۱۳۸۸/۱۰/۰۲

مراسم سوم و شب هفت آیت الله منتظری به دلایل امنیتی برگزار نخواهد شد

مراسم سوم و شب هفت آیت الله العظمی منتظری به دلایل امنیتی برگزار نخواهد شد


. تعرض لباس شخصی ها به دفاتر آیت الله العظمی منتظری و آیت الله صانعی

احمد منتظری اعلام کرد: مراسم سوم و هفتم درگذشت آیت الله العظمی منتظری، بدلائل امنیتی برگزار نخواهد شد.

به گفته او، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به دفتر آیت الله العظمی منتظری و منزل فرزندش پس از مراسم تشییع و تدفین در روز دوشنبه درقم، خانواده چنین تصمیمی گرفته اند.

براساس گزارش ها شب گذشته، پس از برگزاری مراسم تشییع و تدفین این مرجع تقلید شیعه، گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به بیت آیت الله العظمی منتظری، پارچه‌های سیاه نصب شده و عکس‌های وی را کنده و شیشه‌های بیت او را شکستند.

دفتر آیت‌الله صانعی هم شب گذشته مورد حمله مشابهی قرار گرفت و تابلوی دفتر وی از سوی لباس شخصی‌ها پایین کشیده شد و مهاجمان به سر دادن شعار علیه آیت الله صانعی پرداختند.

شیشه‌های منزل سعید منتظری، فرزند آیت الله العظمی منتظری هم که در مجاورت بیت ایشان قرار دارد نیز از سوی لباس شخصی‌ها شکسته شده است.

این اقدامات هیچگونه واکنشی از سوی پلیس نداشت.

احمد منتظری، فرزند ارشد آیت‌الله العظمی منتظری، در این زمینه به رادیوفردا گفت که پس از آن که مجلس بزرگداشت آیت‌الله منتظری به دفتر وی منتقل شد، نیروی انتظامی به مردم اجازه ورود به این دفتر را نمی‌داد، اما پس از چندی با مذاکره با نیروی انتظامی مجلس ختمی در دفتر برگزار شد.

به گفته او، در همین زمان انصار حزب‌الله به سمت دفتر حمله‌ور شدند که گرچه ابتدا با ممانعت نیروی انتظامی روبه‌رو شدند، اما پس از چندی موفق به حضور در مقابل دفتر شدند و اقدام به شکستن شیشه‌های دفتر آیت‌الله منتظری کردند.

احمد منتظری حضور باشکوه و میلیونی مردم در مراسم تشییع آیت‌الله العظمی منتظری به رغم تبلیغات مسموم ۲۰ سال اخیر علیه وی را عامل اصلی عصبانیت و اقدامات این گروه در شامگاه دوشنبه ارزیابی کرد و با اشاره به این که نیروی انتظامی اقدامی در جلوگیری از گروه مهاجم انجام نداد، از نحوه برخورد نیروی انتظامی انتقاد کرد.

وی موضوع حمله لباس‌شخصی‌ها به دفتر آیت‌الله صانعی را تأیید کرد و گفت که متأسفانه مهاجمان تابلوی دفتر این مرجع تقلید شیعه را پایین کشیده‌اند.

فرزند آیت الله منتظری، دلیل احتمالی این برخورد را اقامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شب قبل از مراسم تشییع در بیت آیت‌الله صانعی عنوان کرد.

احمد منتظری تصریح کرد: برای احتراز از درگیری‌های احتمالی و صدمه خوردن مردم «اعلام کرده‌ایم که مراسم سوم و شب هفت برگزار نخواهیم کرد، ولی اگر در شهرستان‌ها گروه‌هایی موفق به برگزاری مراسم شدند در آن شرکت خواهیم کرد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator