۱۳۸۸/۱۰/۲۸

یک دانشجو پس از 3 روز بازداشت با دست و پای شکسته در حاشیه شهر رها شد

یک دانشجو پس از 3 روز بازداشت با دست و پای شکسته در حاشیه شهر رها شد

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از نوروز: فرزند عضو سابق شورای شهر کاشان و معاون ستاد میرحسین موسوی در این شهر پس از بازداشت توسط یک نهاد امنیتی، بعد از 3 روز بیخبری مطلق و ضرب و جرح شدید تا جایی که منجر به شکسته شدن دست و پای این دانشجو شد و آثار سوختگی با سیگار نیز بر بدن او نمایان بود، به حالت بیهوش در کنار یکی از خیابانهای حاشیه شهر رها شد.

وی پس از رها شدن در حاشیه شهر، بدون اینکه امکان دیدار با خانواده خود را داشته باشد، مدت 36 ساعت در اختیار اداره اطلاعات بود و در مورد فعالیت های پدرش که استاد دانشگاه کاشان نیز است، و فعالیت های سیاسی خود و انجمن اسلامی دانشگاه مورد بازجویی قرار گرفت.

این دانشجو پس از پایان بازجویی نیز با چشم بسته مجبور به امضای تعدادی برگه شد.

به گزارش نوروز، این اقدام وحشیانه در ادامه روند بی سابقه احضار و بازجویی از حدود 20 نفر از اعضای فعال ستاد مهندس موسوی در جوانان اصلاح طلب کاشان که طی یک ماه گذشته صورت گرفته، انجام شده است.

احضار برخی از این فعالان سیاسی و دانشجویی با بازداشت چند روزه همراه بوده است. آنها پس از انتقال به دادگاه انقلاب و تشکیل پرونده با صدور قرار وثیقه آزاد شدند.

از سوی دیگر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان نیز در محکومیت این اقدامات بی سابقه و ظالمانه اطلاعیه ای بدین شرح صادر کرد:

باسمه تعالی
بیش از هفت ماه از آغاز برخورد سرکوبگرانۀ افراطیون با جنبش عظیم مردم ایران می گذرد. جنبشی که به گواه دوستداران و دلسوزان ایران اسلامی، از بطن مردم برخاست و تمامی اقشار و طبقه های اجتماعی را با خویش همراه کرد.

پیش از این ها هشدار داده بودیم که هرگاه حلقه های بسته قدرت شکل بگیرد، زمینه حرکت آن حلقه به سمت فساد و تباهی مهیا می شود. پیش از این ها فریاد کشیدیم که هرگاه رسیدن به مقصود وسیله را توجیه کند، این مردم هستند که قربانی زیاده خواهی قدرت طلبان می شوند. پیش از این ها گفتیم که هر گاه آزادی های مصرح در قانون اساسی به راحتی نادیده گرفته شود، التهابات سیاسی ، آسیب های جبران ناپذیری به بدنه اجتماع وارد می سازد.

اکنون کارنامه چندین سال نادیده انگاشتن حقوق اساسی مردم و قانون گریزی در پیش چشمانمان آماده قضاوت شدن است. پرده ها از جنایات بازداشتگاه کهریزک کنار رفته است . حرمت عاشورای حسینی با حمله و هجوم به مردم و کشتن ایشان دریده گشته و سرکوب وحشیانه نیروهای به اصطلاح خودسر تا آنجا پیش رفته است که برای رسیدن به مقاصد شوم خویش متوسل به آدم ربایی و ضرب و جرح یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه کاشان شده اند و با استفاده از امکانات و مصونیت های خاص با اقدامی وحشیانه بیش از پیش ماهیت سیاه و چرکینشان را به نمایش گذاشته اند.

بی شک این گونه رفتار ها نه تنها محکوم به شکست است بلکه عزم ما را برای دفاع از حقوق اساسی ملت ایران راسخ تر می کند؛ از آن رو که نه پا بند پست ها و مناصب هستیم تا ترس از دست دادنشان ما را به خفت بکشاند و نه چشم به آن ها دوخته ایم که به سکوت متوسل شویم.در حالی مجموعه این حرکات به نیروهای موسوم به نام جعلی «خود سر»، منتسب می شود که برنامه ریزی و سازمان دهی چنین اتفاقاتی بدون وجود یک سازمان تشکیلاتی قوی میسر نبوده و نیست. تامین امنیت مردم، یقینا مهم ترین وظیفه نیروهای امنیتی ، اطلاعاتی وانتظامی است و شناسایی و برخورد با این عوامل از اولویت های اولیه این نهاد ها به حساب می آید.

به خود می بالیم که همراه و همقدم با مردمی به پا خاسته ایم که یکصدا استقلال و آزادی ایران زمین را فریاد می زنند و مصرانه بازگشت به اصول مغفول قانون اساسی را خواستارند. به خود می بالیم که در مسیر این جنبش آن قدر استوار بوده ایم که هجمه عظیم تبلیغات توپ خانه های رسانه ای و شیوه های ددمنشانه سرکوب که روی نظام های استبدادی را سفید کرده اند، خللی در عزم راسخمان پدید نیاورده است. به خود می بالیم که دانشگاههایمان زنده اند و ندای حقیقت هر گاه و از هر حنجره ای که به گوش برسد یاری کننده ای هست که او را یاری کند .

دانشجویان آگاه ایرانی در راه دفاع از حقوق اساسی ملت ایران ، متحمل سختی های فراوانی شده اند.از احکام سنگین و غیر قابل قبولی که برای دانشجویان، از سوی مراجع انضباطی صادر گشته و بازداشت های طولانی مدت مراجع قضایی تا انواع و اقسام شیوه های تهدید و ارعاب. دانشجویان آزاده ای که نخواستند ذلت را پذیرا باشند ودر مقابل هجوم بی عدالتی ها ایثار گرانه ایستادگی کردند. آن ها مایه مباهات ما و افتخار ملت هستند. تاریخ خود گواهی می کند که یاد چه کسانی ماندگار است و کدامین گروه سرنوشتی اسف بار در انتظارشان است. مسلما کسانی که تمایلی به درس گرفتن از تاریخ ندارند، محکوم به پرداختن تاوان های سنگینی خواهند بود.

اکنون ضمن دفاع و حمایت از راهکارهای نخبگان دلسوز برای دور شدن از التهابات ، مصرانه شناسایی و محاکمه عوامل جنایات غیر انسانی پیش آمده و آزادی سریع تمامی زندانیان دانشجو را خواستاریم. نمی توان بازداشت ها ی طولانی و احکام غیرمنصفانه را دید و وعده های بهبود شرایط را پذیرفت. دانشجویان ایران زمین تمام تلاششان را برای بهبود اوضاع به کار بسته اند و وقت آن است که حاکمیت نیزبا تن دادن به اصلاح ساز و کار های خود به خواسته های مشروع و قانونی ما احترام بگذارد. بازگشت به خرد و قانون بهترین علاج درد های این روز های کشور عزیزمان، ایران است و هر گونه افراط و تندروی بی شک آسیب های جبران نا پذیرتری را به آینده ما وارد خواهد ساخت.

ما دانشجویان دانشگاه کاشان از مردم، اساتید و دانشجویان دانشگاه می خواهیم که همراه و همدرد با خانواده دانشجویان زندانی وآسیب دیده و پیگیری ظلم ناعادلانه ای که بر ایشان رفته است برای رفع مشکلات ایشان از هیچ کوششی فروگزار نباشند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator