۱۳۸۸/۱۰/۰۷

آیت الله دستغیب: فقها و علما سکوت را بشکنند

آیت الله دستغیب: فقها و علما سکوت را بشکنند

. ادامه راه سبز«ارس»: آیت الله دستغیب با انتشار پیامی ، شهادت خواهرزاده میرحسین موسوی و دیگر شهدای روز عاشورا را تسلیت گفته و خواستار شناسایی قاتلین و محاکمه آنها شد.

به گزارش خبرنگار جرس، آیت الله دستغیب خطاب به مسولان نوشته است: زندانیان را آزاد کنند؛ و از این همه خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام دست بردارند.

این روحانی بلند پایه همچنین از علما خواسته است که قفل سکوت را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ و از حاکمیّت بخواهند که به قانون اساسی عمل نمایند.

متن کامل پیام آیت الله دستغیب که در پایگاه اطلاع رسانی این روحانی منتشر شده، بدین شرح است:



بسمه تعالی
«انّا لله و انّا الیه الراجعون»
شنیده شد که آقای سیدعلی موسوی خامنه خواهرزاده جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و چند نفر دیگر در درگیریهای ماه حرام و روز عاشورا به شهادت رسیده است.

اینجانب اوّلاً: این مصیبت وارده را به آقای مهندس میرحسین موسوی مرد مؤمن به خدا و رسول و ائمه اطهار(علیهم السلام) و دلسوز به انقلاب و مظلوم و خانواده های وابسته تسلیت می گویم.

ثانیاً: شناسایی قاتلین و محاکمه آنها را از مسئولین امر خواستارم.

ثالثاً: برای چندمین بار توصیه می کنم که به خواسته های مشروع و منطقی ملت مسلمان و دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) توجّه کنند؛ قرآن و سنّت و قانون اساسی را حکم قرار دهند؛ زندانیان را آزاد کنند؛ و از این همه خلاف شرع و خلاف قانون به بهانه حفظ نظام دست بردارند.

رابعاً: از علماء راستین و فقهاء عدول در تمام شهرها می خواهم که قفل سکوت را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر کنند؛ و از حاکمیّت بخواهند که به قانون اساسی عمل نمایند، تا شاید این انقلاب که ثمره خون هزاران شهید و ایثار هزاران جانباز است از دست متحجّران آزاد گردد.

سیدعلی محمد دستغیب
7 / 10 /
88

2 نظرات:

Anonymous گفت...

درود خدا بر شما روحانی آگاه

Anonymous گفت...

بسمه تعالی

«انّا لله و انّا الیه راجعون»

با کمال تأسّف و تأثّر به اطّلاع مردم مؤمن و شریف می‌رساند که در ماه حرام و سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(علیه السلام) جمعی از افراد آشوبگر که به زعم خود، خود را مدافع نظام می‌دانند، در حضور بعضی از مسئولین شهر و مسئولین نظامی و انتظامی، حرمت حوزۀ علمیۀ ابوصالح(عج) و مسجد قبا (پایگاه اصیل انقلاب اسلامی) را شکسته و اقدام به تخریب و هتک حیثیت نمودند.

همچنین در اقدامی هماهنگ به دفتر و بیت حضرت آیت‌الله سیّدعلی محمّد دستغیب(مدّ ظلّه العالی) حمله کرده و بعضی از روحانیون که از ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس بوده‌اند را مجروح نموده‌اند که حسب الامر معظم له طلاب و اصحاب مسجد هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نداده‌اند و از نیروی انتظامی خواستند که امنیت را برقرار نماید.

بدین وسیله این حرکات مذبوحانه را محکوم کرده و از مسئولین امر برخورد با عاملین و ممانعت از تکرار این‌گونه حرمت‌شکنی‌ها را خواهانیم.


دفتر حضرت آیت الله سیدعلی محمد دستغیب

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator