۱۳۸۸/۱۰/۰۹

بيانيه جرس در مورد فتنه جديد كودتاچيان و تماميت خواهان

بيانيه جرس در مورد فتنه جديد كودتاچيان
"كارنوال عاشوراي2"


. ادامه راه سبز«ارس»: سايت جرس صبح چهارشنبه بیانیه اي خطاب به ملت ایران صادر کرد. در این بیانیه ضمن تاکید بر پرهیز جدی از خشونت آمده است: درشرایطی که دولت کودتا به گونه ناباورانه ای در روز عاشورا تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خاک و خون کشانده است ، دست پیش را گرفته و برای پوشاندن جنایت یزیدی خویش، با استفاده ابزاری از مقدسات مذهبی، موضوع "حرمت شکنی محرم" را مطرح می نماید و با این دستاویز که گوئی کسانی سوت یا دست زده اند! می خواهد در فضای فریبی که ایجاد کرده اقدام به سرکوب خونین و دستگیری های گسترده تر نماید.

متن كامل بيانيه بدين شرح است:


در فرهنگ مذهبی ما، نعل وارونه زدن و قرآن سرنیزه کردن های فریبکارانه برای تحریک احساسات و عواطف دینی توده های نا آگاه شیوه ای کاملا شناخته شده است.

رژیم استبدادی سلطنتی نیزاز این ترفندهای توطئه گرانه همواره تغذیه می کرد؛ نسل دیروز به خاطر دارند که چگونه ساواک و دستگاههای سرکوب، تلاش کرد قیام مردمی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را با حمله به اتوبوس ها و مدارس دخترانه و آتش زدن سینماها مشکوک نماید وبا دستگیری و محاکمه و اعدام افرادی از جنوب شهر، آنرا حرکت کوری از ناحیه متعصبان مذهبی و اوباش و چاقوکشان علیه حقوق زنان جلوه دهد.

در آستانه انقلاب اسلامی 22 بهمن سال ۱۳۵۷ نیزهمگان شاهد آتش زدن بانکها، سینماها و برخی اماکن دولتی توسط ساواک و عوامل مشکوک حکومتی بوده ایم.

"کارناوال عاشورای 1" در تهران علیه دولت آقای خاتمی در سال ۱۳۷۶را هم نسل امروز بخاطر دارند و می دانند تمامیت طلبان از هیچ شیوه ای برای حفظ قدرت خویش فروگذاری نمی کنند.

اینک درشرایطی که دولت کودتا به گونه ناباورانه ای در روز عاشورا تظاهرات مسالمت آمیز مردم را به خاک و خون کشانده است ، دست پیش را گرفته و برای پوشاندن جنایت یزیدی خویش، با استفاده ابزاری از مقدسات مذهبی، موضوع "حرمت شکنی محرم" را مطرح می نماید و با این دستاویز که گوئی کسانی سوت یا دست زده اند! می خواهد در فضای فریبی که ایجاد کرده اقدام به سرکوب خونین و دستگیری های گسترده تر نماید.

جنبش سبز ملت ایران در اعتراض به دروغ و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، اما با توجه به عمق نارضایتی عمومی از حکام بی تدبیر به جنبشی ضد استبدادی برای احقاق حقوق به یغما رفته ملت، برقراری دموکراسی و احیای اصول فراموش شده قانون اساسی تبدیل شد.

متاسفانه رهبر و پاسداران استبداد دینی اعتراض مسالمت آمیز و حق طلبانه ملت ایران را - که حق قانونی و شرعی آنان است - به تعابیر نادرست "فتنه" و "اغتشاش" تعبیر کرده، خود را حق مطلق پنداشته و همانند همه دیکتاتورهای تاریخ هرگونه اعتراض به خود را توطئه اجانب و شورش بی بند و بارها علیه مقدسات دینی اعلام کردند و با سناریوهای نخ نمای پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی در تظاهرات دانشجوئی 16 آذر و به راه انداختن "کارناوال عاشورای 2" در روز یکشنبه مقدمه فریب افکار عمومی را فراهم کرده اند. احیاگران شیوه های "اموی"، با حیله های "عمروعاصی"، "پیراهن عثمانی" علیه جنبش سبز علوی علم کرده اند.

آری در عاشورای 88 حرمت ماه حرام توسط ماموران بدنام لباس شخصی حکومت هتک شد و جان بیش از سی و هفت انسان بیگناه- که به فرموده قرآن کریم حرمت هر یک با حرمت جان تمام آدمیان برابر است - به ناحق گرفته شد. خشونتهای اعمال شده در یکشنبه خونین تهران و شهرستانها توسط ماموران لباس شخصی صورت گرفته است و عزاداران سبز حسینی کمترین دخالتی در آن نداشته اند. رژیم دروغ و تزویر باانتساب اعمالی که خود تدارک دیده بوده به معترضان مسالمت جو، برخی اذهان ناآگاه را فریفته و با تدارک راه پیمائی سراسری قصد سرکوب گسترده تری گرفته است.

ملت رشید ایران با سوابق تاریخی خویش با این سناریوها و ساز و کارهای سرکوب گران بخوبی آشنائی دارند و با چنین تحریکاتی در دام ددمنشان نمی افتند و با هوشیاری و مراقبت همگانی مانع ازابراز خشونت متقابل و واکنش های انفعالی و انعکاسی می گردند.

مطالبات جنبش سبز کاملا مشخص است: احیای اصول منسی قانون اساسی و پاکسازی جمهوری اسلامی از استبداد دینی. روش جنبش سبز مسالمت آمیزو ضد خشونت است. جنبش سبز بر اساس تعالیم حسینی و منطبق بر اصل امر به معروف و نهی از منکر و برعلیه مظالم اموی و شیوه های یزیدی به راه پر افتخار خود ادامه خواهد داد.

مکر و حیله و کیدهای شیطانی همواره به خودشان بر می گردد. این وعده الهی است که او نقشه های خائنین را به هدف نمیرساند (ان الله لایهدی کیدالخائنین) و کسانی که با پوشاندن حقیقت وافترا به حق طلبان و آزادی خواهان علیه مردم توطئه می کنند، خود در دام کیدشان گرفتار می شوند (والذین کفروا هم المکیدون).

سقوط دولت ظلم وعده الهی است. با ایمان به نصرت حق با صبر و بصیرت، با متانت و بردباری بدور از خشونت و شتاب راه سبزمان را ادامه می دهیم.

شبکه جنبش راه سبز (جرس)

1 نظرات:

زرتشت گفت...

«حرمت شکنی»، اسم رمز کودتای دوم

فرضیه این است که دستگیری سران جنبش سبز توسط مردم با اسم رمز «حرمت شکنی» کلید خورده است. در حالی که کودتای اول مستقیما توسط آیت‌الله خامنه ای و با اسم رمز «بصیرت» راهبری شد ، گویا قرار است کودتای دوم با در سکوت «آقا» آغاز شود تا «او» بتواند در نقش «پلیس خوب»، ظاهر شود و به جایگاه از دست رفته‌ی «رهبری» بازگردد. جایگاهی که به موقع با «کودتای سوم» به «وارث اصلی» خواهد رسید.

همه ی شواهد حاکی از آن است که دستگیری ِ مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی در دستور کار ِ سران ِ کودتا قرار گرفته است. در دو روز گذشته، فرزندان و برادران و نزدیکان ِ سران ِ جنبش سبز به همراه خیل جدیدی از روزنامه‌نگاران فعال دستگیر شده‌اند تا فضای رعب و تهدید غالب شود. فهرست ِ گروگان‌ها کامل شده است

فضای تبلیغاتی سنگینی توسط صدا و سیما علیه سران ِ جنبش سبز ایجاد شده است. رسانه های دیگر محدود شده‌اند و رسانه‌های ِ پیش رو دولت، گوشه‌هایی از سناریو را افشا کرده‌اند .

همه چیز نشان‌گر آن است که فاز دوم ِ کودتا یا کودتای دوم در جریان است. کودتای دیگری که این بار، دولت می‌خواهد هزینه‌ی آن را به پای مردم بنویسد .

فرضیه این است: دستگیری سران ِ جنبش ِ سبز توسط مردم با اسم رمز ِ "حرمت شکنی" کلید خورده است .

در حالی که کودتای اول مستقیما ً توسط ِ آیت‌الله خامنه ای و با اسم ِ رمز "بصیرت" راهبری شد، گویا قرار است کودتای دوم با در سکوت ِ" آقا" آغاز شود تا "او" بتواند در نقش ِ "پلیس ِ خوب" ، ظاهر شود و به جایگاه از دست رفته‌ی "رهبری" بازگردد. جایگاهی که به موقع با " کودتای ِ سوم" به "وارث ِ اصلی" خواهد رسید !

سارا زرتشت

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator