با انتشار این خبر در سایت اینترنتى خود، به نقل از سخنگوى کمپین بین المللى حقوق بشر در ایران نوشته است، مادران بازداشت‌شده شب را در بازداشت سپرى کرده و هنوز آزاد نشده‌اند.

گروه مادران عزادار پس از مرگ ندا آقا سلطان و سهراب اعرابى در خرداد ماه سال جارى خورشیدى توسط مادرانى که در جریان رویدادهاى پس از انتخابات در سال‌هاى گذشته فرزندان خود را از دست داده‌اند، تشکیل شده است.

عمده‌ترین خواسته مادران عزادار «پاسخگوىى مقام‌هاى جمهورى اسلامى در برابر کشته شدن، ناپدید شدن، و یا زندانى بودن به ناحق فرزندانشان» اعلام شده است.

برخى از اعضاى این گروه که روزهاى شنبه در ساعت مشخصى با لباس سیاه در پارک لاله‌ تهران گرد هم مى‌آیند.

به گفته سخنگوى کمپین بین المللى حقوق بشر در ایران، صبح روز یکشنبه بستگان مادران بازداشت‌شده و حامیان آنها با تجمع در اطراف بازداشتگاه وزرا با سر دادن شعارهایى خواستار آزادى مادران عزادار شدند که با برخورد خشونت‌آمیز نیروهاى امنیتى روبرو شدند.

وی افزود، نیروهاى امنیتى همچنین اقدام به مسدود کردن خیابان‌هاى اطراف کردند که این اقدام توجه ساکنان محل را به خود جلب کرده و باعث افزایش جمعیت و بالاگرفتن شعارها شد.

همچنین گزارش شده است نیروهاى امنیتى دو نفر از سرنشیان یک خودروى عبورى را که در حال عکس‌بردارى از این تجمع بودند بازداشت و به داخل بازداشتگاه وزرا بردند.

این شاهد عینی می‌افزاید: «حدود ۷۰ نفر از مادران در پارک بودند که نیروهاى امنیتى دنبال مادرها کرده و آنها را به خارج از پارک منتقل کردند. تعدادى فرار کردند و تعدادى را هم که ۳۰ نفر مى‌شدند، بازداشت کردند و به زور سوار ون‌هاى انتظامى کردند».

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator