۱۳۸۸/۱۰/۲۸

از سید الشهدا آموخته ایم که این خون ها پایمال نخواهند شد

ديدار اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان ایران با خانواده شهيد سيد علي موسوي:
از سید الشهدا آموخته ایم که این خون ها پایمال نخواهند شد


. ادامه راه سبز«ارس»: پدر شهیدعلی موسوی، که فرزندش در روز عاشورا هدف گلوله راننده یک پاترول مشکلی قرار گرفت و به شهادت رسید، در دیدار با برخی از معلمان که برای دلجویی از این خانواده شهید در خانه آنها حضور یافته بودند، درخصوص کشته شدن پسرش گفت: شاهدان به ما گفتند که نیروهای {… } کوچه را برای ورود آن پاترول باز کرده بودند!

به گزارش کلمه، پدر شهید موسوی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران و اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان ایران، در پاسخ به این سوال که مسئولان تاکنون برای شناسایی قاتلان چه تحقیقاتی انجام داده و یا به نتایجی رسیده اند، گفت: تنها پاسخ آن ها این بوده که این مساله عمدی بوده است!

وی همچنین گفت: پسرم را چند بار تهدید کرده بودند؛ و افزود: من و پسرم در انتخابات برای آقای میرحسین فعالیت می کردیم.

برادر شهید موسوی نیز در این نشست در نقل ماجرای شهادت برادرش گفت: "روز عاشورا در خیابان آزادی تقاطع شادمان که البته خانه شهید موسوی در همان خیابان است در راه پیمایی بودند که به گفته شاهدان یک پاترول مشکی که از قبل او را شناسایی کرده بودند با تیر مستقیم راننده پاترول علی را به شهادت می رسانند. وقتی که برادرم تیر می خورد مداوای اولیه توسط خانمی صورت می گیرد و برادر خانم ایشان که همراه او بودند سعی می کنند که علی را به بیمارستان برسانند. هر طرف که حرکت می کنند بسته بود و سرانجام او را از طریق اتوبان یادگار به بیمارستان ابن سینا می رسانند و البته موثر نمی افتد.

وی افزود: "پدر و مادر من در تمام صحنه های انقلاب شرکت داشتند و از روی خلوص نیت و احساس تکلیف در آن حضور پیدا می کردند. حتی موقعی که ما در تظاهرات به صورت خانوادگی شرکت می کردیم پدرمان مشخصات ما را روی قمستی از بدنمان می نوشت تا در صورت بروز حادثه ای بتوانند ما را شناسایی کنند! الان هم راضی به رضای خدا هستیم.

برادر شهید موسوی که یکی دیگر از برادران خود را نیز در جبهه های جنگ از دست داده است، ادامه داد: پدر و مادر من دعا می کنند که این خون ها برای مردم و انقلاب مفید و مثمر ثمر باشد و بر اساس چیزهایی که از سید الشهدا آموخته ایم می دانیم که این خون ها پایمال نخواهند شد."

در ابتدای این جلسه علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران گفت: پس از حوادث تلخ ۲۲ خرداد یکی از کارهای ما این بود که با خانواده های شهدا و کسانی که سختی دیده بودند، ملاقات کرده و با آن ها ابراز همدردی و همراهی کنیم که متاسفانه این نشست های خیلی ساده و با اهداف انسانی را مورد آزار و اذیت قرار داده و حتی برخی از ما را بازداشت هم کردند! با این حال تصمیم گرفتیم که خدمت خانواده بزرگ و محترم موسوی برسیم.

دیدار و دلجویی سیدحسن خمینی از خانواده شهید موسوی

همچنين حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی جمعه شب در منزل شهید سیدعلی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار کرد.

به گزارش کلمه، در این دیدار که برای دلجویی از خانواده این شهید عاشورایی برگزار شد، علاوه بر سیدحسن خمینی، سیدیاسر خمینی دیگر نوه امام راحل نیز حضور داشت.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator