۱۳۸۸/۰۹/۱۰

شیوا نظرآهاری: ما ایستاده‌ایم دوست من، تو ایستاده بمان

شیوا نظرآهاری، برای سعید جلالی‌فر و سعید کلانکی:
ما ایستاده‌ایم دوست من، تو ایستاده بمان
.

. هي سعيد.. حالا پشت درب آهنين كدام سلول انفرادي كدام بازداشتگاهي نمي‌دانم؟ حالا براي چه چشم‌بند زده‌اي و داري بازجويي پس مي‌دهي، نمي‌دانم؟.. حالا كدام بازجو و كدام تيم وزارت اطلاعات دارند سيم جيمت مي‌كنند، نمي‌دانم؟

اما سعيد، من ايمان دارم به آن روزهايي كه مي‌آيند و سلولي نيست تا ما را، شما را، در تنهايي خود اسير كند.

راستي سعيد، بگو ديوار كدام خانه را در نيمه شب بالا رفتي؟.. كدام محموله قاچاق را وارد كشور كرده‌اي..؟ دستت به خون كدام آدمي آلوده شده است؟.. كدام بنده خدا را آزار داده‌اي؟

رفيق شب‌هاي فرياد و دلهره، روزهاي ستاره‌دار بودن و اعتراض، روزهاي زندان و نگراني، روزهاي بي من، روزهاي بي همه، رفيق تمام روزهاي اين سال‌ها....

دلت كه براي يك انسان و حقش لرزيد. آن‌جا آغاز لغزيدنت بود . آنجا نقطه آغاز بازجويي‌ها و سوال‌هاست.

دلت كه براي يك انسان لرزيد. براي يك زنداني. يك زن. يك كودك كار. آن‌جا نقطه آغاز مجرميتت بوده..

اصلا همان‌جا بود كه اولين جرم را مرتكب شدي. كه به انسان ايمان آوردي. كه انسان را پاس داشتي و نه هيچ چيز ديگر را.

حالا سعيد.. گوشه سلول انفرادي بند نمي‌دانم چند زندان اوين. تمام خاطرات اين سالها را با خودت مرور كن. ديوارهاي انفرادي شرمسار طاقتت مي‌شوند، رفيق من.

حالا تو رفته‌اي پشت آن ديوارها كه من تازه تركشان كرده‌ام.

و باز، روزهاي بازداشت و دلهره و اعتراض. لعنت به این روزها که قرار است بیایند بدون شما... لعنت به انتخابات...

سعيد، 9 آذر در يادت مي‌ماند تا هميشه. چراغ بزن تا نگهبان در را باز كند براي دستشويي. پايت را كه دراز نمي‌شود به عرض سلول، جمع كن در خودت. نگذار ديوارهاي انفرادي تو را از خودت دور كنند.

سعيد.. سعيد.. سعيد..

حالم خوش نيست. اما ما چاره‌اي نداريم جز ايستادن. ما ايستاده‌ايم دوست من. تو ايستاده بمان

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

بازداشت سعید جلالی‌فر از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر

. کمیته گزارشگران حقوق بشر- سعید جلالی‌فر، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای "جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان"ٰ صبح دیروز توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد.

بنابر گزارش‌ها، وی صبح دیروز پس از خروج از منزل، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و خانواده او به مدت یک روز هیچ ‌گونه اطلاعی از علت بازداشت و مکان نگه‌داری وی نداشتند. سپس نهاد مربوطه طی تماس تلفنی با خانواده ی این فعال حقوق بشر، بازداشت او را تایید و اعلام نموده تا دو هفته ی دیگر مشخص خواهد شد که چگونه وضعیت فرزندشان را پی گیری کنند.

سعید جلالی‌فر، یک فعال اجتماعی است که در سا‌لهای گذشته به سبب فعالیت‌های خود، از ادامه تحصیل محروم شده و از دانشگاه زنجان اخراج شد. وی دانشجوی رشته فیزیک این دانشگاه بود.

همچنین سعید کلانکی دیگر همکار کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز صبح دیروز بازداشت شده است.

با بازداشت این دو نفر، شمار اعضای دستگیر شده این کمیته در ماه‌های پس از انتخابات به 3 نفر می‌رسد. این درحالی است که سایر اعضای کمیته نیز بارها از سوی نهادهای امنیتی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

با نزدیک شدن به روز 16 آذر، دور جدیدی از فشار و بازداشت فعالان سیاسی و اجتماعی آغاز شده است. به نظر می‌رسد این دستگیری‌ها تا روز 16 آذر ادامه پیدا کند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator