۱۳۸۸/۱۰/۲۹

به هوش باشید: برنامه “رو به فردا” و تغییرات احتمالی “رو به دیروز”!

به هوش باشید: برنامه “رو به فردا” و تغییرات احتمالی “رو به دیروز”!

. ادامه راه سبز«ارس»: اخیرا وحید یامین پور، مجری برنامه "رو به فردا" وارده از رجأ نیوز، با اعلام کاهش وقت پخش آن از ۳ روز در هفته به یک روز، خبر از "تغییرات متنوع و ارتباط مردمی و نگاهی به رسانه‌های بین المللی" در برنامه‌های پیش رو را داده است. این برنامه اخیرا با اجرای تعدادی مناظره که اغلب به نفع اصلاح طلبان بازتاب یافته بود، به گشایش روزنه‌ای هر چند ناچیز اما امیدوار کننده به نظر میرسید. در مناظره‌های گذشته از هر طرف یک نفر به بحث در مورد اتفاقات انتخابات و جریانات بعد از آن میپرداخته و برای اولین بار طرف منتصب به جنبش سبز با استفاده از این وسیله همگانی رسانه‌ای قادر به بیان حقایق محض این اتفاقات گشته است.

موفقیت تدریجی‌ این برنامه برای جلب مخاطبان رویگردان شده از صدا و سیما بعد از انتخابات بدلیل موضع یک طرفه، وارانه جلوه دادن حقایق و دروغ پردازی آن، پتانسیل تاثیر گذار آن‌ را حتّی در مدت زمان کوتاهی بیش از گذشته به نمایش گذاشته بود. اما تصمیم تهیه کنندگان آن برای تغییرات در این مقطع قابل تامل و شک برانگیز است. مطمنا باز تاب گسترده موضع مناظره کنندگان اصلاح طلب، گردانندگان این برنامه که دنباله جماعت "کنترل طلب" هستند را از خارج شدن اهداف برنامه "رو به فردا" از تحت کنترلشان به هراس انداخته است.

با سابقه برنامه سازیهای گذشته تیم "سیما + کیهان" نوع این تغییرات تا حد هشدار دهنده 20:30 مانندی قابل پیش بینی‌ میباشد. احیانا، روال جدید این برنامه به شرکت دادن مستقیم و غیر مستقیم مردم "از قبل تعیین شده" برای کمک رساندن به طرف "خودی" می‌‌باشد. به این نحو که مردم به اصطلاح کوچه و بازار را به مصاحبه فرا میخوانند و آنها با اعلام نظر "خاص" خود هجمه به طرف اصلاح طلب را افزایش میدهند. مطمنا در آینده از اشخاص کمتر شناخته شده و نرم تر جناح اصلاح طلب دعوت به عمل خواهد آمد. در عین حال نیز، وقت برنامه علاوه بر کم شدن ۲ روزه آن، با پخش گزارش دست چین شده "کیهانی" از رسانه‌های خارجی‌ هر چه بیشتر محدود خواهد شد.

از این نظرهوشیاری شرکت کنندگان آینده این برنامه بیش از پیش ضروریست و میبایستی قبل از قبول دعوت از چند و چون تغییرات اعلام شده آگاهی‌ پیدا کرده و قبول یا رد این دعوت را با هدف‌های جنبش مردمی بسنجند. بدلیل محدودیتهای سنگین امنیتی‌ حاکم بر منفذهای رسانه‌ای جنبش سبز، هر فرصتی از قبیل برنامه "رو به فردا" میبایست با استفاده از استدلال کننندگان شجاع و قادر به نمایان کردن چهره حقیقی‌ وقایع تحریف شده، تبعیض روا شده به اکثریت "غیر خودی"، آمار سازی‌های دولتی، اقتصاد بازی نهادهای نظامی و پنهانکاری‌های نیروهای امنیتی‌ و مصائب هفت ماه گذشته بپردازد.

شرکت کنندگان آینده به هوش باشید، از این جماعت اعترافگیر و داستان ساز، انتظار مددی نیست!


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator