۱۳۸۸/۰۹/۱۴

بازداشت بیش از ۱۵ نفر از مادران عزادار توسط نیروهای امنیتی

"بازداشت بیش از ۱۵ نفر از مادران عزادار توسط نیروهای امنیتی"
عصر امروز(شنبه) بیش از ۱۵ نفر از مادرن عزادار را در پارک لاله تهران بازداشت کردند

. ارس به نقل از خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان- روز شنبه ۱۴ آذر ماه حوالی ساعت ۱۷:۰۰ در حالی که مادران در حال ورود به پار ک بودند و قصد برگزاری تجمعات اعتراضی خود را داشتند با انبوهی از نیروهای امنیتی - انتظامی مواجه شدند.نیروهای انتظامی ،لباس شخصی که با خودرو و موتور سوار و پیاده بودند تمامی نقاط پارک لاله را به اشغال خود در آوده اند.

به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی نیروهای لباس شخصی بسوی مادران یورش بردندو ۴ نفر از مادران را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. در نقاط مختلف پارک به مادران عزادار و دختران جوان یورش می برند و ۱۱ نفر از آنها را دستگیر و به وان های خود که در میدان آب نمای پارک لاله مستقر بودند انتقال دادند.

آنها در حال گشت زدند در پارک هستند و هر مادری را می بینند مورد اهانت و بدرفتاری قرار میدهند و سپس دستگیر می کنند تا لحظه ارسال این گزارش تعقیب و دستگیری مادران ادامه دارد و حتی در خیابانها اطراف پارک تعدادی از مادران دستگیر شدند. احتمال زیاد دارد که آمار دستگیریها بیش از ۱۵ نفر باشد. آمار بیش ۱۵ نفر اعلام شده توسط شاهدان عینی گزارش شده است. برخوردها با مادران غیرانسانی گزارش شده است.

نیروهای امنیتی - انتظامی که در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر تخمین زده می شوند آنها در نقاط مختلف پارک مستقر شده اند. تعدادی از مامورین لباس شخصی که در هفته های گذشته از مادران اقدام به فیلم برداری می کردند امروز مادران شرکت کننده را شناسائی می کنند و اقدام به دستگیری آنها می کنند. نیروهای امنیتی دستگیریهای خود را علاوه بر پارک به خیابانها اطراف پارک کشاندند.

گفتگویی با علی آقا سلطان، پدر ندا آقاسلطان


تقدیم به مادران عزادار

مادرم داغدار

فرزندم با گلوله ای در گلو

بر سنگفرش خیابان

در بادها بر جا ماند

برادرم

آه زندانی

همسرم مفقود

دلم پاره پاره

و تنم از ضربه های باتوم

بت پرستان زخمی

خسته نیستم

هنوز پای رفتنم ست

با زنجیرهای پوسیده بر پا

بسویت می آیم

و فریادت خواهم زد

عدالت کجایی ...؟

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator