۱۳۸۸/۰۹/۱۴

دیدار مهدی کروبی با خانواده فیض‌الله عرب ‌سرخی

دیدار مهدی کروبی با خانواده فیض‌الله عرب ‌سرخی:
بازگشت به قانون‌اساسى، راه برون‌رفت از وضعيت فعلى است

. ادامه راه سبز«ارس»: مهدى کروبى عصر جمعه با حضور در منزل سيد فيض‌الله عرب سرخى عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدين انقلاب از خانواده او دلجويى کرد.

مهدى کروبى در اين ديدار که اعضاى خانواده‌هاى برادران شهيد عرب‌سرخى و برخى ديگر از همسران و فرزندان شهدا حضور داشتند، با گراميداشت ياد ونام شهيدان هدف خود از اين ديدار را عرض تبريک عيد سعيد غدير خم عنوان کرد و افزود: آنچه امروز گريبانگير کشور ما را گرفته است، افراطى‌گرى‌هاى عده قليلى است که نظام مقدس جمهورى اسلامى را هدف گرفته است و بى‌ترديد همه ما و شما که از بازماندگان شهداى انقلاب و جنگ تحميلى هستيد اجازه مصادره خون شهدا را نخواهيم داد.

مهدى کروبى برخى بى‌تدبيرى‌ها در مديريت مسائل بعد از انتخابات را عامل اين اتفاقات دانست و تأکيد کرد: همه بايد با بازگشت به قانون اساسى و محور قرار دادن رأى و نظر مردم، آرامش و امنيت را به فضاى سياسى و اجتماعى کشور بازگردانيم و برهمه نخبگان است که در راه بسط قانون و دموکراسى تلاش کنيم و از تفرقه و ايجاد اختلاف در راه آرمان‌هاى امام خمينى با تمام وجود هزينه کنيم.

مهدى کروبى با اشاره به سيره و روش امام خمينى تأکيد کرد: شناخت من از سال‌هايى که از نزديک با آن بزرگوار همراه بوديم برخلاف بسيارى از ادعاهايى است که امروز مطرح مى‌شود. امام همواره به رأى و نظر مردم ملتزم بود و اگر خبرى مبنى بر نارضايتى بخش کوچکى از مردم مى‌شنيد نسبت به آن واکنش تندى نشان مى‌دادند.

مهدى کروبى با اشاره به خاطره‌اى از امام گفت: امام در يک‌سو خبر بستن و مصادره يک مدرسه در يکى از توابع اردکان يزد که متعلق به جامعه زرتشتيان بود را خوانده بودند. بعد از مشاهده اين خبر فورا نسبت به آن واکنش تندى نشان دادند و دستور بازگرداندن آن مدرسه به زرتشتيان شريف را دادند. مهدى کروبى تأکيد کرد که امروز نام و راه و انديشه امام خمينى از هر زمانى غريب‌تر است و ما بايد در جهت زدودن اين غربت از انديشه بنيانگذار اين نظام از هر تلاشى فروگذار نکنيم.

در پايان مهدى کروبى ضمن انتقاد از روش برخورد با منتقدين و کسانى که از بانيان و زحمت‌کشان اين نظام و انقلاب بودند، بازداشت و توهين به منسوبان خانواده‌هاى شهدا را بسيار نگران کننده خواند و افزود: بايد نسبت به خانواده شهدا که برخى از ‌آنها در حوادث اخير بازداشت شده‌اند، برخورد شايسته‌ترى مشاهده مى‌کرديم.

خانواده‌هاى حاضر در اين نشست نيز گزارشى از وضعيت خود و بازداشت برخى اعضاى خانواده‌هاى خود ارائه کردند. مريم شربتدار قدس همسر فيض‌الله عرب سرخى نيز در اين ديدار با اشاره به قريب به 17روزى که از آخرين ملاقات با همسرش سپرى شده از ممنوع‌الملاقات شدن او خبر داد. همسر عرب‌سرخى از تلاش‌هاى سيد جلال موسوى وکيل همسرش خبر داد که در روز دوشنبه 9آذرماه بعد از جلسه بازپرسى موفق به ديدار چند دقيقه‌اى با موکل خود شده است.

وکيل عرب‌سرخى در اين ديدار از طرح اتهامات جديد نسبت به موکل خود خبر داد و افزوده است درحالى که روند بازپرسى عرب‌سرخى به اتمام رسيده وى در انتظار حکم صادره از دادگاه بوده است، مجددا به بازپرسى فرا خوانده شده است. همسر عرب‌سرخى اتهامات جديد را علت اين بازپرسى‌هاى جديد عنوان کرد. وى در پايان از گرفتن نامه ملاقات توسط وکيل همسرش در روز چهارشنبه 11آذر و تحويل آن به زندان اوين خبر داد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator