۱۳۸۸/۱۱/۰۳

روح الامینی چهارمین قربانی کهریزک را افشا کرد

روح الامینی چهارمین قربانی کهریزک را افشا کرد

. ادامه راه سبز«ارس»: پدر شهید محسن روح‌الامینی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک از کشته شدن رامین قهرمانی از شهدای جنبش سبز در این بازداشتگاه خبر داد.

به گزارش کلمه، عبدالحسین روح الامینی در گفتگو با هفته نامه پنجره اعلام کرد که "رامین آقازاده قهرمانی" چهارمین قربانی وقایع بازداشتگاه کهریزک است.

وی هم‌چنین گفته که این فرد پس از آزادی از بازداشتگاه کهریزک بر اثر شدت جراحات وارده جان باخته است.

وی تصریح کرد: «گزارش چهارمین مرگ کهریزک از سوی مسوولان منتشر نشد چرا که به عقیده آن‌ها ممکن بود وجدان عمومی جامعه خیلی جریحه‌دار شود»

پیش‌تر اعلام شده که بود که محمد کامرانی، محسن روح‌الامینی و امیر جوادی‌فر کشته شد‌گان وقایع کهریزک هستند.

روح الامینی در این گفتگو خواستار استعفای مرتضوی شده است. وی با اشاره به اظهارات سعید مرتضوی در رد اتهامات خود گفت: چون پرونده مرتضوی و بقیه متهمین در مراجع ذی‎صلاح در دست رسیدگی است، اگر او اسناد و مدارکی دارد باید به آنجا ارایه دهد، همان‎طور که مضروبین و خانواده های قربانیان چنین کاری کردند. ‎نظر می‎رسد کسانی که دست‎شان در دفاع از خود تهی است، چنین می‎کنند

روح الامینی افزود :‌ بر این اساس، انتظار از متهمان این پرونده این است که به‎جای اینکه عذر بدتر از گناه بیاورند با عذرخواهی از آحاد ملت ایران و خانوادههای مقتولین و مضروبین، حداقل قبل از اینکه به مجازات اعمال خود برسند، استعفاء دهند.

وی افزود :‌ ما توصیه می‎کنیم کسانی که در این موضوع متهم هستند، به‎جای غبارآلود کردن فضا و نامه پراکنی های سیاسی، قبول مسئولیت کنند. این ساده‎ترین کار است که رسما و کتبا از آحاد ملت ایران، خانواده های مقتولین و مضروبین این حادثه عذرخواهی کنند. آن‎ها قبل از آنکه سزای اعمال‎شان را در دادگاه در این دنیا ببینند، برای نجات از عذاب اخروی استعفاء کنند که این کمترین کاری است که می‎توانند انجام دهند. حداقل کاری که از این‎ها انتظار داریم، این است که به‎جای آوردن عذرهای بدتر از گناه، به قانون تمکین کنند. وجدان عمومی جامعه بیدار است و گزارش دستگاههای نظارتی مثل مجلس، سازمان بازرسی کل کشور و کمیته پیگیری دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی هم وجود دارد که با صراحت درباره جنایت کهریزک اعلام نظر کرده اند که البته گزارش سازمان بازرسی و شورایعالی امنیت ملی در این خصوص منتشر نشده است.

گفتنی است بر اساس اعلام کمیته پیگیری مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشتگاه کهریزک سعید مرتضوی دادستان سابق تهران مقصر اصلی این وقایع معرفی شد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator