۱۳۸۸/۱۱/۰۳

تولدي براي نداي مظلوميت ملت ايران

مراسم تولد ندا آقا سلطان در بهشت زهرا

. ادامه راه سبز «ارس»: امروز خانواده شهيد ندا آقا سلطان در سالروز تولدش بر مزار او در بهشت زهرا حاضر شدند. جمعي از مردم نيز براي اداي احترام به ندا به خانواده او پيوستند. سوم بهمن امسال، ندا بيست و هفت ساله مي‌شد..

در كنار كيك تولدي كه خانواده ندا به مناسبت سالگرد بيست و هفت سالگي او بر مزارش گذاشته بودند، شاخه‌هاي گلي از سوي ديگر سوگواران قرار گرفته بود.

سایت اخبار روز نیز گزارش داده است که سنگ قبر ندا با شمع های روشن و گل های رز پرپر شده و عکس های کودکی ندا تزئین شده بود. مادر ندا می گفت نگذاشتند برای ندا ختم ٰ و چهلم بگیرم، تولدش را باید می گرفتم.

رفته رفته به تعداد مادران عزادار و حامیان آنها و خانواده ندا که برای گرامیداشت سالروز تولد ندا به سر مزارش می آمدند بیشتر شد. ده ها نفر از مردم توانسته بودند خودشان را به قطعه ۲۵۷ برسانند. مادر ندا با دیدن تک تک مردمی که می آمدند در حالیکه با صدای بلند گریه می کرد خطاب به دختر خود می گفت: بلند شو ببین چقدر مهمان داری، پارسال تنها بودی، بلند شو!
کیک تولد ندا روی سنگ قبرش قرار گرفت با عدد ۲۷. مادر ندا می گریست و فریاد می زد که عزیز دلم ۲۷ ساله شد، ندای من ۲۷ ساله شد، ندای مردم ایران ۲۷ ساله شد.

جمعیت که بیشتر شد دو اتومبیل نیروی انتظامی روبروی قطعه ۲۵۷ ایستادند. مامورها پیاده شدند .خاله ندا که مشغول عکس گرفتن بود و پدر ندا را خواستند و به آن ها تذکر دادند که شعار داده نشود.

یکی از مادران عزادار تلفنی خبر داد که در مسیر نواب مامورها جلوی اتومبیل ها را می گیرند و از حرکت و ورود مردم به سمت بهشت زهرا جلوگیری می کنند

تولدي براي نداي مظلوميت ملت ايران

دولت کودتا هیچگاه فکر نمی کرد تیری که بر پیکر ندا آقاسلطان، دختر 26 ساله تهرانی، وارد می شود چنان تاثیری بر جنبش سبز ملت ایران داشته باشد که نام این دختر 26 ساله به عنوان سمبل مبارزان و شهدای آزادیخواهی ایرانی در مقابل کودتای دولتی ماندگار شود.

رسانه های رسمی حکومت و دستگاه تبلیغاتی دولت اول به انکار ارتباط شهادت ندا با اعتراض مردم پرداختند، بعد قتل او را متوجه گروه های مخالف نظام کردند و در نهایت هم با سناریویی کودکانه رسانه‌های خارجی را مسئول قتل ندا معرفی کردند که با هماهنگی آرش حجازی، پزشکی که در انگلیس اقامت دارد و در ایران به ترجمه آثار پائولو کوئیلو، نویسنده برجسته برزیلی معروف است، انجام شده است.

وجود ندا برای دستگاه تبلیغاتی دولتی معضلی حل نشده و در عین حال پر از تناقض بود. در حالیکه بنیاد شهید او را زمانی شهید اعلام کرد و از خانواده اش خواست تا مدارک لازم برای ثبت وی به عنوان شهید را فراهم کنند، در همان زمان دولت و وزارت اطلاعات از اجازه برگزاری مراسم ترحیم ندا خودداری کرد، درحالیکه بی بی سی مسئول قتل ندا معرفی می شد، کاسپین ماکان نامزد ندا، مورد بازجویی و اتهام قرار گرفت و درحالیکه دولت خود را خونخواه ندا معرفی می کرد خبرنگاری که به انتشار خبر شهادت این دختر ایرانی می پرداخت به تبعید ناخواسته مجبور شد.

دولت کودتا هیچ گاه نتوانست نقش خود را در شهادت ندا مخفی نگاه دارد. فیلم ضارب ندا پس از چند ماه در اینترنت منتشر شد. فردی که تصویرش با عکس های اولیه از کارت منسوب به یک نهاد نظامی همخوانی داشت و در فیلم به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه ضارب ندا معرفی می‌شد. درحالیکه این فیلم اولین و مهمترین سرنخ این شهادت است اما دولت کودتا نقش او را انکار می‌کند و اصلاً نامی از او به میان نمی‌آورد. در عین حال مدعی می‌شود که این قتل از آن جهت منسوب به رسانه های خارجی و البته آرش حجاری است که پیش از آن فیلم های دقایقی قبل از مرگ ندا در اینترنت مشاهده شده است. کودتاچیان البته هنوز باور نکرده اند که شهروند-خبرنگاران با دوربین‌های موبایل تا چه حد افشارگر جنایت‌های آنان بوده‌اند.

محمود احمدی نژاد در سفرش به نیویورک از پرسش های مکرر در قبال قتل این دختر ایرانی در امان نماند. اما او در یک مقایسه نابجای تاریخی، ابتدا از دختری گفت که به همین شکل در ونزوئلای دوست عزیزش، هوگو چاوز، کشته شده بود. دختری که نه نامی از او به میان آورد و نه عکسی را به نمایش گذاشت.

در عین حال احمدی نژاد در پاسخ به قتل ندا آقا سلطان تصویری از "مروی الشربینی" دختر محجبه مصری که در دادگاهی در آلمان توسط مهاجری روسی مورد ضربه قرار گرفت و به شهادت رسید را به مقابل دوربین‌ها نشان داد، گویی قتل ندا تاوان قتل این دختر مصری است. هرچند او پاسخی بر این پرسش ندارد که قاتل دختر مصری مشخص است و محکوم می شود تا به جزای خود برسد اما قاتل ندا در لاپوشانی‌های دولت کودتایی او گم می‌شود، تا مبادا دست ناپاک دولت کودتا در شهادت این دختر بی‌گناه نمایان گردد.

دیرزمانی نمی‌گذرد که ندا به خون بهای جنبش سبز ملت ایران تبدیل می‌شود، تصویر شهادت او را اگر تلویزیون دولتی با نیرنگ و ریا پخش می کند تا به قول خود در برنامه‌ای مستند به افشای هوبت قاتل ندا بپردازد، اما بارها و بارها شبکه های بین المللی و رسانه های مجازی به تصویرگری شهادت او و بعدها نیز از تولد تا وفاتش می پردازند. عکس های ندا اینترنت را به تسخیر درمی آورد، در زبان سیاستمداران بارها و بارها تکرار می شود، مجسمه او شهرهای دنیا را زینت بخش خود می کند و مراسم متعدد به اسم ندا و برای جنبش سبز مردم ایران برپا می گردد.

امروز تولد نداست. تولد دختری که با خون خود، تضمین ادامه جنبش سبز مردم ایران بود. دختری که ملت ایران را به شهادت گرفت تا به قول معلم شهیدمان، شریعتی، یا حسینی باشند و یا یزیدی. خونبهای شهادت ندا تفسیر دوباره این سخن شریعتی است:

"وقتی در صحنه حق و باطل نیستی، وقتی كه شاهد عصر خودت و شهید حق و باطل جامعه‌ات نیستی، هركجا كه می‌خواهی باشد، چه به نماز ایستاده باشی، چه به شراب نشسته باشی، هر دو یكی است."

1 نظرات:

زنبوردار گفت...

نــــــــــــــــــــــــــدا
نـــــــــــــــــــــــــدا
نـــــــــــــــــــــــدا
نـــــــــــــــــــــدا
نـــــــــــــــــــدا
نـــــــــــــــــدا
نـــــــــــــــدا
نـــــــــــــدا
نـــــــــــدا
نـــــــــدا
نـــــــدا
نـــــدا
نـــدا
نـدا
ند
ن
.
.
.
این تازه اول راه است
هنوز تاریخ کلمه ای در باره ی ندا قضاوتی نکرده . روزی خواهد رسید که نام " ندا " همراه با
تقدسی باور نکردنی بر لب جنبش سبز ادا گردد . جنبش سبز که تا ابد در ایران زنده و جاوید خواهد بود . و راز جاودانگی جنبش سبز هم در آن است که به هیچ کس و هیچ گروهی بدهکار نیست . انتقاد و پویایی ، ذاتی جنبش می شود
و از هر فسادی در جنبش جلوگیری می کند .

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator