۱۳۸۸/۱۰/۰۶

عاشوراي تهران يك پارچه در خون و قيام (تا كنون چهار كشته)

عاشوراي تهران يك پارچه در خون و قيام
"يـــــــــــــــــــــــا حسيـــــــــــــــــــن"

خيابان‌های تهران از صبح امروز شاهد تجمعات و درگيری‌های متعدد است. بنا بر خبرهای منتشرشده، از آغاز امروز به شکل بی‌سابقه‌ای نيروهای نظامی و ضد شورش در خيابان‌های تهران مستقر شده‌بودند. برخی گزارش‌ها اين حضور را در شش ماه گذشته بی‌سابقه دانسته‌اند. ماموران برای جلوگيری از تجمع گسترده‌ی مردم برخی خيابان‌ها را مسدود کردند. با اين حال مردم معترض علی‌رغم ممانعت‌های گسترده، در نقاط مختلف تجمع کرده و شعارهايی سردادند. در برخی نقاط درگيری‌ها شديد شده‌است و مردم حتی موتورهای ماموران را به آتش کشيدند. مردم معترض سد نيروهای پليس را در ميدان ولی‌عصر شکسته و به معترضين ديگر پيوستند. جمعيت معترضين بسيار چشمگير گزارش شده‌است. گزارش‌ها حاکی از کشته‌شدن يکی از تظاهرکنندگان در چهارراه ولی‌عصر و سه تن ديگر در پل کالج است. خبرگزاری الجزيره علاوه بر درگيری‌های شديد در تهران گزارش می‌دهد که اصفهان و شيراز نيز تظاهرات گسترده‌ای در حال انجام است. (عكس: يكي از شهداي قيام عاشورايي مردم سبز تهران)


در درگیری های صورت گرفته در پل کالج متاسفانه سه تن از هموطنانمان شهید و دوتن زخمی شدند.به گزارش خبرنگار جرس که خود در صحنه حاضر بود این سه تن در پل کالج و توسط شلیک مستقیم نیرهای نظامی به شهادت رسیدند، همچنین دو تن دیگر از مردم توسط لباس شخصی ها به شدت زخمی شده اند.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

اين ملت غيور با حضور انبوه در عاشوراي حسيني به جلادان حكومت ثابت كرد استوار تر از هميشه در جلوي استبداد ايستاده است و از خون گلوله وحشتي ندارد. يا حسين

دهها هزار تن از گروههای مردم که در خیابانها و میادین مختلف تهران تجمع کرده اند با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با دولت محمود احمدی نژاد اعلام می کنند. به گزارش خبرنگار جرس، شعارهایی چون "مرگ بر دیکتاتور" "یا حجت بن الحسن ریشه ظلم رو بکن"، " این ماه ماه خونه سی علی سرنگونه" و.. سر می دهند.همچنین از میدان انقلاب خبر می رسد که صدای شلیک تیر به گوش می رسد.این شعارها به خاطر همزمانی با روز عاشورا بیشتر رنگ و بوی مذهبی دارد.اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

طبق خبر دريافتی یکی از مردان تظاهرکننده به ضرب گلوله گارد ضد شورش کشته شده است.

مردم عزادار در چهار راه ولی عصر تهران که با دیدن جنازه‌ی وی به شدت منقلب شده اند، پیکر او را روی دست گرفتند و در حالی که شعار می دادند "یا حسین میرحسین" پیکر در خون آلوده‌ی وی را رو به نیروهای نظامی و انتظامی گرفتند. نیروهای نظامی به طرف مردم و پیکر این شهید نیز گاز اشک آور شلیک کردند.

شاهدان عینی از نقاط مختلف خیایان انقلاب تعداد زیادی مردم مجروح را گزارش کرده اند.

مردم با سر و روی خونین فریاد می زنند: "تهران شده کربلا"، "یا حسین، میرحسین"، "الله اکبر".

از لحظاتی پیش و در پی عدم کنترل جمعیت معترض از سوی نیروهای نظامی، هلی کوپترهای پلیس، پرواز خود را در آسمان تهران به ویژه بر فراز مناطق مرکزی شهر آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار جرس، معترضین معتقدند که پرواز این بالگردها بیشتر برای ارعاب مردم است زیرا پلیس به خوبی از مسیر حرکتهای مردم آگاه است.

همچنین از بلوار کشاورز خبر می رسد که جمعیت بسیار انبوهی از مردم هم اینک در این بلوار هستند و شعارهای تندی را علیه مقامات عالی رتبه نظام سر می دهند.

این شعارها به خاطر همزمانی با روز عاشورا بیشتر رنگ و بوی مذهبی دارد.


در پی مداخله و حضور يگان های ويژه در شهرهای اصفهان و نجف آباد هزاران تن از مردم عزادار اين دو شهر از ساعتی پيش با نيروهای نظامی درگيرهای گسترده و شديدی را آغاز کرده اند.

به گزارش جرس، در ميدان انقلاب و منطقه حسين آباد اصفهان و همچننين خيابان سپه شهر اصفهان درگيری ها گسترده گزارش شده است.

خبرنگار جرس در نجف آباد نيز سطح درگيری هايی اين شهر "بسيار شديد" توصيف کرده است.


اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

1 نظرات:

Anonymous گفت...

الان از کرج کرور کرور دارن نیرو مفرستن
سمت گوهردشت هم خبر از دستگیری چند نفر شنیده می شه .
در ضمن خبر خوب اینکه الان از فردوسی تا امام حسین کاملا دست مردمه
سمت ولی عصر درگیری زیاده.

زنده باد جنبش آریاییان

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator