۱۳۸۸/۰۹/۲۴

بیانیه جبهه مشارکت: حامیان جنبش سبز به مقاومت قانونی خود ادامه دهند

جبهه مشارکت هتک حرمت بنیان‌گذار انقلاب را محکوم کرد:
حامیان جنبش سبز به مقاومت قانونی خود ادامه دهند

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از نوروز: جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای هتک حرمت به ساحت امام خمینی، معمار انقلاب اسلامی را محکوم کرد. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

"امام خمینی (ره) نه تنها به عنوان یک مرجع عالیقدر دینی و عالم و عارفی ربانی‌، بلکه در سلسله بیدار گران اقالیم قبله مورد احترام و تکریم قاطبه مسلمانان و آزادگان دنیا بوده و نامش در تاریخ جهان ماندگار و جاودانه است ‌و در تاریخ ایران نیز نامی یگانه و بی‌همتاست‌. امام خمینی با مجاهدات پیگیر خود و رهبری مردمی آزادیخواه توانست ایران را از زیر سلطه ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی و حاکمیت استبداد مطلقه دیرپا رهایی بخشد و مردم ایران را به دوران حاکمیت بر سرنوشت خویش وارد کند و عصری تازه را با تاسیس «‌جمهوری اسلامی ایران‌» بنیان نهاد و همو حماسه بزرگ مقاومت ملت ایران در برابر مستکبران عالم و متجاوزان به خاک میهن را مدیریت کرد و یقینا هرایرانی آزاده و شرافتمند قدردان جایگاه و نقش امام خمینی در تاریخ معاصر ماست و هرگونه هتک حرمت به ساحت آن سفر کرده به کوی دوست را برنمی تابد."

جبهه مشارکت ایران اسلامی باردیگر بر هویت خط امامی خود تاکید کرده و اعلام می دارد که افتخار ما وفاداری به اندیشه و آرمانهای والای امام و انقلاب اسلامی و مقابله با انحرافاتی است که طی سالهای اخیر دراین باره ایجاد شده است . امام بر میزان بودن رای ملت دراداره امور کشور و تحقق "جمهوری اسلامی " نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید فراوان داشت و ما نیز امروز خواسته ای جز این نداریم.

از اینرو جبهه مشارکت با محکومیت هرگونه هتک حرمت نسبت به ساحت معمار انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و اعلام حمایت و پشتیبانی از درخواست مجمع روحانیون مبارز و آقایان موسوی و کروبی برای برپایی تجمع و راهپیمایی در پاسداشت از مقام آن بزرگوار براین باوراست که رخداد هتک حرمت به ساحت امام خمینی و عملکرد صدا و سیما در این باره در جغرافیا و فضای سیاسی و اجتماعی موجود جای تامل و تردید فراوان دارد و به ویژه اینکه شاهدیم جریانی در پی بهره برداری جناحی و سوء استفاده از این رخداد برای مقابله با جنبش سبز و رهبران آن است بگونه ای که اینگونه عملکرد تداعی گر اجرای پروژه راه اندازی کارناوال شادی در عصر روز عاشورا سال 76 علیه خاتمی وپروژه های دیگر در دوران اصلاحات از سوی اقتدارگرایان است.

و جای سئوال دارد که چرا هم اینان که اینگونه از این هتک حرمت مشکوک برآشفته اند نسبت به هتک حرمت شهروندان در حوادث پس از انتخابات از نوع شکنجه های زندان کهریزک و کشته و مجروع شدن آنها و ...، که امام آنها را ولی نعمت حکومتگران میدانست، هیچگونه واکنش و اعتراضی نداشتند؟ براین پایه تمامی آنانی که سر در گرو جنبش سبز دارند باید نسبت به جغرافیای سیاسی و شرایط حادث هشیار بوده و همچنان به مقاومت مسالمت آمیز و قانونی خود برای پیگیری خواست اصلی جنبش، که همان تحقق آرمان اصلی امام و انقلاب اسلامی است، یعنی اجرای بدون تنازل قانون اساسی و میزان بودن رای و نظر مردم در اداره امور کشور ادامه دهند و قطعا احترام و تکریم واقعی به ساحت حضرت امام خمینی در گرو تحقق اندیشه ها و آرمانهای اوست.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator