۱۳۸۸/۱۰/۳۰

هشت سال و نیم حبس تعزیری برای مجید توکلی و 10 سال محروميت اجتماعي

هشت سال و نیم حبس تعزیری برای مجید توکلی و 10 سال محروميت اجتماعي


. ادامه راه سبز«ارس»: مجید توکلی، از فعالان برجسته دانشجویی توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به 8 سال و شش ماه حبس تعزیری و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی مبتنی بر۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش واحد دانشجویی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید توکلی از فعالان برجسته دانشجویی که روز 16 آذرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل 8 سال و نیم حبس تعزیری،۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز ۵ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

محاکمه این فعال دانشجویی بر اساس چهار اتهام "توهین به رهبری، توهین به ریاست جمهوری، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام" مورخ 10 دیماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب شهر تهران، بدون حضور وکیل مدافع آقای توکلی و در پشت درهای بسته برگزار شده بود. این دادگاه با اعتراض مجید توکلی همراه بود.

مجید توکلی در حال حاضر در سلولهای انفرادی بند 240 در زندان اوین نگهداری میشود، وی در زمان بازداشت و بازجویی به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روحی قرار داشته است. این فشارها همچنان ادامه دارد.

اقدام غیراخلاقی دستگاه امنیتی مبنی بر انتشار تصاویر وی با پوشش زنانه توام با نشر اکاذیب موج گسترده ای از اعتراضات فعالان حقوق بشر در سراسر دنیا را به همراه داشت.

لازم به یادآوری است، مجید توکلی دو سال پیش نیز به مدت 15 ماه به اتهام چاپ نشریات جعلی در زندان بود که بعد از این مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان 70 مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.

هم‌چنین او بار دیگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت 115 روز را در سلول‌های انفرادی بند 209 زندان اوین گذارند و اخیرا با تودیع وثیقه سنگین آزاد شده بود.

2 نظرات:

ش.ه.ب گفت...

آیا احمدی نژاد یک یهودی است؟

از نویسندگان و خبرنگارهای این سایت خواهش می کنم در باره این موضوع و صحت مقاله ای به این نام آن تحقیق کنند و تحلیل خود را هم بنویسند.
من این مقاله رو توی وبلاگ خودم گذاشتم.
موفق و سبز باشید.

قمر گفت...

داداش من گول نخور اینها دیده اند عمرشان تمام شده قصد دارند با دست خودتان باز یک انقلاب دیگر راه بندازند که در آن باز مهره های جدید و این بار در شکل و شمایل دیگر سر کار آورتد . مهره های سوخته کنار رفته و تازه نفساش میان جلو شما چقدر زود باورید مگر نمی بینید باز حرف شیخ و اسلام و بنیاد گرایی می کنند خاتمی که اینقدر کله گنده هست هنوز نتوانسته بر علیه ولایت فقیه حرفی بزند هیچ چیز عوض نمی شود اگر حتا مردم پیروز شوند یک نظام اسلامی دیکتاتور سر کار می آید فقط شاید برای دو سال فضای باز سیاسی را یکبار دیگر تجربه کنیم.

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator